Otevřít menu Zavřít menu

Stadium tour je minulostí. Na stadiony míří únikové hry

Máte 60 minut na únik ze stadionu vašeho oblíbeného týmu. To není bezpečnostní cvičení, ale nové využití fotbalových stadionů, které se rozšiřuje po Francii. Po Olympique Lyon zažijete napětí oblíbených únikových her i na stadionu PSG. Uvidíme, kdy fanoušci začnou unikat i z českých arén.

Fotbalové stadiony jsou většinou využity zejména o víkendech, kdy se hrají ligová utkání. Občas přes týden v rámci tuzemských či evropských pohárů. K výraznějšímu využití hrací plochy zase hráče nepustí travníkáři. A tak jsou ligové stadiony v minimálním využití, mimo prostory managementu a sekretariátu.

Ve světě a ve vybraných klubech v Česku jsou oblíbené prohlídky stadionů, tzv. Stadium tour. Ty však mohou fanoušky omrzet, resp. stadion si projdete jednou, nadšenci možná i vícekrát, ale časem je stejné. Proto ve Francii hledali způsob, jak dostat fanoušky na stadion častěji i mimo utkání a zvýšit tak příjem do klubové kasy.

Inspiraci našli v komerčních Escape games, které jsou oblíbené i u nás. Na 60 minut vás zavřou do nějaké místnosti nebo objektu a vy máte za úkol pomoci indicií uniknout. Když to funguje v obyčejných prostorech, proč by to nemohlo fungovat i na ligových stadionech. Funguje. A prvními vlaštovkami jsou francouzské fotbalové kluby Lyonu a PSG.

Fanoušci se tak mohou volně pohybovat po vybraných prostorech stadionu a poznávat jej z jiného úhlu. Navíc zažít s přáteli dobrodružství a výzvy, které únikové hry přinášejí.

Originální bylo i představení konceptu, kdy byli sezváni novináři na tiskovou konferenci, ale místo tiskového prohlášení se jim dostalo výzvy zvládnout rozluštit během 90 minut rébus.

Kluby se tak mohou ještě více otevřít fanouškům, přinést jim vzrušující emoce a získat nový zdroj příjmů do klubových pokladen.

SHARE
SHARE

Napsal
Vojtěch Šišma

Vojta je velkým fanouškem sportu a všeho kolem něj. Aktivně hrával florbal na nejvyšší úrovni, kdy jeho kariéru přerušily opakované operace kolene. Nyní se věnuje sportu spíše z té druhé strany a má za sebou již několik projektů jak ve florbalu, tak především v prostředí fotbalovém. V současnosti je výkonným ředitelem agentury 2Score. V minulosti byl členem komise Marketingu a medializace České florbalové unie či manažerem florbalového národního týmu.


Nejčtenější

Tagy

escape gameLyonParis Saint Germainstadiums

SportBiz newsletter

Odebírejte novinky plné sportovního marketingu




Děkujeme za Váš email.