Otevřít menu Zavřít menu

Formule 1 a stáje uzavřely před začátkem sezóny nová partnerství

Kolotoč 72. sezóny mistrovství světa Formule 1 se už roztočil a zástupci týmů i majitelé značky F1, Liberty Media, si přejí zejména to, aby se jeho mechanismus nezadrhnul tak jako v minulém roce, kdy se pořadatelé a týmy museli popasovat se zrušenými závody, tribunami bez diváků, pozitivními testy pilotů na Covid-19… A hlavně s poklesem tržeb o 43 % oproti roku 2019, kdy překročily rekordní 2 miliardy dolarů, na 1,145 miliardy dolarů. Důležitou roli proto pro stáje i samotnou Formuli 1 letos hrají sponzoři a fakt, že i přes nestandardní okolnosti mají zájem být součástí onoho kolotoče.

Která nová loga se letos na monopostech a boxech například objeví?

DHL

Partnerství F1 s německou kurýrní a logistickou společností DHL trvá už od roku 2004. Letos došlo k jeho prodloužení a DHL zůstává oficiálním logistickým partnerem F1. Od letošní sezóny těží DHL ze zvýšené viditelnosti na okruzích, zejména v boxech. Kromě toho bude nadále sponzorovat nejrychlejší tankování – DHL Fastest Pit Stop Award – a nejrychlejší kolo – DHL Fastest Lap Award.

Globální logistický partner F1 řídí komplexní přepravu až 2 000 tun nákladu na závodní okruhy včetně automobilů, náhradních dílů, marketingu atd. K tomu využívá pozemní, námořní a leteckou dopravu v závislosti na požadavcích závodního kalendáře.

Drive Coffee

Poměrně mladá americká společnost, založená v roce 2017, se stala oficiálním dodavatelem kávy pro F1. Jejich nezaměnitelné produkty odkazující k motosportu budou samozřejmě k dispozici na každé Grand Prix, zejména ve VIP prostorech, zároveň si je budou moci koupit fanoušci, aby i oni mohli stylově „natankovat“.

Zobrazit příspěvek na Instagramu

Příspěvek sdílený Drive Coffee (@drivecoffee)

Ferrari Trento

Bez kvalitního šampaňského by ceremoniál vyhlašování vítězů při každá Grand Prix neměl tu pravou „šťávu“ a prostory pro VIP by ztratily na své přitažlivosti. F1 letos nahradila francouzské šampaňské Carbon italskou značkou. Oficiálním šumivým vínem se stalo Ferrari Trento, a to do roku 2023. Nejrychlejší piloti tak budou oslavovat se stejným šumivým vínem jako např. fotbalisté Juventusu.

Zobrazit příspěvek na Instagramu

Příspěvek sdílený Ferrari Trento (@ferraritrento)

Ineos

Britskou chemickou firmu Ineos znají zejména fanoušci cyklistiky nebo jachtingu. Od letoška by neměla ujít pozornosti ani fanouškům F1. Tým Mercedes-AMG Petronas totiž v zimě oznámil vstup Ineosu do své akcionářské struktury. Konkrétně nyní Ineos vlastní třetinu akcií, stejně jako Daimler a Toto Wolff, manažer týmu, který prodloužil svou smlouvu na další tři sezóny.

TeamViewer

Ten samý tým, Mercedes-AMG Petronas, podepsal v březnu smlouvu na pět let se společností TeamViewer. Po přední straně dresů, které oblékají hráči Manchesteru United, se logo německé technologické firmy objeví i na monopostu a dresu Lewise Hamiltona a Valtery Bottase.

Kromě vizibility značky je partnerství zaměřeno na samotné využívání technologie TeamViewer, která má ještě více zefektivnit komunikaci a vylepšit konektivitu stáje během testování i závodů. Ta již nástroje TeamViewer používá pro vzdálený přístup a operace na závodní dráze a v centrále.

Zoom

Zdá se, že pandemie otevřela technologickým společnostem dveře do mnoha sportovních odvětví. Do prostředí Formule 1 pronikla i další z nich, Zoom nabízející video-aplikace. Když kvůli koronaviru nesměli diváci na okruhy, spustila F1 virtuální program pro své VIP – Virtual Paddock Club, který pokračuje i v této sezóně jako součást nové rozšířené dohody o partnerství. Ta odstartovala 28. března při velké ceně Bahrajnu.

V rámci partnerství bude Zoom poskytovat komplexní komunikační služby a ve spolupráci s F1 bude zprostředkovávat nové sportovní zážitky ať už na okruzích nebo mimo ně. Během 21 závodů sezóny (celkem se má odjet 23 závodů) hosté mohou prostřednictvím Zoom např. vstoupit do Virtual Paddock Clubu a zažít spoustu unikátních zážitků včetně komentářů sportovních legend nebo hospitality na míru.

Zoom slouží také jako oficiální platforma pro sjednocenou komunikaci F1 a má celé organizaci napomoci k naplňování cílů udržitelného rozvoje – díky virtuálnímu setkávání se sníží emise uhlíku.

FOTO: Photo by Paul Cuad on Unsplash

SHARE
SHARE

Napsal
Martina Mlynářová

Martina se podílela na komunikaci řady marketingových projektů napříč sportovními odvětvími. Momentálně působí jako tisková mluvčí vysoké školy. Ve volném čase jí můžete potkat v běžkařské stopě nebo na skialpech, léto si neumí představit bez vyjížděk na silničním kole a běhání.


Nejčtenější

Tagy

Formule 1Motosport

SportBiz newsletter

Odebírejte novinky plné sportovního marketingu




Děkujeme za Váš email.