Nejlepší tvůrci digitálního obsahu v roce 2016

Po vyhlášení nejlepších počinů v oblasti partnerských aktivací, komunikačních kampaní, sportovních eventů a dlouhodobých marketingových projektů, se v závěru našeho seriálu zaměříme na nejlepší tvůrce digitálního obsahu. Kdo prostřednictvím online komunikačních kanálů dokázal nápaditou formou a obsahem nejlépe oslovit nejen své fanoušky, ale i širší sportovní věřejnost? Hlavním kritériem výběru byl opět největší progres v uplynulém roce.
Lukáš Krpálek
Vybrané trio zahájíme jediným individuálním zástupcem, olympijským vítězem, judistou Lukášem Krpálkem. Ten se svými fanoušky komunikuje zejména prostřednictvím facebookového profilu, kde jej sleduje téměř 43 tisíc fanoušků a Instagramu, kde je porce sledujících o polovinu menší. Do výběru nejlepších tvůrců digitálního obsahu jsme se rozhodli zlatého medailistu z Ria zařadit zejména díky obsahové originalitě a autenticitě. Krpálek zdařile komunikuje události jak z veřejného i soukromého života – jakou bylo například loňské narození jeho syna Antonína.
V neposlední řadě oceňujeme také jeho nadhled, se kterým je schopen si udělat sám ze sebe srandu, což dokázal např. účastí v inscenovaném zápase Na Folimance se slavným českým „judistou“ z filmu Jáchyme, hoď ho do stroje, Luďkem Sobotou. „“Byla to pro oba velká legrace a snad se to líbilo i lidem, i když na tom bylo vidět, že jsme si to cvičili jen chvilinku předtím. Hlavní je, aby se lidi bavili. Už při nacvičování jsme se váleli smíchy,“ řekl Krpálek.
Czech Olympic Team
Tvoříte-li obsah pro kanály Českého olympijského týmu, máte nespornou výhodu v tom, že si můžete vybírat z nepřeberné škály sportovců a sportovních odvětví. V tomto ohledu máte nespornou výhodu, zároveň však také velký závazek. Tady se jej povedlo splnit na výbornou.
V olympijském roce 2016 se autorům podařilo plně využít potenciál největší sportovní akce na světě a dokázali fanouškům v tuzemsku servírovat nekonečná množství videí v nejrůznějších podobách, a to nejen přímo z Ria, ale také olympijského parku Rio-Lipno a dalších fazon, to vše za účasti špičkových českých olympioniků.
Fanoušci se dočkali nejen reportáží, image a instruktážních videí, challengí, ale i zajímavých rozhovorů se zapojením předních českých YouTuberů, což nepochybně pomohlo rozšířit zamýšlenou cílovou skupinu.
V našem výčtu nemohla komunikace Českého olympijského týmu v roce 2016 chybět.
HC Verva Litvínov
To, že výjimečný nápad a schopnost rychle a reagovat, je často víc, než výše rozpočtu, demonstroval v loňském roce výborně hokejový klub z Litvínova. Sociální sítě extraligového mistra sezony 2014/2015 sice nepatří co do počtu fanoušků mezi nejsilnější, v roce 2016 však zcela jistě zařadil k těm nejnápaditějším.
Vlajkovou lodí byla v tomto ohledu především videa, do kterých se Litvínovští pustili skutečně s vervou. Kromě standardních rozhovorů, videa ze hry či jiných akcí za účasti hráčů „A“ týmu, šlo především o tvorbu zápasových pozvánek. V nich Litvínov vtipnou formou dokázal demonstrovat, že přesah mimo sportovní prostředí může okořenit někdy nudný formát.
Důkazem budiž dnes již notoricky známé video upozorňující na prohození zápasového pořadatelství za účasti marketingového pracovníka klubu Ondřeje Vlka, které je zároveň trefnou parodií na svéráznou komunikaci mluvčího prezidenta republiky Jiřího Ovčáčka v souvislosti s říjnovým neudělením státního vyznamenání Jiřímu Bradymu.
Zmíněné video proniklo i do celostátních médií a na YouTube kanále klubu zaznamenalo téměř čtyřicet tisíc zhlédnutí.
Všichni vybraní zaznamenali v uplynulém roce největší posun, pokud bychom však měli hodnotit absolutně, špičkou ve tvorbě digitálního obsahu nadále zůstává např. AC Sparta Praha, HC Sparta Praha, HC Oceláři Třinec, HC Škoda Plzeň či 1. fotbalová liga. Kterého z vybraných zástupců byste vybrali vy? Nebo máte jiného favorita? Napište nám do diskuse.