Otevřít menu Zavřít menu

Nejlepší dlouhodobé marketingové projekty v českém sportu v roce 2016

Český sport nabídl v roce 2016 opět spoustu zajímavých počinů a naší ambicí je představit ty nejlepší. Dnes představíme tři nejlepší dlouhodobé marketingové projekty. Jejich rysem je to, že si dávají za cíl kontinuální práci s fanoušky či se svojí cílovou skupinou a neomezují se pouze na jednu komunikační kampaň.

Podle čeho jsme letos vybírali?

Hodnotili jsme primárně unikátnost projektu, jeho smysl a samozřejmě také samotnou realizaci. Důležitým parametrem také bylo, jak se těmto projektům podařilo oslovit a aktivovat cílovou skupinou, případně i komerční partnery. Vybírali jsme z projektů vzniklých v roce 2016 nebo z projektů, které v roce 2016 zaznamenaly svůj největší posun či nové prvky v kampani.

Bez frází

bezfrazi

 

Stejně jako DVTV přineslo nový formát video rozhovorů, to stejné by se dalo říci o projektu Bez frází. Nové příběhy sportovců, které pouze nepopisují fakta, ale jsou zpovědí osobností české sportovní scény, a to zpovědí, která jde do hloubky, přinesla pětice zakladatelů projektu – hokejový mistr světa Radim Vrbata, Jakub Koreis, František Suchan, Hana Švábová a fotografka Jana Mensatorová. Právě původní fotografie dodávají zpovědím sportovců autenticitu a jen dokreslují hloubku sdělení.

Konec pochvalných frází, přesvědčte se sami…. www.bezfrazi.cz

Pojď hrát hokej

V roce 2015 jsme ocenili fotbalovou náborovou kampaň Můj první gól, mladé sportovce však hledá také další velký český sport – hokej – se svým projektem „Pojď hrát hokej“. Právě ten v roce v oblasti komunikace zaznamenala velký posun a bylo o ní vidět a slyšet. Základem projektu je tzv. Týden hokeje, tedy série sportovních náborových akcí pro děti ve věku 4 – 8 let na hokejových stadionech po celé České republice.

K těmto akcím pochopitelně směřuje celá komunikace projektu – webové stránky s maximem informací pro rodiče, zábavným vyžitím pro děti, například ve formě omalovánek maskotů či video rozhovory s hokejovými příběhy známých hokejistů o jejich začátcích a hokejových dovednostech. Nechybí však ani materiální podpora ve formě výstroje pro nejmenší směřovaná přímo do klubů.

Tím čím se však projekt zapsal do povědomí veřejnosti, byla píseň a oficiální klip k projektu. Píseň si vzala na starost známá kapela Děda Mládek Illegal Band, klip pak dvojice parťáků českého showbyznysu Michal Suchánek a Richard Genzer. Skvělý mix, který ideálně oslovuje cílovku projektu – rodiče i děti.

Uvidíme, jaké úspěchy českého hokeje bude mít projekt v budoucnu na svědomí.

Sport v okolí

dostanjagra

Projekt Českého olympijského výboru, za kterým jde také významně vidět společnost Sazka, se od roku 2015 snaží pomoci zejména rodičům i široké veřejnosti najít co nejsnazší cestu ke sportu. A to zejména díky veřejné databázi sportovních klubů a sportovišť.

V roce 2016 byl projekt vidět zejména díky aktivnímu zapojení největší české sportovní osobnosti – Jaromíra Jágra. Ten vyzval děti ke sportovní aktivitě – natočit se v postoji čápa. Kdo se do soutěže zaregistroval, byl ve hře o možnost potkat s Jágrem na speciální akci, kde děti měly možnost poměřit své síly s populárním hokejistou.
Do projektu byli zapojeni i youtubeři, kteří mezi sebou koncem roku začali soutěžit o cestu za Jaromírem Jágrem a možnost s ním natočit vlog. Opět jde o formu výzev a hlasování veřejnosti.

Podaří se Jágrovi zvýšit procento sportujících Čechů?

Jak to vidíte vy? Který projekt se vám líbil nejvíce? Nebo vám v našem výběru nějaký dlouhodobý projekt chybí? Napište nám do diskuze!

SHARE
SHARE

Napsal
Redakce

Nejčtenější

Tagy

Bez frázíPojď hrát hokejSport v okolí

SportBiz newsletter

Odebírejte novinky plné sportovního marketingu




Děkujeme za Váš email.