Kvantitou zeď sociálních sítí neprorazíš. Jaké jsou základní zásady pro správu sociálních sítí sportovních subjektů?

Sociální sítě. Fenomén současnosti. Lidé na nich tráví spoustu času a takřka každá značka chce na sociálních sítích najít své zákazníky, respektive v případě sportu fanoušky. Webové prohlížeče a telefony jsou zaplaveny kvantem obsahu a každý správce sociální sítě si láme hlavu: jak dostat svůj obsah přes algoritmy jednotlivých sociálních sítí před oči svých či potenciálních fanoušků a zákazníků?
Začněte poznáním svých fanoušků a určením metrik úspěchu
Zapojit fanoušky do dění kolem sportovního klubu či jiného subjektu, udržet si je a monetizovat. To by měl být ve stručnosti základní cíl komunikace na sociálních sítích. Ne vždy tomu tak ovšem je.
„Hodnocení úspěchu práce se sociálními sítěmi dle množství vyprodukovaného obsahu je absolutně špatná metrika,“ říká Lewis Wiltshire, specialista na digitální obsah z londýnské sportovní agentury Seven League.
Sociální sítě nejsou o kvantitě, ale o znalosti svých fanoušků. Než začnete vytvářet jakýkoliv obsah, odpovězte si na základní otázky. Proč máte mít sociální sítě? Jaké z nich máte využívat? Jaká je vaše cílová skupina a na jakých kanálech se vaši fanoušci pohybují? Jaká je správná strategie pro využití jednotlivých sociálních sítí? Jakou má daná sociální sít cílovou skupinu a jaký obsah je na ni vhodný? Jaký máte budget na placenou propagaci vašich příspěvků? A zejména: jak se měří úspěšnost vaší práce na sociálních sítích?
Mnoho subjektů vytváří obsah bez hlubší myšlenky. Protože ho viděli tam a tam. Ale neberou v úvahu rozdílnost cílových skupin jednotlivých subjektů. Líbí se to mně, tak to uděláme taky. A zítra budeme přemýšlet a „inspirovat se“ nanovo. Ale zajímá takový obsah jejich fanoušky?
Každý post by měl být vytvářen s vědomím, čeho tímto příspěvkem chci dosáhnout, pro kterou platformu je určen a také, jak to celé změřím. Vědět, co stálo za úspěchem či neúspěchem. Propagační podpora, sdílení influencerem, správný čas? Každý post či jejich sérii je potřeba s odstupem vyhodnotit a upravit dle toho strategii či obsahový plán.
Hygiena na prvním místě
Najdou vás vaši fanoušci na sociálních sítích? Nemůže být pro ně matoucí, že se na každé platformě jmenujete jinak? Ano, i určitá hygiena patří na sociální sítě. Proto je důležité i jejich základní nastavení a udržování aktuálnosti.
Nezapomeňte napříč sítěmi promovat i ty ostatní. Ať jednoduchými linky v biu či základních informacích daných kanálů, či promování obsahu jedné platformy na platformách ostatních.
Nemlčte, i když se nic neděje. Mějte dlouhodobý plán
Přemíra obsahu škodí. Ale mlčet se také nevyplácí. Nehraje se vaše soutěž nebo se závod koná až za půl roku? Buďte kreativní a přemýšlejte dopředu, co v tomto období svým fanouškům přinesete. Ztratit dosahy kvůli algoritmu sociálních sítí a počet fanoušků/followerů/odběratelů nechcete.
Zákulisní videa, neobvyklé a šokující fotky. Hlavní je mít plán a „zásobit“ se dopředu, než přijde „okurkové období“.
Sociální sítě nejsou zpravodajský server
Správci sociálních sítí se často rekrutují z bývalých redaktorů zpravodajských serverů. Právě tito lidé musí pochopit, že sociální sítě jsou o něčem jiném než o novinkách a postování článků s klubovými aktualitami.
Pohled do analytics vám napoví, že novinky nejsou to, co lidé na sociálních sítích ve většině případů hledají. Lidé chtějí rozjasnit a oživit svůj den. Hledají zábavu ve formě videí, gifů a dalšího. Nikoliv každou změnu skóre či aktuální stav zranění brankáře. Od toho jsou webové stránky.
Titulky ve videích, nejen pro neslyšící
Videoobsah vládne v posledních letech internetu a sociálním sítím. Na Facebooku je denně zhlédnuto 100 milionů hodin videa a 85 % z toho je spuštěno bez zvuku.
Nezapomínejte videa, ve kterých je mluvená informace důležitá či nosným prvkem, titulkovat.
Nebojte se obsah recyklovat
Málokterý fanoušek viděl všechny vaše příspěvky. Jde-li to, nebojte se opakovat již publikovaný a úspěšný obsah, respektive jeho části, a připomenout původní příspěvek.