Otevřít menu Zavřít menu

Jak se Intel snaží změnit zážitek ze sportovních přenosů

Být přímo v centru dění a sledovat sportovní klání z pohodlí domova, to je velký rozdíl. Intel se teď ale snaží obyčejné „koukání na televizi z gauče“ povznést na zážitek prostřednictvím nových technologií, díky nimž vzniká i nový typ contentu pro sociální sítě.

Taky už jste si při sledování významného sportovního utkání na malé ploché obrazovce řekli, že byste tam teď chtěli být?

Společnost Intel z kalifornského Silicon Valley se teď propast mezi sledováním sportovních klání z místa a sledováním televize z pohovky snaží alespoň zmenšit prostřednictvím virtuální reality.

Stačí si stáhnout appku do mobilního telefonu, nasadit brýle a nechat se přenést do vybraného místa v aréně. Anebo vše nechat na režisérovi, který vás provede různými zákoutími haly či stadionu. Zážitek ze sledování lze navíc ještě doplnit o real-time statistiky a další personalizovaný obsah.

Intel už takto zprostředkovává přenosy ze zámořských soutěží, jako jsou basketbalová NBA, baseballová MLB, fotbalová NFL a další. V únoru byla navíc technologie Intel True VR využita u 30 eventů zimních olympijských her v Pchjongčchangu, ale recenze uživatelů nebyly vzhledem k technickým nedokonalostem příliš pozitivní (viz Keeping It Real: Reviews Not Good For Intel’s Olympic VR) a zlom se očekává až na dalších Hrách v roce 2020.

Nový content pro sociální sítě

Vedle přenosů Intel pracuje také na technologii pořizování opakovaných záběrů a jeho True View nabízí úplně nový druh contentu pro sociální sítě.

Desítky 5K kamer jsou rozmístěny na stadionu či ve sportovní hale a snímají hru z různých úhlů tak, aby zachytily dění ve 360 stupních. Data jsou nahrávána na cloudové úložiště v reálném čase a následně jsou do nich po zpracování ještě implementovány interaktivní grafické prvky.

Kromě zámořských soutěží už technologie Intel True View využívají také například ve fotbalové La Lize ve Španělsku.

 

 

SHARE
SHARE

Napsal
Radek Šamša

Odmalička jsem měl velké sny. V dětství jsem toužil po kariéře profesionálního fotbalisty, později v dospívání a během studia na Vyšší odborné škole publicistiky po novinářském řemeslu, ale naplňovat mě začala až práce ve sportovním marketingu. V životě se věci mění, ale sny mi zůstávají.


Nejčtenější

Tagy

contentla ligaMLBNBANFLtvvideo

SportBiz newsletter

Odebírejte novinky plné sportovního marketingu




Děkujeme za Váš email.