newsletter

SPORT
:
BIZ
Inspirations

Pohled českých odborníků na to nejzajímavější ze světa sportovního marketingu.

Úspěšně jste se přihlásili. Děkujeme!
Bohužel přihlášení se nezdařilo. Zkontrolujte zadanou adresu.
Sportbiz Inspirations
SportBiz Inspirations #11 | Daniel Hajný

SportBiz Inspirations #11 | Daniel Hajný

Je jednou z hlavních tváří Ligové fotbalové asociace. Bývalý sportovní novinář působí v LFA už přes dvanáct let. V asociaci, která se stará o první a druhou nejvyšší fotbalovou soutěž v Česku, nejprve zastával roli ředitele komunikace a PR, nyní je přes šest let marketingovým a obchodním ředitelem.

SportBiz Inspirations #10 | Martin Peterka

SportBiz Inspirations #10 | Martin Peterka

Když jsem končil FTVS a měli jsme mít praxi, ke které pak vztáhneme diplomku, bylo zrovna MS v basketbalu žen 2010. Já jsem se tam jako dobrovolník dostal, pod křídla si mě vzal nedávno zesnulý PR odborník Petr Kovář a půl roku po konci šampionátu jsem nastoupil na Českou basketbalovou federaci jako PR manažer. 

Moje role postupně rostla, přibírali jsme kolegy do týmu a od roku 2019 působím jako marketingový ředitel. Rozsah naší činnosti je poměrně velký, protože neřešíme jen federační a reprezentační témata, ale také obě nejvyšší soutěže.

SportBiz Inspirations #9 | Zdeněk Rak

SportBiz Inspirations #9 | Zdeněk Rak

Zdeněk Rak zastává roli CEO ve společnosti Pragosport a.s., která se kromě obchodování s TV právy, nově zaměřila i na sportovní marketing.

Mezi současné projekty patří Závod MíruCzech Tour či spolupráce se značkami Red Bull a SAZKA. Ostatně se značkou Red Bull strávil Zdeněk různě po světe velkou část pracovního života, kde mimo jiné zastával pozici ředitele závodů letecké série Red Bull Air Race. Vedle své práce se věnuje projektu 6 hodin, který si klade za cíl rozpohybovat české děti.

SportBiz Inspirations #8 | Tadeáš Drahorád

SportBiz Inspirations #8 | Tadeáš Drahorád

Tadeáš Drahorád je spolumajitel, Fan Experience Strategist & Creative Director agentury Go4Gold. Společně s ní se v posledním roce podílel na produkci MS v basketbalu v jihovýchodní Asii, poprvé světu představil v akci LED skleněný kurtnebo v utkání NHL jako druhý na světě aktivoval partnera pomocí rozšířené reality. Dlouhodobě spolupracuje s hokejovou Spartou na show při jejich domácích zápasech, její fotbalové sestře zase před dvěma lety vymyslel nové logo a brand.

Hlavně je to ale fanoušek, kterého více než cokoliv zajímají zážitky. Orientuje se hlavně na brand, design a baví ho sledovat a porovnávat marketingové strategie různých sportovních značek. Sbírá hrané dresy, kšiltovky, klubové magazíny a další blbosti. Je velkým příznivcem amerických profesionálních lig, což se často projevuje i v jeho práci. Je na dobré cestě, aby posbíral návštěvy na všech domácích stadionech klubů NHL.

SportBiz Inspirations #7 | Ladislav Kolář

SportBiz Inspirations #7 | Ladislav Kolář

Ladislav Kolář je odpovědný za sponzoringové aktivity Plzeňského Prazdroje v Čechách a na Slovensku. Zapojuje se do aktivit týkajících se fotbalu, hokeje, běhu, šipek, golfu, ale i Českého olympijského týmu a dalších mimosportovních kulturních událostí. Právě různorodost dodává jeho profesní kariéře smysl.

