Otevřít menu Zavřít menu

Když se z inspirace zrodí kopie. Rumunský Juventus musí změnit název i logo

Turínský Juventus prošel zkraje roku výraznou obměnou, když vyměnil svůj tradiční znak za minimalistické logo. Teď rebranding požaduje i po své „bukurešťské kopii“.

Právní zástupci italského velkoklubu uspěli se žádostí o změnu názvu i loga Juventusu Bukurešť, který používal téměř totožný znak.

V Turíně začali shodu řešit až letos, kdy hraje Juventus Bukurešť poprvé v historii rumunskou nejvyšší soutěž.

Jeho logo se od italského originálu odlišovalo jen nepatrně, a to v barevnosti, fontu a prvku ve spodní části loga, kde má Bukurešť rytíře na koni, zatímco turínský klub samotného koně.

Kromě znaku se musí rumunský celek také přejmenovat. Nově se bude nazývat FC Colentina, což je připomínka jeho názvu z 20. let minulého století, kdy byl Juventus Bukurešť založen. Po druhé světové válce zanikl a po 68 letech došlo v roce 1992 k jeho obnově.

Juventus Bukurešť zdaleka není jediným klubem, který nápadně připomíná věhlasnější jméno. Pokud upustíme od všelijakých Arsenalů, protože Arsenal je v různých jazycích běžně užívané slovo, tak v Ekvádoru existuje SC Barcelona of Ecuardor, v Chile zase Rangers a Everton a brazilští Corinthians nesou jméno po anglickém Corinthian FC.

Uvidíme, zdali italský Juventus podnikne stejné kroky, až SFK Holešov v Česku postoupí do nejvyšší soutěže.

SHARE
SHARE

Napsal
Radek Šamša

Odmalička jsem měl velké sny. V dětství jsem toužil po kariéře profesionálního fotbalisty, později v dospívání a během studia na Vyšší odborné škole publicistiky po novinářském řemeslu, ale naplňovat mě začala až práce ve sportovním marketingu. V životě se věci mění, ale sny mi zůstávají.


Nejčtenější

Tagy


SportBiz newsletter

Odebírejte novinky plné sportovního marketingu




Děkujeme za Váš email.