Otevřít menu Zavřít menu

Hokejová sezona ve stínu pandemie. Jak se s ní popasovali Bílí Tygři Liberec?

Loni byla nejvyšší česká hokejová soutěž poprvé od roku 1945 bez mistra a pandemie koronaviru výrazně poznamenala i následující, před několika dny skončený ročník. Ten se odehrál téměř celý před prázdnými tribunami a za přísných hygienických opatření. Jak se s novou výzvou popasovali u Bílých Tygrů Liberec? To pro SportBiz popsal marketingový manažer vicemistrů Dominik Jakubec.

Po ukončení sezony 2019/2020 po odehrání pouhých dvou zápasů předkola play off se na jaře začala celková situace zlepšovat, a prognózy tak byly optimistické. „Mysleli jsme si, že na podzim už bude možné hrát extraligu před plnými tribunami.

Dokonce se mezi kluby vedla debata, zda vůbec má smysl hrát letní Generali Česká Cup před zhruba tisícovkou fanoušků. Ani by nás nenapadlo, že se většina extraligy odehraje zcela bez diváků,“ ohlíží se zpět.

Zmíněný letní turnaj i první zápasy nové sezony podléhaly aktuálním hygienickým opatřením, než se za začátku října stadiony pro diváky znovu zcela uzavřely. „Znamenalo to různé vstupy pro fanoušky, oddělené sektory s vlastním občerstvením a toaletami a dalšími náležitostmi, jako rozestupy mezi sedadly. Do haly jsme tak sice dostali méně fanoušků, zato jsme ale potřebovali více zaměstnanců ostrahy a museli vynaložit výrazné vícenáklady, abychom vůbec mohli opatření splnit a fanoušky do Home Credit Areny dostat,“ popisuje Jakubec.

 

V tu chvíli začaly všechny kluby napříč extraligou řešit, jak si udržet jak fanoušky, tak partnery. Podobně jako v dalších klubech, i v Liberci měli permanentkáři hned několik možností kompenzace. Ve variantě Kapitán se vzdali celé částky za permanentku ve prospěch klubu, Asistenti se vzdali 50 % ceny a Odchovanci získali poměrnou část za neodehrané zápasy zpět v hotovosti.

Na jednotlivé varianty kompenzace se dále vázaly výhody, jako například doživotní předkupní právo na své sedadlo či garance nezvýšení ceny permanentky na své místo v nadcházejících dvou sezonách. „Mezi fanoušky zaznamenaly tyto varianty velký úspěch a vůbec nejčastěji volenou variantou se stal Kapitán, klub celou částkou podpořilo okolo 40 % permanentkářů. Díky tomu se nám podařilo udržet velmi výraznou část zisku z prodeje permanentních vstupenek,“ prozradil Jakubec.

Partnerům klubů s uzavřením stadionů výrazně klesla vizibilita jejich reklamního plnění. „Ti, kteří od nás měli reklamu viditelnou v záběrech televizních kamer, měli jistotu, že jejich plnění bude naplněno. Naopak ti, jejichž vizibilita byla naplňována pouze v rámci Home Credit Areny, přišli o možnost ukázat své logo či reklamu až 7 500 fanoušků na každém utkání. S nimi jsme tedy vedli jednání o náhradním plnění,“ upřesňuje.

A právě zde přistoupil Liberec k odvážnému kroku, který se ale marketingově i obchodně vydařil na výbornou. V základní části totiž přepustil pozici na přední straně dresu, kde je klasicky logo klubu, postupně jednotlivým partnerům. „Před minulou sezonou jsme si to nedokázali představit, na druhou stranu se tento krok ukázal jako klíčový. I díky tomu se nám podařilo udržet spolupráci se zhruba 95 % všech partnerů,“ pochvalují si v Liberci.

Každá ze společností, jejichž logo se na dresech v průběhu sezony objevilo, navíc následně obdržela celou sadu hraných dresů a mohla s ní naložit dle svého uvážení. „Někdo rozdal dresy zaměstnancům nebo klientům, jiní je nabídli v charitativních aukcích fanouškům. Tento krok však každopádně slavil velký úspěch a od partnerů máme zpětnou vazbu, že si tohoto kroku extrémně cení.“

V play off už se na dresy vrátil velký bílý tygr a s ním na prsou došli Severočeši až do finále, ve kterém se už do hal v omezeném režimu vrátili i fanoušci. Stejně jako před dvěma lety, i tentokrát Liberec v boji o titul podlehl třineckým Ocelářům. A ročník, který byl po všech stránkách netradiční a složitý, zakončili Bílí Tygři závěrečnou AUTOgramiádou, kterou absolvovali fanoušci ve stylu drive-in přímo v autech, kterými vjeli na ledovou plochu za stříbrným týmem.

„Z marketingového hlediska to pro nás byla velmi náročná sezona. Komunikace s fanoušky se přesouvala do zcela nových kanálů, v play off jsme si například poprvé vyzkoušeli tzv. PPV (pay per view) vysílání díky konceptu #PLAYOFFDOMA. Dá se říct, že nás jako klub tato sezona v mnohém posunula. Ale nyní už věříme, že budeme moci fanoušky zase bavit přímo v Home Credit Areně,“ uzavírá marketingový manažer s přáním, na kterém se jistě shodne celá hokejová komunita.

FOTO: hcbilitygri.cz / Jiří Princ

SHARE
SHARE

Napsal
Tereza Velikovská

Vystudovala žurnalistiku a mediální studia na Univerzitě Karlově. Sport si zamilovala, když v 10 letech sledovala Nagano, od té doby už bylo její směřování jasné. Pracovala v hokejovém klubu, sportovní redakci i pro sportovní marketingovou agenturu, aktuálně spravuje sociální sítě sportovní televize. Aktivně se věnovala florbalu, trénovala kickbox, zahraje si badminton a v posledních letech ji chytly Bungee Workout nebo Aero jóga. Je nadšenou fanynkou bojových sportů.


Nejčtenější

Tagy


SportBiz newsletter

Odebírejte novinky plné sportovního marketingu




Děkujeme za Váš email.