Otevřít menu Zavřít menu

Český svaz roztáčí pedály marketingu a komunikace

Český svaz cyklistiky (ČSC) se loni vydal na vlastní náročnou tour. Obrazně řečeno, šlápl do pedálů a rozjel marketingový a píárový závod, jehož cílem je oslovit co nejvíce lidí a přitáhnout k jízdě na kole nové příznivce, ať už hobíky nebo třeba budoucí závodníky.

Svaz spustil vůbec první online kampaň, která cílí zejména na děti a teenagery, a posílil svou stáj o specialisty na marketing a komunikaci. Kromě toho plánuje stavbu nového velodromu a jako první česká sportovní instituce se může pyšnit flotilou kompletně složenou z elektromobilů.
Jestli tenthle etapový závod skončí úspěchem, uvidíme až s odstupem. O probíhajích změnách a projektech jsme si ale už teď povídali s Martinem Dvořákem, který má ve svazu na starosti marketing a eventy.

Před rokem přišel svaz s novým logem, byla to součást nějakých větších interních změn?

Na loňském Králi cyklistiky představil svaz nové logo, včetně kompletně nového vizuálního stylu, a jak uvádíte, byl to pouze jeden z faktorů, který se měnil, a který měl pomoci svazu stát se modernějším, a to jak ve vztahu k fanouškům, tak k závodníkům.
Pracovníci specializující se na marketing a komunikaci, řada nových interních procesů, lepší komunikace s medii i veřejností, větší aktivita na sociálních sítích, mediální online kampaň, besedy se závodníky či série virtuálních závodů kompletně pod záštitou svazu – to a mnohé další byly změny a projekty, které představení loga odstartovalo, a na které upozornilo.
Nové logo má svůj velký význam i směrem ke sportovcům. Podstatně lépe totiž odráží propojení všech disciplín, na což upozorňuje i nový komunikační claim „jedem za všechny“.

Co je v roce 2022 prioritou svazu?

Ač se to nemusí zdát, rozsah činností ČSC je opravdu široký. Patří sem pořádání závodů, výchova dětí a mládeže, zajišťování státní reprezentace, správa členů (závodníků, trenérů atd.), obecně prosazování zájmů cyklistiky ve veřejném prostoru a mnohé další. Jistě chápete, že vybrat jednu prioritu je nemožné, protože vše by mělo fungovat společně a ruku v ruce. Obecně se soustředíme na to, abychom v tom, co děláme byli lepší a lepší, a zároveň abychom dokázali přinášet nové věci, které budou podporovat cyklistiku v co nejširším slova smyslu.

Jaké jsou dlouhodobé plány a vize?

Jednoduše řečeno podpora a rozvoj cyklistiky. Kdybychom měli ale specifikovat nějaké konkrétní body, jsou jimi určitě přísun nových členů do oddílů a týmů a také vytváření kvalitního zázemí. Ať už závodů, tak tréninkových prostor. Naším dlouhodobým cílem a snem je výstavba nového velodromu, oválu pro dráhovou cyklistiku. Ty, které v ČR stojí, jsou bohužel již velmi zastaralé a nesplňují řadu potřebných světových parametrů. Přesto ale máme aktuálně juniorské mistry Evropy a mistry světa. Dát jim a jejich nástupcům kvalitní zázemí a pomoci jim tak v rozvoji, to je náš cíl a intenzivně na něm pracujeme.

Radost z cyklistiky i elektromobility

Proč vznikla a co je cílem stránky radost.bike?

Stránka vznikla jako kampaňová landing page (úvodní strana) k historicky první online kampani svazu Radost z. V ní svaz představoval jednotlivé cyklistické disciplíny s cílem oslovit děti, teenagery a jejich rodiče a ukázat cyklistiku jako vhodný sport, kterému se lze věnovat dlouhodobě a pravidelně.
Na stránce jsou kromě čtyř videí představujících jednotlivé disciplíny umístěny také články, které rodičům radí, jak postupovat s výukou jízdy na kole u svých dětí. Zájemci zde navíc najdou i důležitý odkaz na mapu oddílů, díky níž si mohou vyhledat cyklistický tým v okolí svého bydliště.

