Otevřít menu Zavřít menu

zprávy

RESET

Fenomén PPV. Historie a rekordy Pay Per View sledování sportu

Biz | Bojové sporty | UFC

V zahraničí je formát Pay Per View, tedy soukromé sledování jednorázových sportovních událostí za poplatek, dlouhodobě používaný zejména u živých přenosů z galavečerů bojových sportů. U nás je záležitostí posledních několika let, kdy ho využívá organizace Oktagon MMA, k ní se přidávají i další menší promotéři. Které PPV live streamy byly vůbec nejúspěšnější a jak to všechno vlastně začalo?

Nabídka práce: Asistent/ka obchodu ve společnosti STES a.s.

Práce

STES a.s. je výhradním držitelem práv české fotbalové reprezentace (FAČR) a Českého poháru (MOL Cup). Naším cílem je komerčně využít potenciál těchto produktů a dostat ho mezi širokou veřejnost. Asistent/ka obchodu je v přímém kontaktu s největšími partnery fotbalové asociace (Puma, Fortuna, Česká televize,..).

Generální ředitel ALPINE PRO: Raškovku by měl mít každý...

Interview | Olympijské hry

Čepice Raškovka, zlatá podšívka bundy, nápadité holínky nebo huňatá beranice. Pokud se alespoň trochu zajímáte o sportovní dění, pak jste tyto artefakty nemohli nezaznamenat. Do roku 2008 bylo oblečení pro olympioniky od celosvětového výrobního gigantu "pouze" oblečením, vždyť podobné měly i jiné národní týmy. To se ale radikálně změnilo s kolekcí pro Vancouver 2010.

Důležité je nezapomenout, jak se člověk cítí po šesti...

Cyklistika | Interview

Vrcholová cyklistika po vrcholové cyklistice neboli kariéra po kariéře Romana Kreuzigera. Místo do pedálů nejmodernějšího silničního kola bude pětatřicetiletý bývalý profesionální cyklista už „jen“ šlapat na pedál doprovodného vozidla. V říjnu 2021 oznámil konec aktivní cyklistické kariéry a zároveň nové angažmá v týmu Bahrain Victorious. Z pozice sportovního ředitele bude ladit taktiku stáje a radit svým někdejším kolegům i konkurentům. Jak se na novou roli připravuje a co ho čeká?

SportBiz LIVE 19: Tvorba sportovního obsahu

Biz

Současná doba přináší v rámci tvorby sportovního obsahu stále nové výzvy. Jak se s nimi popasovat a jakým způsobem přinášet fanouškům zajímavý content? Jít cestou online či offline tvorby nebo jejich kombinací? Jaké komunikační kanály mají dnes a v budoucnu potenciál oslovit publikum?

Rebranding AC Sparta Praha: Nová vizuální identita na Letné. Jak...

Biz | Fotbal

Rebranding sportovního klubu vzbudí vždy hodně emocí a ne vždy jsou veskrze pozitivní, sportovní fanoušek je často konzervativní a odmítá jakoukoliv změnu. A když se rozhodne pro nové logo i celou vizuální identitu takový fotbalový gigant, jakým je pražská Sparta, je jasné, že půjde o velkou věc. Pro klub, fanoušky, antifanoušky i novináře. Jak si s touto výzvou poradili na Letné, kde za svůj rebranding získali stříbro v kategorii sportovního marketingu na cenách Effie 2021?

Největší sportovní události roku 2022: Exotické fotbalové MS a...

Biz | Fotbal | Olympijské hry

Rok 2022 bude, pokud pandemie dovolí, nabitý velkými sportovními událostmi. A nejde pouze o zimní olympijské hry v Pekingu nebo exotické mistrovství světa ve fotbale, které hostí Katar. Na co všechno se tedy může sportovní fanoušek těšit?

Andrea Bársony o Winter Hockey Games: Jágr, hokej a Špindl, to je...

Biz | Hokej

Už jen dva týdny zbývají do startu velkolepých Winter Hockey Games ve Špindlerově mlýně. Co stálo za rozhodnutím uspořádat open air akci právě pod sjezdovkou a na co všechno se diváci mohou těšit? Jak celou akci ovlivnil roční odklad a jak jsou organizátoři připraveni jak na fanoušky, tak na případné změny v protiepidemiologických opatřeních? Na to nám odpověděla Andrea Bársony z pořadatelské agentury Eniva.

