Hokejová sezona ve stínu pandemie. Před prázdnými tribunami, ale bez ztráty jediného zápasu

Jaká byla hokejová sezona 2020/2021, která se odehrála téměř celá bez diváků a za přísných hygienických opatření? A bylo ve hře, že by se bez příjmů ze vstupného nepokračovalo? Úskalí nejvyšší hokejové soutěže probíhající ve stínu koronavirové pandemie nám přiblížili ředitel TELH Josef Řezníček a Jana Obermajerová, generální ředitelka marketingového partnera BPA.
Ročník 2019/2020 se nedohrál, do toho následujícího vstupovala Tipsport extraliga podle ředitele Josefa Řezníčka s tím začít za každou cenu v termínu a projít infekcí a celkovým promořením. „Což se také na přelomu srpna a září stalo a tzv. kolektivní imunitou jsme celou sezonu za přísných hygienických podmínek a testování dokončili bez ztráty jediného utkání,“ kvituje při zpětném pohledu.
„Oproti ostatním ligám v Evropě jsme tímto způsobem nedosáhli žádných ztrát během zimy a jara, což se o ostatních soutěžích nedá říci. Tam ještě v květnu probíhaly play off boje v omezeném režimu, protože hlavní zásah pandemie měly tyto soutěže během zimy a jara. Z našeho pohledu jsme zvolili správnou strategii v úvodu soutěže,“ těší Řezníčka.
Na začátku října ovšem hokej stál před dalším klíčovým rozhodnutím, a to zda pokračovat i bez diváků. „Těsně po začátku sezony, kdy byl přístup diváků do arén zcela zakázán, byla situace hodně vážná. Hrozilo, že kluby nebudou schopny bez výnosů ze vstupenek sezonu ufinancovat. Hodně pomohli zejména hráči, kteří souhlasili se snížením platů, a též těžce vyjednaná covid podpora pro kluby,“ ohlíží se kritickou chvíli Jana Obermajerová, předsedkyně představenstva a generální ředitelka společnosti BPA, výhradního marketingového partnera TELH.
Finanční hledisko bylo v danou chvíli klíčové, jak potvrzuje Řezníček. „Jednání probíhala velmi intenzivně a odvíjela se od možnosti obdržet dotace na výpadek diváků, to byla zásadní situace, která celou situaci posunula do fáze hratelnosti. Kluby obdržely od Ministerstva práce a obchodu dotace na výpadek příjmů a nezbytných nákladů až do výše 12,5 mil Kč,“ popisuje.
Při ztrátách příjmů ze vstupného pomohla i společnosti BPA v jako marketingového partnera soutěže. „Nabídli jsme klubům přístup do platformy Hokejka TV pro permanentkáře zdarma jako částečné náhradní plnění, když bohužel nemohli na stadiony. Náklady na provoz Hokejka TV refundovala společnost Tipsport jako pomoc klubům. Též jsme vyjednali pomoc od ČT Sport, která poskytla více TV prezentace pro partnery klubů a ELH,“ upřesňuje Obermajerová.
Celou sezonu se samozřejmě musela v klubech dodržovat přísná hygienická opatření. „Situace se vyvíjela velmi dramaticky. Po létě jsme začali s testováním PCR a omezeným počtem diváků, poté se dle vývoje vše zastavilo a znovu povolilo v prosinci na bázi antigenních testů. Situace byla velmi stresující, aby se podmínky razantně nezměnily a nedošlo k opětovnému zastavení soutěže, protože už bychom nestihli odehrát plánovaný rozpis soutěže a docházelo by ke škrtání utkání,“ vysvětluje Řezníček.
Přes všechna úskalí se nakonec sezona 2020/2021 úspěšně dohrála, po dvou letech obhájili mistrovský titul třinečtí Oceláři a na finálovou sérii s Libercem se na tribuny v omezeném počtu vrátili i fanoušci. Kluby mohly na základě výjimky od Ministerstva zdravotnictví vpustit 300 otestovaných. „Jsme velmi rádi, že se sezona odehrála, měla sportovní a mediální kvalitu. Samozřejmě s nadějí vzhlížíme k dalšímu ročníku, abychom mohli do arén pozvat naše fanoušky,“ vyjádřila Obermajerová přání celé hokejové komunity.
FOTO: Lukáš Filipec / hcocelari.cz