Otevřít menu Zavřít menu

Generální ředitel ALPINE PRO: Raškovku by měl mít každý fanoušek

Čepice Raškovka, zlatá podšívka bundy, nápadité holínky nebo huňatá beranice. Pokud se alespoň trochu zajímáte o sportovní dění, pak jste tyto artefakty nemohli nezaznamenat. Do roku 2008 bylo oblečení pro olympioniky od celosvětového výrobního gigantu "pouze" oblečením, vždyť podobné měly i jiné národní týmy. To se ale radikálně změnilo s kolekcí pro Vancouver 2010.

Tehdy Český olympijský výbor (ČOV) začal spolupracovat s domácí společností ALPINE PRO a hned první kolekce sklidila úspěch – netradičního pestrého outfitu si všiml zahraniční tisk i veřejnost. Od té doby nezaměnitelné oblečení skutečně reprezentuje, nese určitou myšlenku, odkaz. A navíc na jednoduchém principu propojuje fanoušky s vrcholovými sportovci a olympijskou myšlenkou – stačí si zakoupit jakýkoli artikl z olympijské kolekce… Co tomu ale předchází? A bude visačka ALPINE PRO na kolekci pro letní hry v Paříži naposledy? Nahlédněte s generálním ředitelem společnosti Václavem Hrbkem pod pokličku partnerství s Českým olympijským týmem.

Býváte vy osobně před představením kolekce veřejnosti nervózní – jestli se výroba stihne, jestli se motiv a kolekce budou líbit?

Nervózní už nebývám. Ze začátku spolupráce tomu tak ale bylo. Zvlášť když se představení olympijské kolekce konalo před 500–600 pozvanými hosty. Ted už jsou představení kolekce komornější.

Byly na kolekci pro Peking kladeny nějaké speciální požadavky, třeba s ohledem na hygienická opatření v souvislosti s covidem?
V souvislosti s covidem ne. Speciální požadavky byly spíše směrem k počasí, a to kvůli teplotám dosahujícím až mínus 30°C.

Fanoušci mohou vybírat z dvaceti pěti produktů kolekce v prodeji. O který je zatím největší zájem?

Největší zájem evidujeme o čepice Raškovky, bavlněná trika CZECH a olympijské bundy, některé žádané velikosti už nejsou k dostání. Očekáváme, že zájem o olympijskou kolekci bude během her gradovat, a proto jsme síť prodejen ALPINE PRO dočasně rozšířili ještě o speciální prodejny s olympijskou kolekcí v pražském obchodním centru Quadrio a také na Olympijském festivalu v Brně.

Jak dlouho výroba kolekce trvá, už běží vývoj pro Paříž?
Od prvního návrhu kolekce až po předání sportovcům je to období zhruba dvou let. Na začátku procesu navrhování diskutujeme s Českým olympijským týmem o motivu celé kolekce a místu, kde hry budou probíhat. Spousta produktů na českém trhu je přivážena z Číny. Proto jsme chtěli do Číny přivézt něco ryze českého, jako je například nástupová nanomembránová kolekce bundy a kalhoty. Pro kolekci do Pekingu byl jako motiv vybrán rastr s prvky české vlajky a nápis Made in Czech Republic s ikonami zimních sportů.
S motivem kolekce pak pracují naši designéři. Připraví první návrhy, které představíme členům Českého olympijskému týmu a komisi sportovců. S nimi doladíme detaily a spolu s našimi technology výroby vybereme vhodné materiály. Poté se šijí první vzorky kolekce. Sportovci vyzkouší střihy a otestují materiály v tréninku i náročných klimatických podmínkách.
Proces testování i komentářů trvá několik měsíců, než vše vyladíme. Když jsme s upravenými vzorky olympijské kolekce spokojeni, začíná výroba produktů pro sportovce i fanoušky.

Nejúspěšnější kolekce? Ta pro Tokio

Změnilo se za těch třináct let, kdy jste partnerem ČOV, něco zásadního ve vývoji nebo výrobě kolekce?

Největší změna přišla se zapojením komise sportovců do přípravy kolekce před deseti lety. Při společných sezeních se sportovci získáváme užitečné podněty, jak kolekci upravit, aby splnila očekávání českého týmu.

Jaká vaše olympijská kolekce byla z prodejního hlediska nejúspěšnější? A dokážete říct proč?
Nejúspěšnější byla asi kolekce pro letní hry v Tokiu. Důvody pro její úspěch byly dva. Jednak se odložením olympiády o rok prodloužila prodejní doba celé kolekce, což logicky vedlo k vyšším prodejům, a navíc byla navržena více komerčně. Neměla příliš výrazných prvků, které se objevovaly v minulých kolekcích pro Londýn 2012 nebo Rio 2016.

Platí pro olympijskou kolekci úměra tím více se prodává, čím větší jsou sportovní úspěchy českých olympioniků?
Sportovní úspěchy českých olympioniků prodeje kolekce vždy podpoří. Fanoušci se touží ztotožnit se svými sportovními hvězdami a my jim to právě prostřednictvím kolekce umožňujeme. Čepici Raškovku by měl mít doma určitě každý sportovní fanoušek.

Řekněme, že by se ALPINE PRO nestalo partnerem ČOV a nedodalo žádnou olympijskou kolekci. Dokážete odhadnout, zda a nakolik by to ovlivnilo osud firmy?
Byl by to krok zpátky, ale na osud společnosti by to nemělo zásadní vliv.

Partnerství s ČOV máte podepsané do roku 2024. Už tušíte, co bude potom? Měli byste zájem pokračovat?
Ano, myslíme si, že spolupráce funguje oběma směry a že tedy o spolupráci budou mít zájem obě strany.

FOTO: ALPINE PRO; Economia

SHARE
SHARE

Napsal
Martina Mlynářová

Martina se podílela na komunikaci řady marketingových projektů napříč sportovními odvětvími. Momentálně působí jako tisková mluvčí vysoké školy. Ve volném čase jí můžete potkat v běžkařské stopě nebo na skialpech, léto si neumí představit bez vyjížděk na silničním kole a běhání.


Nejčtenější

Tagy

Alpine Pro

SportBiz newsletter

Odebírejte novinky plné sportovního marketingu




Děkujeme za Váš email.