V Praze proběhl první ročník sportovně-byznysové konference Sport Alive

Přes 400 lidí ze světa sportu i byznysu se potkalo na konferenci Sport Alive, aby hledalo cesty jak lépe budovat, prezentovat a prodávat český a slovenský sport. Součástí konference bylo i vyhlášení Sport Alive Awards 2022.
Celodenní program nabídnul celkem 19 prezentací, panelových diskuzí a rozhovorů rozdělených do dvou sálů. Na konferenci vystoupili řečníci ze 3 zemí, kromě lidí z Česka také 5 hostů ze Slovenska a jeden z Německa. Mezi speakery byli např. Ondřej Novotný z OKTAGON MMA, Tomáš Křivda z AC Sparta Praha, Lennart Werneckez bundesligové společnosti DFL, Tomáš Doležal ze společnosti Mastercard, Silvia Vlasková z UNIQA a v dvojrozhovoru také vystoupili úspěšní čeští sportovci se zkušenostmi z profesionálních amerických soutěží Jiří Welsch a Karlos Vémola.
Mezi hlavní prezentovaná a diskutovaná témata patřilo například budování a měření mediální hodnoty sportu, efektivní partnerské nabídky, aktivace fanoušků a v Česku hodně diskutovaná televizní práva a jejich hodnota. Podle pořadatelů je ale největší hodnota v propojení sportu dovnitř i ven.
„Ten hlavní impuls, proč jsme se do tohoto projektu pustili bylo vytvořit platformu, na které by se potkávali lidé ze sportu, byznysu a státní správy. Svou vlastní konferenci má v česku desítky různých oborů, ale český sport dosud neměl nic obdobného a přitom propojení a výměnu inspirujících zkušeností potřebuje víc než ostatní. Jsme proto rádi, že jsme dali dohromady více než 400 lidí zastupujících různé sféry sportovního byznysu a rozhodně z toho chceme udělat tradici,“ okomentoval akci její zakladatel Tomáš Janča.
Hlavními partneři konferenci jsou společnosti Livesport a Tipsport, které se rovněž řadí mezi největší podporovatele české a slovenského sportu. Na konferenci se v řadách účastníků ale objevily také jiné velké značky jako např. Škoda Auto, Red Bull, Kaufland, Plzeňský Prazdroj, T-Mobile, České dráhy a řada dalších.
Konference je součástí širší platformy Sport Alive, která si klade za cíl nejen propojovat a inspirovat český a slovenský sport, ale také ukazovat a oceňovat konkrétní úspěšné tuzemské projekty. Součástí programu konference proto bylo také slavnostní vyhlášení prvního ročníku cen Sport Alive Awards by Tipsport, které v šesti kategoriích ocenily nejlepší české sportovní projekty. Do soutěže se přihlásilo celkem 93 projektů a 21 z nich postoupilo do samotného finále. Po jednom vítězství si odnesly AC Sparta Praha (Nejlepší sportovní inovace), Plzeňský prazdroj (Nejlepší partnerská aktivace), Český olympijský výbor (Nejlepší sportovní obsah), Hokejový souboj univerzit (Nejlepší fanouškovský zážitek) a Olomoucký kraj (Nejlepší projekt města či kraje) za Olympiádu dětí a mládeže, kterou spolupořádal Český olympijský výbor. V kategorii Nejlepší sportovní projekt s nízkým rozpočtem nebyla první cena udělena.
Nejúspěšnější organizací se stala AC Sparta Praha, které si odnesla po jednom prvním, druhém i třetím místu, následuje Český olympijský výbor s jedním prvním místem a jedním třetím místem a Český florbal se dvěma druhými místy a Česká obec sokolská a agentura VMLY&R se dvěma třetími místy. Celkem bylo oceněno 15 různých subjektů.
„Osobně jsem byl mile překvapen počtem a kvalitou přihlášených projektů. Zatímco před startem hodnocení jsem měl obavy, aby bylo co hodnotit, po stanovení výsledků jsem odcházel plný dojmů a s pocitem, že je český sport na dobré cestě,“ okomentoval letošní ceny jeden ze členů poroty Vilém Franěk.
O Sport Alive
Nová sportovně-byznysová konference, která si klade za cíl ukazovat cesty k budování, prezentaci, měření a prodeji českého sportu za účelem zvýšení jeho nezávislosti na veřejných financích.
Sekundárním cílem konference Sport Alive je každoročně propojovat svět sportu, svět reklamně-mediální a veřejný sektor. Efektivní spojení těchto tří stran může zvýšit dlouhodobou udržitelnost českého sportu a ve finále i jeho sportovní úspěchy.
Kontakt pro média
Tomáš Janča
Zakladatel
Sport Alive
+774 201 636
tomas.janca@sportalive.cz
www.sportalive.cz