I proto se stále udržuje blízko sportovního dění nejen jako fanoušek. Nejvíce se přitom zajímá o to, co se děje v pozadí – o marketingovou komunikaci nejrůznějších subjektů. Sám totiž ví, kolik úsilí za tím vším stojí. Stále však zůstáváaktivním sportovcem. I přesto, že za své nejoblíbenější považuje týmové sporty, propadl v posledních letech golfu. Oblíbeného kolektivního ducha se ale ani v individuálním prostředí nezbavil. „Na hřiště jsem nikdy nešel sám, ani si to neumím představit. Zážitky sdílené s ostatními, o tom to celé je.“

SportBiz Inspirations #6 | Zdeněk Novotný

SportBiz Inspirations #6 | Zdeněk Novotný

Dvěma slovy: marketér a moderátor. Třetím: sportovní.

Zdenda Novotný je idea maker se zálibou v brandingu, který se snaží měnit mindset lidí realizujících se na poli profesionálního sportu, aby přijali fakt, že dělají v jednom z nejkomerčnějších odvětví vůbec. 

Toho času nejvíce spjat s (milovanou) značkou AC Sparta Praha, se kterou nedávno oslavil 37. titul a aktuálně se podílí na přípravách a již i exekucích spojených s oslavou 130. výročí klubu.

Třetím měsícem také vášnivý jezdec na gravelu. #WeLoveCycling.

SportBiz Inspirations #5 | Tomáš Houska

SportBiz Inspirations #5 | Tomáš Houska

Tomáš Houska vede pod značkou Media House digitální a obsahové oddělení Českého olympijského výboru. To tvoří kreativní a produkční tým, správci sociálních sítí, webů i aplikace. Dodává obsah sportovním svazům, sportovcům, partnerům a mediálním domům. Sociální sítě Českého olympijského týmu patří podle srovnání Mezinárodního olympijského výboru mezi TOP 3 na světě a pokud vám něco říká Baywatch video, projekt Czechteam.tv nebo rapový song Stamina, vězte, že to je práce právě Media House Českého olympijského týmu.

SportBiz Inspirations #4 | Jan Šíma

SportBiz Inspirations #4 | Jan Šíma

Vedoucí Katedry managementu sportu a současně garant studijního programu Management tělesné výchovy a sportu na Fakultě tělesné výchovy a sportu Univerzity Karlovy. Člen Akademického senátu a Vědecké rady UK FTVS. Aktuálně také místopředseda České asociace sportovních ekonomů a manažerů, která byla založena odborníky, akademiky i sportovci s cílem sdílet znalosti, propagovat a hájit zájmy sportu jako součásti české společnosti.

Sportbiz Inspirations #3 | Petr Nitsche

Sportbiz Inspirations #3 | Petr Nitsche

Po krátkých zastávkách v reklamní/direct marketingové agentuře spojil Petr Nitsche svou profesní dráhu s agenturou BPA sport marketing. Od nástupu v roce 2004 se v BPA věnuje centrálnímu marketingu, zajišťování partnerů a mediální prezentaci českých hokejových soutěží v čele s Tipsport extraligou, hokejového národního týmu a dalším projektům zejména z oblasti ledního hokeje.

Sportbiz Inspirations #2 | Tomáš Janča

Sportbiz Inspirations #2 | Tomáš Janča

Tomáš Janča je marketingový konzultant, který začínal v reklamní agentuře. V roce 2011 založil projekt SportBiz, pomáhal rozjet agenturu 2:Score a marketing nejvyšší fotbalové ligy. Minulý rok spolu s dalšími zorganizoval sportovně-byznysovou konferenci Sport Alive a oborové ceny Sport Alive Awards.

Sportbiz Inspirations #1 | Tomáš Křivda

Sportbiz Inspirations #1 | Tomáš Křivda

Tomáš Křivda je ředitelem komerčního úseku a členem představenstva AC Sparta Praha. Ve sportovním prostředí se profesně pohybuje od roku 2005. Vedle své práce se věnuje projektu 6 hodin, který si klade za cíl rozpohybovat české děti.