Otevřít menu Zavřít menu

Petr Hercík: Pomáhat rozvoji sportovce je ta největší odměna

Již 7 let působí ve struktuře SPORT INVEST, jedné z největších společností v Evropě podnikající v oblasti sportu a sportovního marketingu, zastupující nejen hvězdy tuzemské sportovní scény. Výkonný ředitel Petr Hercík popisuje v bleskovém rozhovoru pro SportBiz specifika své práce.

Pro představu… Co přesně má SPORT INVEST na starosti?
Práce SPORT INVEST Marketing spočívá v tom, že se snažíme napravit skuliny v českém sportu, které existují. Snažíme se najít sportovce (případně si oni najdou nás), kteří chtějí pomoci ve financování své kariéry. Pokud s konkrétním sportovcem navážeme spolupráci, ten souhlasí, že je ochoten pracovat na své image, svých osobnostních právech a vykonávat nad rámec svých sportovních aktivit i marketingové záležitosti. Po podpisu smlouvy se snažíme určitým způsobem pomoci jeho PR, se vztahem s médii, komunikací na veřejnosti a s fanoušky a najít mu po profilaci značky vhodné komerční partnery, tak aby měl naplněný svůj rozpočet na konkrétní sezonu a mohl se připravovat, ideálně na úrovni sportovců ze západní Evropy.

A kdybyste měl shrnout vaší agendu?
Konkrétně moje práce jako výkonného ředitele spočívá v tom, že mám z historického hlediska na starosti určité sportovce a mým úkolem jsou obchodní aktivity. Mezi ně patří hlavně hledání nových partnerů a koordinace celého týmu, ať už jde o PR tým nebo týmy dalších kolegů, kteří se starají o jiné sportovce.

Jak silná je v Česku na tomto poli konkurence?
My za konkurenci považujeme kohokoli, kdo obchoduje s osobnostními právy individuálních sportovců. V určitých případech jsou to i sportovní svazy, protože existují takové svazy, které si své reprezentanty drží velmi blízko. Dále jsou to jiné agentury a jednotliví manažeři, kteří se snaží jako fyzické osoby shánět sponzory sportovcům. Dovolím si ale říct, že rozsahem aktivit a rozměrem portfolia sportovců a eventů jsme největší agentura na trhu.

Vy osobně se staráte o kompletní agendu Martiny Sáblíkové nebo beach-volejbalového dua Sluková – Hermanová. V čem je to jiné oproti sportovcům, kteří nejsou tak exponovaní?
Odlišné je to především v množství aktivit, které je zapotřebí s nimi probrat či přímo absolvovat. Týká se to plánování rozhovorů, mediálních dnů, aktivací pro partnery, natáčení, focení, správnosti a vhodnosti komunikace na sociálních sítích nebo dodržování všech sponzorských smluv. Čím větší má sportovec jméno, tím má teoreticky více komerčních partnerů a jsou na něj kladeny větší nároky. Mým úkolem v této pozici je být na každodenní bázi se sportovci v kontaktu a pokusit se požadavky partnerů zařadit do jejich časového harmonogramu a celkově vybalancovat všechny aktivity tak, aby sportovci nebyli neúměrně zahlceni.

Jak byste popsal svou kariérní cestu?
Studoval jsem management sportu na FTVS a musím říct, že pro každého studenta tohoto oboru existuje pouze pár agentur nebo subjektů, které jsou pro ně vysněným místem, kde by mohli v budoucnu působit. SPORT INVEST už měl jméno v té době, kdy jsem studoval a já jsem měl možnost tam nastoupit brigádně během bakalářského studia. Postupem času od pozice projektového asistenta, kdy jsem opravdu vypomáhal s různými eventy a sekcemi, jsem se dostal ke sportovcům a dále se prokousával firmou až na pozici, kde jsem teď. Nejspíše to byl pro mě určitý sen a cíl, jehož jsem chtěl od studentských let dosáhnout. Povede se jednomu z mnoha, je v tom velká náhoda a štěstí, ale určitě je to fajn. (úsměv)

A co je na tom vlastně nejvíc fajn?

Ten nelepší pocit je vždy z toho, že jste s něčím pomohli sportovci, o kterého se staráte a on díky vám mohl něco změnit. U těch zavedených jmen to není tak často vidět, ale když začnete spolupracovat se sportovcem, kterému je šestnáct nebo sedmnáct let a opravdu víte, že díky vám se může rozvíjet, může jet na soustředění navíc nebo si něco pořídit, tak to je ta nejlepší odměna. A pak samozřejmě, pokud dosáhne velkého sportovního úspěchu, což se v poslední době daří naštěstí poměrně často… To vědomí, že jste mu k němu určitou měrou pomohl, to člověk zažívá pocit zadostiučinění.


*Petr Hercík je výkonný ředitel firmy SPORT INVEST Marketing, kde zodpovídá za fungování jednotlivých oddělení a aktivit společnosti. Zároveň má osobně na starost kompletní agendu kolem Martiny Sáblíkové, Markéty Slukové/Barbory Hermannové, získávání nových spoluprací a je accountem několika stávajících obchodních klientů.

SHARE
SHARE

Napsal
Robin Mana

Robin se v minulosti věnoval hned několika sportům, což ho nakonec zavedlo do světa sportovního marketingu a týmu agentury 2Score, kde se již několikátou sezonu věnuje správě sociálních sítí velkých sportovních subjektů a také vedení redakce SportBiz.cz.


Nejčtenější

Tagy

Petr HercíkRozhovorSPORT INVEST Marketing

SportBiz newsletter

Odebírejte novinky plné sportovního marketingu




Děkujeme za Váš email.