Nejsledovanější soutěží na sociálních sítích je NBA

Na základě analýzy, kterou začátkem roku provedla společnost KPMG, je NBA nejsledovanější sportovní soutěží na sociálních sítích. Na všech jejích kanálech ji sleduje 214 milionů fanoušků. NBA je těsně následována Ligou mistrů UEFA s 211,4 miliony sledujících, zatímco třetí La Liga jich má 140 milionů. Zajímavé je, že NBA má nejvyšší počet sledujících na Weibo a také na Youtube. Žebříček také poukazuje na dominanci fotbalu, protože z deseti sportovních soutěží jich je pět fotbalových.
KPMG analyzovala Facebook, Instagram, Twitter, Youtube, TikTok a Weibo (čínská obdoba Twitteru, v Číně patří mezi největší sociální platformy).
Porovnáme-li detailněji první dvě soutěže, zjistíme, že NBA je populárnější než Liga mistrů na již zmíněné síti Weibo, 42,7 mil./5 mil, na Youtube, 17,9/3,4 mil., a TikTok, 14,7/11,4 mil.. Zatímco na Facebooku, 70 mil./39 mil., Instagramu, 90 mil./65,2 mil., a na Twitteru, 40 mil./36 mil., dominuje Liga mistrů.
Kromě NBA se z nefotbalových soutěží dostaly mezi desítku nejsledovanějších také NFL (šesté místo), Formule 1 (sedmé místo), singapurská liga smíšených bojových umění ONE Championship (osmé místo) a indická liga kriketu Indian Premier League (desáté). Pozoruhodné je, že IPL funguje pouze na třech sociálních sítích, a i tak se ocitla v TOP 10. Celkem její sociální sítě sleduje 35,6 miliónu fanoušků – Facebook 21 milionů, Instagram 7 a Twitter 7,6.
Photo by Alexander Shatov on Unsplash