Football Business Summit, organizovaný FBIN a 2:Score, který hostí AC Sparta Praha a hlavním partnerem Opta by Stats Perform, je významnou událostí pro fotbalový byznys ve střední a východní Evropě. Tato konference se zaměřuje na inovace, data, technologie a celkové zlepšování procesů ve fotbalových organizacích.
Za slavný Real Madrid žádný z českých fotbalistů ještě nehrál, ale Tomáš Křivda se může pochlubit tím, že v královském klubu absolvoval stáž. V pražské Spartě začínal jako asistent marketingového oddělení, které posléze převzal.
3.6.2025
14:00 Otevření stadionu
14:45-14:55 Úvodní slovo a představení řečníků
Tomáš Křivda, Markus Klausmann, Svatopluk Smysl, Thomas Maurer
15:00-16:35 Prezentace řečníků
Smart Stadium Deutsche Bank Park – the ‘Arena of IoT’ - Timm Jäger
Team Performance: Driving the Way we measure Performance - Gijs Beenker
Fluidifying the B2C Fan Journey - Antoine Roex
From Empty Seats to sold out: What actually worked for us - Troels Johnsen
17:00 - 18:30 Prezentace řečníků
From Crowd to Connection: Redefining Fan Identity - Daniel Križan
The innovative hospitality conception in the BBBank Wildpark Karlsruhe - Christian Jäger
Redefining the Hospitality Experience - Christian Jäger, Luc Vanhecke
Building the Future: Lessons from Stadium Transitions - Marcel Boyé
18:30 - 19:00 Networking
19:00 - 21:30 Exclusive Networking Evening & Marketing Excellence Awards PresentationThe Welcome Evening is presented by Tymes4.
4.6.2025
9:00 Otevření stadionu
9:40 - 9:50 Úvodní slovo a představení řečníků
Tomáš Křivda, Markus Klausmann, Svatopluk Smysl, Thomas Maurer
9:50 - 13:35 Prezentace řečníků - Track Marketing & Brand
Beyond the Score: Turning Emotion into Brand Equity - Renata Novotná
Data-driven Club Management at Eintracht Frankfurt - Timm Jäger
Górnik Zabrze’s Game Plan: Making the Most of Club Identity and Image - Daria Wollenberg
From Insight to Income: Unlocking the Value of Fan Data - Neil Hart, Stefan Lavén, Alexander Wahler
SC Braga Brand: Strategy, Identity, Growth and Impact - João Cunha
Data driven Marketing … but where to get the Data? - Richard Beníšek
Song Letná – How we created a Hit - Zdeněk Novotný
The right Strategy for your Club: Grow Fans, Revenue, and Relevance with Marketing that reflects your Identity - Štěpán Hanuš, Grant Russell
14:35 - 16:15 Prezentace řečníků - Track Innovative Content Strategies
Cutting through the Noise: Creating Content that stands out - Grant Russell
How to maximise the Value of League’s digital Channels? – TISA x EKSTRAKLASA - Daniel Kobyłka, Michał Wapiński
Real-time Video Personalization - Michal Orsava
Powering Passion: How Opta Data Elevated Fan Engagement in the Czech League - Markus Klausmann, Martin Šrámek, Jan Beneš
16:40-18:25 Prezentace řečníků - Track Winning Gen Z
Digital Natives, Digital Spend: How to capture and convert Gen Z Attention - Vladimir Liulka, Kārlis Dārznieks, Panagul Kazbekova
Developing the Business Model of Tomorrow with the Decision-makers of Tomorrow: VfL’s Advisory Board of the Future - Leonie Hauptvogel
Fueling the Future: The Power of Young Fandom - Sara Blondeel, Maxine Franco
Engaging the Next Generation: Platforms, Passions, and Pathways - Maxine Franco, Leonie Hauptvogel, Pavel Jina
18:30 - 19:30 Opta Quiz