Nejúspěšnější sportovní značka na sociálních sítích? Nike

Analýzy | Data marketing

Sportovní gigant Nike byl v žebříčku SportsPro 50 Most Marketable Brands označen jako marketingově nejúspěšnější značka globálního sportovního trhu. Hodnocení vychází z analýzy propagace na sociálních sítích. Kompletní seznam čítá z tohoto hlediska padesát nejvýraznějších firem. Přičemž v top 5 se umístily další nadnárodní obři – Adidas, Emirates, Santander a Red Bull. Na chvostu se pak objevují neméně významné firmy jako Samsung, Audi, Coca Cola, Alianz, Hyundai, DHL nebo Rolex.

Ondřej Šnaidauf z Fortuny: Sázkami na cenu másla nebo zvětšení...

Interview

Ke sportu patří neodmyslitelně sázení. A Češi měli po revoluci v tomto ohledu co dohánět. Už třicet jedna let jim v tom pomáhá společnost Fortuna, která kromě ČR působí také na Slovensku, Polsku, Rumunsku a Chorvatsku. S jejím manažerem sponzoringu Ondřejem Šnaidaufem jsme si povídali třeba o tom, kolik peněz a na co Češi sází, o aktuálních trendech i o tom, že sázkaři jsou nyní chytřejší.

Netradiční ligová klání: Baseball uprostřed kukuřice a hokej...

Baseball | Biz | Hokej

Pokud vše vyjde, dočká se nejvyšší česká hokejová soutěž v prosinci své čtvrté open air akce, tedy Winter Hockey Games ve Špindlerově Mlýně. Právě lední hokej je sportem, který expanduje z hokejových hal do odlišného prostředí poměrně často, není ale jediný. Pojďme si připomenout některé ze soutěžních ligových klání na netradičních místech včetně nedávné baseballové Field of Dreams Game.

Hvězdy NHL na olympiádě – všechno může být ještě jinak

Hokej | Olympijské hry

Když hráči NHL podepsali v roce 2020 novou kolektivní smlouvu, dosáhli velkého úspěchu. Vedení ligy souhlasilo s tím, že hráčům umožní účast na olympijských hrách 2022 v Pekingu a 2026 v Cortině d’Ampezzo. Nicméně tato kolektivní smlouva obsahuje také klauzuli, že NHL a její hráčská asociace (NHLPA) musí dosáhnout dohody s Mezinárodní federací ledního hokeje (IIHF) a Mezinárodním olympijským výborem (MOV). A takové rozhovory nejsou nikdy snadné. Nakonec se ale čtyři strany začátkem září dohodly. I když to ještě nutně neznamená, že NHL olympijskou přestávku v únoru příštího roku opravdu vyhlásí.

Průvodce televizními právy pro fotbalového fanouška

Fotbal

Kde sledovat český fotbal, evropské ligové soutěže nebo Ligu mistrů? Hra s vysílacími právy se před sezonou 2021/2022 pořádně promíchala, vznikly dokonce úplně nové kanály, o které se často dělí několik vysílatelů. Jak to tedy aktuálně vypadá na českém televizním rybníčku?

S některými sporty se seznamuju v průběhu přenosu, říká...

Interview

Každý opravdový sportovní fanoušek tuhle situaci zná. V televizi běží živý přenos z mistrovství světa, olympijských her nebo jiného důležitého sportovního klání, ale on ho nemůže z nejrůznějších důvodů sledovat. Pak nezbývá, než zapnout rádio, nejčastěji v autě nebo v práci, a spoléhat na výřečnost reportéra a jeho schopnost podat pravdivý a ucelený obrázek o závodu nebo zápasu. Pokud fanoušek naladí Český rozhlas, s největší pravděpodobností uslyší pohotový komentář – při hokeji doslova kanonádu slov – Františka Kuny, redaktora a sportovního komentátora Radiožurnálu Sport. A právě s ním nahlížíme pod pokličku jedné z nejtěžších disciplín v rámci sdělovacích prostředků, komentování živých sportovních přenosů pro rádio. 

Spor o duhu, poklekávání a další politická gesta na vrcholných...

Biz

Měl by sport být čistě apolitický, nebo by se měl i vzhledem k velkému společenskému dosahu k politickým či lidskoprávním problémům a diskriminaci vyjadřovat? A je vůbec reálné se tomu v dnešní době vyhnout? V posledních týdnech došlo k prolnutí sportovního světa s touto problematikou na fotbalovém Euru, k politickým gestům sportovců či sportovních týmů ale docházelo i v minulosti a pro příklad nám stačí zabrousit do Československa v období po srpnové okupaci.


Nejčtenější

Proč na Facebooku titulkovat videa a jak na to

Každého se nejdřív zeptám, proč zrovna sportovní marketing,...

Nejdůležitější je pustit správnou pasáž dobré písničky,...

Doteď jsme měli jen logo, teď máme identitu, říká Kamil Veselý


SportBiz newsletter

Odebírejte novinky plné sportovního marketingu




Děkujeme za Váš email.