Otevřít menu Zavřít menu

Nové sběratelské kartičky mají úspěch i v online době

Kdo si myslí, že sběratelské kartičky jsou minulostí a v digitálním věku pro ně není prostor, ten se plete. Původně byli takového názoru i zástupci Ligové fotbalové asociace (LFA), z omylu je však vyvedli sami sběratelé a společnost vyrábějící a prodávající kartičky pro slovenské fanoušky. A tak vznikla po více než dvaceti letech nová kolekce fotbalových kartiček. Do prodeje šla letos v lednu. Původní obavy z malé poptávky se ihned rozplynuly. Kartičky FORTUNA:LIGY se rozprodaly v podstatě ještě dříve, než se vůbec objevily na pultech a sběratelé si je dnes čile vyměňují za několikanásobné částky.


První impuls k oživení tradice fotbalových kartiček dali sběratelé Ligové fotbalové asociaci loni s tím, že je na českém trhu postrádají. „V tomto nás doslova osvítili, samotné by nás nenapadlo do něčeho takového jít. Obávali jsme se, že skupina sběratelů je příliš malá a nedává smysl takový projekt realizovat. Nicméně klíčové pro změnu našeho uvažování bylo setkání se společností SportZoo (pozn. red.: vyráběla kartičky pro slovenský fotbalový svaz a hokejovou extraligu), která od prvního okamžiku viděla v aktivitě širší potenciál… I tak nás všechny v lednu úspěch první kolekce velmi pozitivně překvapil,“ přiznává Štěpán Hanuš, ředitel komunikace LFA.

Součástí originálních kartiček budou i trenky

Kartičky jsou v prodeji ve třech variantách boxů retail (24 balíčků po 6 kartičkách), hobby (10 balíčků po 10 kartičkách) a exclusive (35 kartiček). Vyprodané jsou všechny exclusive boxy a po republice zbývají pouhé desítky kusů ostatních verzí. „Pro nás je to velká motivace. V jarní části FORTUNA:LIGY by měla vyjít druhá kolekce,“ popisuje Hanuš s tím, že už teď společně s kluby přemýšlí, co originálního nabídnou fanouškům a sběratelům dál.

Kromě běžných kartiček s fotkami hráčů nechybí v současné kolekci speciální karty s omezeným nákladem. Největším hitem aktuální kolekce a vizuálně nejzajímavější jsou bezpochyby vysoce limitované kartičky s unikátním kouskem z hraného dresu. Sběratelé se tak mohou pokusit poskládat celé jméno nebo opět spojit rozdělené části loga klubu, ligy či výrobce.

Dresy se rozstříhaly na malé čtverečky a zalaminovaly do karty. Ty jsou velmi cennou relikvií, stejně jako třeba karty s autentickým podpisem českých hvězd,“ přibližuje specifika edice Hanuš. A na co se mohou fanoušci těšit na jaře? „Přemýšlíme o rozstříhání stulpen, trenek nebo třeba chráničů a rukavic brankářů,“ dodává.

Sběratelské kartičky mají úspěch i v online době | Sportbiz

Přidaná hodnota pro kluby i ligu

Kartičky lze kromě oficiálních prodejních míst sehnat na facebookových skupinách, internetových burzách, dražebních portálech apod. „Nás to svým způsobem těší, protože to je důkaz toho, že LFA přišla s něčím, co lidi i v dnešní digitální a pandemické době zajímá. Díky online platformám jsou kartičky stále v oběhu a lize i klubům přinášejí přidanou hodnotu,“ podotýká Hanuš k tomu, jak i sociální sítě mohou být pro kartičky přínosem.

První statistiky prodeje, které má LFA k dispozici, ukazují, že projekt je úspěšný. „Kromě posílení image soutěže napříč všemi generacemi jsou pro nás sběratelské karty výhodné i po obchodní stránce. Tento úspěšný krok nám tak mimo jiné ukazuje cestu, jak můžeme profesionální fotbal v Česku do budoucna také obchodovat,“ hodnotí Hanuš s tím, že imageový produkt, jakým současné kartičky jsou, oslovuje jinou skupinu lidí než FORTUNA:LIGA jako taková. A to byl cíl.

Na zmapování skupiny, která si kartičky kupuje a vyměňuje, je ještě brzy. Ale z dosavadního vývoje je zřejmé, že kartičky si prostřednictvím rodičů pořizují malé děti, sbírají je starší lidé, kteří se buď vracejí ke své sběratelské vášni nebo v ní pokračují, kupují si je také sběratelé jiných předmětů atd. Máme zprávy, že sběratelská vášeň dokonce chytla i zaměstnance klubů nebo samotné hráče,“ uzavírá s úsměvem Štěpán Hanuš.

FOTO: LFA

SHARE
SHARE

Napsal
Martina Mlynářová

Martina se podílela na komunikaci řady marketingových projektů napříč sportovními odvětvími. Momentálně působí jako tisková mluvčí vysoké školy. Ve volném čase jí můžete potkat v běžkařské stopě nebo na skialpech, léto si neumí představit bez vyjížděk na silničním kole a běhání.


Nejčtenější

Tagy


SportBiz newsletter

Odebírejte novinky plné sportovního marketingu




Děkujeme za Váš email.