Otevřít menu Zavřít menu

Nejlepší komunikační kampaně v českém sportu v roce 2016

Které komunikační kampaně českého sportu zaujaly v roce 2016? SportBiz opět po roce vybral to nejzajímavější. Podívejte se sami, které kampaně stály za to! Následující výčet je uveden bez ohledu na pořadí.

SK Slavia Praha: Spolu jsme silnější

Fotbalová Slavia se po převzetí novým čínským majitelem snaží do marketingu a PR investovat a kampaň s názvem „Spolu jsme silnější“ se zdá být první vlaštovkou.

Launch kampaně udělala Slavia v nejvhodnější možnou chvíli. V polovině července prohrála v Tallinnu s Levadií 1:3 a vypadalo to, že vysněná cesta do Evropské ligy skončí skoro dříve než začala. Před domácí odvetou Slavia kampaň vypustila a apelovala na fanoušky, že zrovna v tuto chvíli je potřebuje nejvíce.

Do Edenu přišlo 14 856 diváků, kteří viděli výhru svého oblíbeného týmu 2:0, díky které Sešívaní postoupili do 3. předkola Evropské ligy.

Věříme, že jen spolu můžeme něco dokázat. Že jen ve spojení hráčů, trenérů, majitelů, sponzorů, fanoušků, legend či zaměstnanců je skutečná síla a odkaz klubu. To je hlavní poselství kampaně sešívaných.

Oceňujeme hlavně slávistický drive, který kampaň dostal i do tradičních médií. K tomu mohl dopomoci i fakt, že pražský tým má na domácích zápasech videobudku, ve které mohou fanoušci natáčet společné vzkazy svému klubu.

Na to nejlepší se podívejte ve slávistickém sestřihu:

Technology Florbal Mladá Boleslav: Made in Bolka

Florbal v Česku stále patří mezi menší sporty. Minimálně tedy co se týče finančních možností klubů. Marketingem a prezentací ale naopak patří do té nejužší špičky české scény a kampaň Mladé Boleslavi nazvaná příhodně „Made in Bolka“ je toho nejsvětlejším důkazem.

Grafické zpracování, napojení na čerstvou identitu klubu – parádní práce. Základní body celé kampaně vytyčil klub Technology Florbal Mladá Boleslav v manifestu, který prezentoval prostřednictvím přiloženého videa:

V kampani Made in Bolka totiž nejde jen o mladoboleslavský florbal, nýbrž o význam faktu, že je něco právě z města automobilů. „Mladá Boleslav je jednou z největších florbalových komunit v Česku. Florbal je tu populární. A jsme také rádi, že máme skvělé fanoušky, kterých pravidelně chodí nejvíce v Tipsport Superlize. Proto chceme naše fanoušky strhnout k tomu, abychom se společně přihlásili k našemu městu,“ řekl generální manažer klubu Tomáš Pacák.

Kampaň celá je stavěná na několik let dopředu. Klub před sezonou připravil i členské balíčky (permanentka + klubová šála, náramek, samolepky, časopis a gymbag), které si zájemci mohli zakoupit. Bylo jich ale pouze 100, čímž se členství za 690 Kč stalo exkluzivním zbožím.

Uvidíme, zda Made in Bolka pomůže klubu k vysněnému titulu. Boleslav byla v sezóně 2014/15 poraženým superfinalistou, vedle toho má ve sbírce i pět bronzových medailí!

FC Viktoria Plzeň: Do boje s novými dresy

Vedle dlouhodobých kampaní nás zaujala i jedna krátkodobější. Úřadující fotbalový mistr z Plzně zpestřil tradiční odhalování nového dresu Puma pro sezonu 2016/17 tak, že jej v červenci rezestavil po západočeském městě v ledových kvádrech.

Plzeňané se inspirovali u zahraničních klubů, které tento způsob představení dresů používají už delší dobu. Adaptace pro české prostředí v podání Viktorie ale chválíme.

Speciální ocenění: Vyšehrad a Lavi

„Laviiii, řítí se jak lavina.“ – Nejen ve znělce seriálu Vyšehrad z dílny internetové filmotéky Obbod se zmiňuje lavinový efekt. Zatímco seriálová kariéra Laviho (Jakub Štáfek) se lavinově řítí ke dnu, zásah samotného Vyšehradu v české společnosti a na sociálncíh sítích je až neskutečný!

Lavi se řeší všude, stal se z něj nový fenomén. Jde o skvělou ukázku toho, že pohled do zákulisí fotbalových kabin diváky baví.

Z úspěchu seriálu hodně těží i lidé, kteří jej nelegálně umisťují na YouTube, DailyMotion, atd… Není se ale čemu divit. Servery Obbodu nezvládají velký nátlak dychtivých divůků po zvěřejnění nových dílů.

Proč ale umisťujeme Vyšehrad mezi komunikační projekty? Hlavně jako důkaz, že i s podprůměrně zvládnutou technickou stránkou streamingu se kvalitní obsah k fanoušům dostane.

vysehrad

Zapomněli jsme na kampaň, která zaujala vás? Dejte nám vědět do komentářů nebo na Facebooku.

SHARE
SHARE

Napsal
Redakce

Nejčtenější

Tagy

Do boje s novými dresyFC Viktoria PlzeňMade in BolkaSK Slavia PrahaSpolu jsme silnějšíTechnology Florbal Mladá Boleslav

SportBiz newsletter

Odebírejte novinky plné sportovního marketingu




Děkujeme za Váš email.