Proč na Facebooku titulkovat videa a jak na to

Znáte to – scrollujete facebookovou zdí, chcete si pustit video, ale jste na veřejnosti a nemáte po ruce sluchátka. Stránky se na tuto možnost konzumace video contentu adaptovaly a je pro ně samozřejmostí publikovat video s titulky – ať už jsou zakomponované přímo ve videu, nebo přidané. Jak je co nejjednodušeji vytvořit?
Titulky u facebookových videí vám můžou zajistit výrazný nárůst sledovanosti. Až v 85 procentech případů si totiž lidé pouštějí facebooková videa bez zvuku. Možností, jak otitulkovat facebookové video, existuje několik. Pravděpodobně ta nejjednodušší je prostřednictvím YouTube.
Facebook oproti YouTube momentálně nedisponuje editorem pro tvorbu titulků, umožňuje pouze jejich nahrávání v .srt formátu (ačkoli v minulosti už to zkoušel i s automatickým generátorem titulků).
YouTube navíc umí sám titulkovat – v češtině je ovšem tato funkce zatím nedostupná (funguje pouze v angličtině, francouzštině, holandštině, italštině, japonštině, korejštině, němčině, portugalštině, ruštině a španělštině). Nicméně práci může usnadnit automatické vygenerování textových polí, kdy YouTube rozeznává mluvené slovo a pole umí předvytvořit i pro videa v češtině.
Tvorba titulků, jak můžete vidět níže v tutorialu, je jednoduchá. Stačí dodržet pár zásad – kromě samozřejmé synchronizace je nutné pracovat s formátem .srt a nazvat soubor s titulky tak, aby obsahoval dvoupísmenný kód jazyka a dvoupísmenný kód země a Facebook jej tak uměl přečíst. To znamená nazev.cs_CZ.srt pro titulky v češtině.