Otevřít menu Zavřít menu

Český sportovní rebranding v roce 2020

Kluby se bez něj neobejdou, sportovci ho hrdě nosí na hrudi, fanoušci jsou ochotní se za něj i poprat a komerční partneři za něj dávají milióny. Logo je spolu z názvem základním symbolem klubu. Budí vášně a emoce. A jednou za čas je nutné ho změnit, ať už v rámci celkové změny komunikační strategie, nebo proto že si to přeje nový majitel, a nebo proto že je zastaralé a nevyhovuje současnému stylu komunikace.
Které domácí sportovní kluby nebo instituce letos přikročily k inovaci vizuální identity a proč? Tady je přehled nejvýraznějších změn.

Česká basketbalová federace

Rebranding basketbalu má podpořit vnímání basketbalu jako životního stylu, nejen sportu, a zaujmout zejména mladší generaci. Od léta je prezentován pod mezinárodní značkou CZ basketball, která podle České basketbalové federace lépe vyhovuje současné komunikaci.
Hru charakterizuje dynamika a rychlost, proto autoři nového loga, stejně jako toho původního, zvolili jako hlavní motiv míč v pohybu. Součástí nové image je i kolekce lifestylového oblečení CZ BSKT.

Původní logo

Nové logo

 

Český svaz lyžařů

Česká vlajka se zakomponovanou lyžařskou a snowboardovou stopou je hlavním motivem nové vizuální identity Českého svazu lyžařů, která se hlásí ke slavné historii a tradici. Logo nejstaršího národního lyžařského svazu na světě se kromě ústředního motivu neobejde ani bez letopočtu hrdě připomínajícího jeho vznik. Barevnost vychází z národních barev.
Moderní image podtrhuje také nové označení, jednotná značka Czech Ski and Snowboard. A stejně jako ČBF i lyžařský svaz nabízí volnočasové oblečení v novém designu.

Původní logo

Nové logo

HC Slavia Praha

V souvislosti se 120. výročím založení klubu vyměnila hokejová Slavia červenobílou šelmu za znak, v němž nechybí červená hvězda, kterou nosili zakladatelé klubu. A právě z odkazu na bohatou minulost vychází modernizované logo používané před rokem 2007. Tehdy slávisté začali používat červenobílého lva, což někteří fanoušci těžce nesli. Hrdost na klubovou historii podtrhuje i motto: Hluboko kořeny, vysoko cíl.

Původní logo

Nové logo

HC Dynamo Pardubice

Do sezóny 2020/21 vstoupilo v novém hávu i Dynamo Pardubice. Z loga zmizel charakteristický kůň. Modernizované logo, které se drží původní barevnosti, představil nový majitel klubu Petr Dědek s tím, že záměrem autorů bylo, aby hlavní motiv loga odkazoval k letícímu puku. „Ozubení“ levé strany písmena D má pak připomínat rozevlátou koňskou hřívu.

Původní logo

Nové logo

HC Energie Karlovy Vary

Není úplně obvyklé, aby klub při rebrandingu zcela změnil své barvy. A přece se to děje. Příkladem může být Energie. V souvislosti s novým logem a klubovými barvami se na západě Čech mluvilo o nečekané změně. Ze zelenobílé vzešla černobílá. Logo, na které byli všichni dlouhá léta – konkrétně 18 let – zvyklí, nahradilo velké E na černém, respektive bílém pozadí.
Původní vizuální identita odkazovala k barvám a činnosti tehdejšího generálního partnera klubu.

Původní logo

Nové logo

Bílí Tygři

Liberecký klub sice do sezóny 2020/21 v novém nevstoupil, ale tygří dresy zaznamenaly jednu výraznou změnu, která si zaslouží pozornost. Po dvaceti letech z nich začátkem listopadu zmizel bílý tygr. Místo uprostřed dresu klub nabídl klíčovým partnerům. Podle vyjádření klubu jde o dočasné řešení, které si vyžádala současná koronavirová doba.

Původní dresy

Nové dresy

FOTO: hc-slavia.cz; hcbilitygri.cz

SHARE
SHARE

Napsal
Martina Mlynářová

Martina se podílela na komunikaci řady marketingových projektů napříč sportovními odvětvími. Momentálně působí jako tisková mluvčí vysoké školy. Ve volném čase jí můžete potkat v běžkařské stopě nebo na skialpech, léto si neumí představit bez vyjížděk na silničním kole a běhání.


Nejčtenější

Tagy


SportBiz newsletter

Odebírejte novinky plné sportovního marketingu




Děkujeme za Váš email.