Otevřít menu Zavřít menu

Ondřej Šnaidauf z Fortuny: Sázkami na cenu másla nebo zvětšení prsou Gabriely Jiráčkové se bavíme

Ke sportu patří neodmyslitelně sázení. A Češi měli po revoluci v tomto ohledu co dohánět. Už třicet jedna let jim v tom pomáhá společnost Fortuna, která kromě ČR působí také na Slovensku, Polsku, Rumunsku a Chorvatsku. S jejím manažerem sponzoringu Ondřejem Šnaidaufem jsme si povídali třeba o tom, kolik peněz a na co Češi sází, o aktuálních trendech i o tom, že sázkaři jsou nyní chytřejší.

Určitě máte k dispozici spoustu dat o lidech, kteří sází. Jak si máme představit takového “průměrného” českého sázkaře?

Kursové sázení je doménou mužů, i když pozorujeme, že se o něj začíná zajímat i stále více žen. Běžného sázkaře si každopádně lze představit jako pohodáře kolem 35 let, který sleduje sport, a to všeobecně, zároveň se mu na nějaké amatérské úrovni i věnuje. Sázením se baví, využívá mobilní technologie, je aktivní na sítích a v kontaktu s námi preferuje mobilní aplikaci. Když si ale potřebuje něco vyřídit, nemá problém se zastavit i na pobočce.

A jak si Češi stojí v porovnání s ostatními Evropany, sázejí třeba častěji nebo větší částky?

Sázkový trh v Česku má historický handicap daný politickou situací před listopadem 1989. V západních zemích jde o odvětví s mnohem větší tradicí, což se odráží v mnohém. Fortuna je každopádně velmi dynamická firma, působíme na pěti trzích ve střední Evropě. Co se týče nabídky, produktu i servisu soupeříme s těmi nejlepšími, a to v globálním měřítku. Zájem o sázení v Česku roste, to je pro nás pozitivní, třeba Angličané jsou ale mnohem většími sázkaři a hodně hravé jsou i jižanské národy. Samostatnou kategorií jsou pak asijské trhy, které představují úplně jinou dimenzi.

Většinu vsazených peněz vracíme sázkařům na výhrách

Evropský šampionát ve fotbale, mistrovství světa v hokeji, olympiáda… nebo úplně něco jiného? Lze říct, na co Češi nejvíc tento rok sázeli?

Letošek je do určité míry stále ještě zasažený covidem. Do dubna byla zavřená většina poboček a největšími taháky byly eventy přeložené z roku 2020. Olympiáda proběhla, ale v takovém prapodivném módu a trpěla časovým posunem. MS v hokeji navázalo po roční odmlce, český tým ale nenaplnil očekávání. Jasně nejzajímavější tak bylo EURO. Fotbal je o parník nejsázenějším sportem, na šampionát se kvalifikovala i česká repre, která se navíc prezentovala velmi sympaticky.

Jak velkou částku u vás lidé v běžný den, kdy se nekoná žádný velký turnaj ani olympiáda, prosází?

Není den, jako den. Na druhou stranu okurková sezona už dneska prakticky neexistuje. Největší nával je o víkendech, kdy se hraje ligový fotbal, přes týden je pak rozhodující Liga mistrů a další evropské poháry. Přijaté sázky se točí v desítkách milionů korun, jenže to je pro nás jen taková virtuální realita, velkou většinu – cca 90 % z těchto peněz – vracíme sázkařům na výhrách. Lidi jsou navíc stále šikovnější a úspěšnější, což tlačí marže dolů. O tom ale tento svět je, stále jde o souboj informací mezi sázkaři a bookmakery.

Liší se částka, když probíhá olympiáda nebo mistrovství světa v hokeji?

Pokud se konají velké eventy, náběry narůstají zhruba o čtvrtinu proti standardu. V případě hokeje je ale zásadní, jak daleko dojde český tým. Jakmile z turnaje vypadne, zájem okamžitě spadne na polovinu. Fotbal je k tomuto rezistentní, sledovat Francouze a Angličany sázkaře baví bez ohledu na cokoliv dalšího.

View this post on Instagram

A post shared by iFortuna.cz (@ifortunacz)

Společenské sázky jsou jednorázovka, sport je kontinuální lavina

Jaký poměr sázek ve Fortuně přijímáte na sport a na ostatní odvětví, politiku apod.?

Podíl sázek na sport oproti všemu ostatnímu je obrovský, v podstatě se bavíme o 99 %. Společenské sázky jsou většinou jednorázovkou, sport je kontinuální lavina. Na poslední volby prezidenta v Česku jsme přijali vklady sto milionů korun. To už je částka, která je cítit, takových událostí ale mnoho není. Na durhou stranu kurzy a sázky na cenu másla, bitcoinu, nového šéfa Škodovky nebo zvětšení prsou Gabriely Jiráčkové, jsou tím, čím se prostě bavíme. A to jak my v marketingu a na bookmakingu, tak i naši sázkaři, a to je nejdůležitější.

Pozorujete za posledních deset let nějaký trend na straně sázkařů, třeba více riskují?

Hlavně jsou chytřejší a úspěšnější. Alfou a omegou je technologický vývoj, ještě před třinácti lety bylo jedinou možností, jak si legálně vsadit, navštívit pobočku. Ne každý byl online dvacet čtyři hodin sedm dní v týdnu, neexistovalo tolik informačních zdrojů. Sázkové systémy prošly ohromným vývojem, doba je rychlejší, žijeme tady a teď. Dá se říct, že lidé toho všeho využívají ve svůj prospěch. Sází častěji, ale méně riskují, lépe využívají dostupné informace, pracují s šíří nabídky a umí se specializovat na jednotlivé oblasti.

Jak se za posledních deset let naopak posunuly sázkařské společnosti?

Ty vstupní parametry jsou podobné jako u zákazníků a vlastně vycházejí z toho, jak se posouvají jejich potřeby a představy. Sázková kancelář je dnes v podstatě technologickou firmou, která je plná vývojářů a programátorů. Vše se posouvá do online prostředí, digitalizace nakonec zasahuje i pobočky, kde zmizely tabule, papíry, naopak se objevují LCD displeje a televize. Všeho musí být maximum a musí to být extrémně rychlé a přesné. Zásadně se proměnila i komunikace, na kterou jsou kladeny úplně jiné nároky. Kdo nemá dobré sociální sítě, ten neexistuje, lidé se nechtějí zdržovat čtením, zásadní jsou nové formáty, podcasty, videa i v tomto směru se tedy za posledních deset let všechno otočilo doslova o sto osmdesát stupňů a je super, že Fortuna se toho vůbec nebojí…

FOTO: Fortuna

.nadperex::before {content: „⏱ “ „15. řijna 2021 10:00 | Čtení: 4 minuty“;}

SHARE
SHARE

Napsal
Martina Mlynářová

Martina se podílela na komunikaci řady marketingových projektů napříč sportovními odvětvími. Momentálně působí jako tisková mluvčí vysoké školy. Ve volném čase jí můžete potkat v běžkařské stopě nebo na skialpech, léto si neumí představit bez vyjížděk na silničním kole a běhání.


Nejčtenější

Tagy

FortunaSázení

podobné články

9 ukázek, jak se v Gambrinus lize prodávají vstupenky

Zprávy ze světa sportovního byznysu: Ivan Hašek, Mercedes Benz,...


SportBiz newsletter

Odebírejte novinky plné sportovního marketingu




Děkujeme za Váš email.