Otevřít menu Zavřít menu

Premier League je konečně na YouTube, ale zatím nenabídne mnoho

Zní to až neuvěřitelně, ale až do aktuální sezony 2019/2020 neměla jedna z nejlepších fotbalových lig světa svůj oficální účet na YouTube. Zástupci anglické Premier League totiž až dosud zastávali odmítavý postoj ke sdílení společného obsahu na této platformě vlastněné společností Google. To se od nynějška mění, ne však zcela.

Oficiální kanál Premier League byl na YouTube spuštěn spolu se startem nové sezony, v pátek 9. srpna. Obsahově se však zaměří zejména na archivní videa a společenský obsah související s kompletní dvacítkou elitních klubů.

 Premier League se totiž při aktivizaci kanálu snažila maximálně ochránit držitele mediálních práv a členské kluby tak, aby byly schopny svůj digitální obsah přímo zpeněžit. Zástupci soutěže uvedli, že kanál bude „hostit řadu exkluzivních a jedinečných videí vystihujících charakter soutěže“, včetně archivních záběrů prezentovaných novými způsoby, a zdůrazňujících klíčové hráče a zápasy ligové historie.

Dosavadní neochota Premier League založit ligovou platformu na YouTube umožnila členským klubům vybudovat velká publika na svých vlastních kanálech. Pravidla Premier League v současnosti stanoví, že kluby mohou sdílet obsah na svých vlastních a provozovaných digitálních platformách od půlnoci zápasového dne. Na platformách třetích stran 72 hodin po závěrečném hvizdu.

Definitivně je tak snad zapomenut dávný spor, který skončil až v soudní síni. Premier League v roce 2007 spolu s dalšími zainteresovanými subjekty právě kvůli porušování autorských práv Google zažalovala. V roce 2013 však svoji žalobu stáhla. Ve snaze přivést nejlepší fotbalovou soutěž světa na svoji platformu byl v minulosti YouTube považován také za horkého kandidáta na nákup vysílacích práv, k podepsání takové smlouvy však nikdy nedošlo.

Navzdory výše uvedeným omezením umožní YouTube kanál samotné Premier League sběr důležitých dat o fanouškovských základnách v různých regionech či o tom, s jakým obsahem fanoušci interagují. Jen za prvních 24 hodin od založení nasbíral kanál více než 104 tisíc odběratelů.

Zdá se, že sama soutěž pochopila, že s expanzí na rozvíjejících se trzích musí více vystupovat jako jednotný subjekt nabízející kvalitní digitální obsah. Inspirací jí v tomto ohledu může být například španělská La Liga, další evropské fotbalové soutěže, či například americká NFL, která na svých kanálech nabízí např. desetiminutové zápasové highlighty.

 

 

SHARE
SHARE

Napsal
Redakce

Nejčtenější

Tagy

FotbalPremier LeagueYouTube

podobné články

Rebranding AC Sparta Praha: Nová vizuální identita na Letné. Jak...

Doteď jsme měli jen logo, teď máme identitu, říká Kamil Veselý

Fotbalové MS žen se zvětšuje. Od příštího turnaje již s 32...

SportBiz Talks: Daniel Hajný


SportBiz newsletter

Odebírejte novinky plné sportovního marketingu




Děkujeme za Váš email.