Otevřít menu Zavřít menu

Evropský šampionát s čínskou příchutí

Že jsou partnery velkých sportovních akcí v Evropě americké nápojové giganty a fastfoody, blízkovýchodní aerolinky nebo ruští exportéři plynu, jsme zvyklí. V posledních letech ale můžeme na bannerech a mantinelech čím dál častěji vidět loga čínských firem, často mladých a dynamických, technologických nováčků na evropském trhu. UEFA EURO 2020 v tomto ohledu není výjimkou. Z celkem dvanácti oficiálních partnerů jsou z Číny čtyři.

Alipay

Největší čínský poskytovatel bezkontaktních plateb přes mobil patří do skupiny Alibaba, vznikl v roce 2004. Na tuzemském trhu působí tři roky, platby usnadňuje zejména čínským turistům. UEFA podepsala partnerství s Alipay v roce 2018 na osm let.

S více než 700 miliony aktivních uživatelů v Číně se Alipay stal oficiálním globálním poskytovatelem digitálních finančních transakcí UEFA a oficiálním partnerem FinTech. Alipay se mimo jiné podílí na tvorbě trofeje pro nejlepšího střelce mistrovství. Ta má tvar čínského znaku „支“ (výslovnost: zhi; význam „platba“ i „podpora“) a ve spodní části je umístěn hash kód, a to proto, že partnerství se vztahuje i na AntChain, odnož Alipay zabývající se blockchain technologiemi.

Hisense

Z vybrané čtveřice jediná značka s delší historií. Vznikla v roce 1969 jako malá továrna na výrobu rozhlasových přijímačů. Dnes je z firmy celosvětově známý výrobce plochých televizorů, spotřební elektroniky, domácích spotřebičů, klimatizací atd. Partnerem mistrovství Evropy ve fotbale byla už v roce 2016.

Společnost Hisense zahájila v květnu kampaň #YourHomeYourStadium. Spotřebitele má motivovat k nákupu nových domácích spotřebičů ve jménu lepších fotbalových zážitků. Kromě toho přišla loni s aplikací UEFA.tv zprostředkovávající publiku po celém světě širokou škálu fotbalového obsahu on-demand. Záznamy zápasů, rozhovory s hráči a funkcionáři, sestřihy top okamžiků atd. jsou k dispozici pouze v televizích značek Hisense a Toshiba.

TikTok

Mobilní aplikaci a sociální síť pro vytváření a sdílení krátkých videí populární zejména mezi teenagery vyvinula čínská společnost ByteDance. Prostřednictvím aplikace mohou uživatelé vytvářet několikavteřinové videoklipy a videa.

UEFA a TikTok si plácly až letos v únoru. A je to vůbec poprvé, kdy se partnerem fotbalového šampionátu stala platforma tohoto (zábavního) typu. Před turnajem a v jeho průběhu TikTok poskytuje prostor, kde fanoušci mohou sledovat obsah s fotbalovou tematikou, sdílet své reakce… Aby TikTok mohl vytvářet poutavý obsah, včetně využití rozšířené reality, zpřístupnila mu UEFA své archivy.

Vivo

Výrobce chytrých telefonů Vivo, podle serveru E15 pátý největší producent na světě, oznámil partnerství s UEFA až na podzim loňského roku, a to jako součást své celosvětové expanze. Ve stejném období přišla značka i na evropský trh. Češi si její produkty mohou koupit od února 2021. Oficiálním poskytovatelem smartphonů bude i pro evropský šampionát v roce 2024.

Pro fotbalové fanoušky, kteří chtějí být součástí šampionátu, spustila společnost Vivo kampaň #VivoSuperTime. Mohou týmy povzbuzovat prostřednictvím sociálních médií a stát se tak virtuálně součástí vysílání závěrečného ceremoniálu UEFA EURO 2020, na jehož organizaci a přenosu se Vivo podílí, stejně jako na realizaci zahajovacího ceremoniálu.

FOTO: Photo by Petter Lagson on Unsplash

SHARE
SHARE

Napsal
Martina Mlynářová

Martina se podílela na komunikaci řady marketingových projektů napříč sportovními odvětvími. Momentálně působí jako tisková mluvčí vysoké školy. Ve volném čase jí můžete potkat v běžkařské stopě nebo na skialpech, léto si neumí představit bez vyjížděk na silničním kole a běhání.


Nejčtenější

Tagy

euro 2020UEFA

podobné články

Fanouškům mířícím na UEFA EURO 2020 pomáhá s ubytováním...


SportBiz newsletter

Odebírejte novinky plné sportovního marketingu




Děkujeme za Váš email.