Co bylo impulsem pro vznik takového projektu a bude pokračovat dál?

Impuls pro vznik byl velmi jednoduchý. Chtěli jsme vytvořit produkt, který budeme moci ukázat dětem, mládeži a jejich rodičům a říct jim: „Tady je cyklistika, je to fajn sport, pojďte ho dělat s námi!“ Chtěli jsme zkrátka oslovit nové lidi, přiblížit jim náš sport a ukázat jeho rozmanitost.
A pokračování? Určitě! Už na něm pracujeme. Výčet disciplín totiž není kompletní. Chybí nám představit sálovou cyklistiku (kolová, krasojízda), para cyklistiku a také adrenalinové/gravity disciplíny (trial, downhill, 4X atd.). To bychom chtěli realizovat v tomto roce a uzavřít tak celou sérii.

View this post on Instagram

A post shared by Český svaz cyklistiky (@czechcycling)

Chystáte ještě nějaký jiný projekt, na co bude zaměřený a proč?

Aktuálně se paralelně věnujeme ještě jednomu většímu projektu. Je jím implementace elekromobility do našeho vozového parku. Staneme se totiž pravděpodobně první sportovní federací v ČR, která bude mít flotilu svých osobních vozů plně elektrickou. Chceme jít s dobou a jít příkladem, jelikož si uvědomujeme, že při cyklistice se sportovci pohybují podstatně blíž automobilům než při jiném sportu. Věříme, že cyklistům to pomůže k lepším výkonům třeba i tím, že jim poskytneme čistější a zdravější závodní prostředí. Toho ale můžeme dosáhnout jen za pomoci našich partnerů, kterými jsou automobilka ŠKODA AUTO a.s., která nám oněch třináct elektrických automobilů poskytne, a také Skupina ČEZ, která je naším hrdým partnerem elektromobility. Za tuto možnost jim velmi děkujeme.
Mimo tento projekt připravujeme i řadu dalších menších, ty jsou prozatím v začátcích.

Máte aktuální přehled o tom, jaký mají děti zájem o cyklistiku na oddílové úrovni?

Ze všech možných sportovních konferencí, kterých se naši zástupci účastní, víme, že odliv dětí od sportu zapříčiněný koronavirem byl za poslední dva roky skutečně velký. Musíme však přiznat, že u nás situace není a nebyla tak kritická jako u jiných sportů. Na kole se totiž dalo jezdit i v lockdownech a častokrát cyklistika byla jednou z mála alternativ toho, co šlo s dětmi dělat. Z toho mimo jiné vycházíme v již zmiňované kampani Radost z. Dětem a mladým lidem se snažíme předat informaci, že cyklistiku mohou dělat jako plnohodnotný sport vedle fotbalu, hokeje či tenisu.

Jaké velké nebo zajímavé události čekají v letošním roce českou cyklistiku/svaz?

Zajímavých událostí budeme mít letos opravdu spoustu. Kromě již zmíněného se fanoušci mohou těšit na mistrovství Evropy v maratonu horských kol, které se uskuteční v Jablonném v Podještědí v polovině června. Budeme hostit také dva velmi kvalitní světové poháry. Jeden začátkem května v Novém Městě na Moravě, kde se pojede olympijské cross country horských kol, druhý pak ke konci října v Táboře, kde se bude už tradičně závodit na cyklokrosové trati. A to je jen hrstka z toho, co nás čeká.
Pokud chtějí být čtenáři v obraze, doporučuji nás sledovat na sociálních sítích, popř. na našem webu ceskysvazcyklistiky.cz, a těším se, že se na nějaké společné akci potkáme.

FOTO: ČSC

SHARE
SHARE

Napsal
Martina Mlynářová

Martina se podílela na komunikaci řady marketingových projektů napříč sportovními odvětvími. Momentálně působí jako tisková mluvčí vysoké školy. Ve volném čase jí můžete potkat v běžkařské stopě nebo na skialpech, léto si neumí představit bez vyjížděk na silničním kole a běhání.


Nejčtenější

Tagy


SportBiz newsletter

Odebírejte novinky plné sportovního marketingu




Děkujeme za Váš email.