Nejlepší partnerské aktivace v českém sportu v roce 2016

Které partnerské aktivace byly nejlepší v českém sportu v roce 2016? SportBiz opět po roce vybral to nejzajímavější, na úvod jsme se zaměřili na tváře českého sportu. Tedy jak značky využívají českých sportovců a aktivují partnerství s nimi. Následující výčet je uveden bez ohledu na pořadí.
Klenot Jágr
V historii českého hokeje pravděpodobně nenajdeme větší legendu, než kterou je ta s osmašedesátkou na zádech. Hvězdný útočník Jaromír Jágr je modlou pro mnoho sportovních fanoušků. S velkým respektem k němu vzhlížejí osobnosti z řad sportovců, celebrit a dalších společenských sfér. Jeho obdivuhodné výkony neustále udivují veřejnost, a to nejen tu sportovní. V minulosti byl proto rodák z Kladna hlavní hvězdou již několika reklamních kampaní.
V roce 2016 si Jágrovu tvář vybrala do své kampaně šperkařská společnost Klenoty Aurum. Originální partnerství největší československé sítě prodejen šperků a hodinek s klenotem českého hokeje Jaromírem Jágrem dalo vzniknout sérii exkluzivních fotografií. Vizuály byly doplněny trefným sloganem „Náš klenot“, který podtrhuje toto geniální aktivační spojení.
Co si slavná „šedesát osmička“ myslí o tom, že je českými i slovenskými fanoušky vnímána jako klenot? „Popularita a to, že jsi klenotem pro národ a fanoušky, je takový bonus. Ocenění, že děláš něco, čeho si lidé váží. Pokud by mi to bylo protivné, tak by se mi ani nelíbila moje práce. Je to spojené s tím, že tě lidé respektují a vzhlíží k tobě.“
Vávra pod křídly býka
To, že se nejznámější světový výrobce energetických nápojů Red Bull marketingově velmi aktivně angažuje ve světě sportu, je všeobecně známá skutečnost. Pod křídly Red Bullu působí i několik českých sportovců. Namátkou můžeme připomenout Evu Samkovou, Tomáše Hertla nebo Šárku Pančochovou.
Od roku 2008 je touto společností podporován také kajakář Vavřinec Hradílek. Ten v minulém roce oslavil dvacáté jubileum na divoké vodě. V této souvislosti natočil stříbrný medailista z LOH v Londýně ve spolupráci s Red Bullem krátký časosběrný dokument, který mapuje jeho dosavadní životní příběh. Na počátku září 2016 vydal Red Bull speciální edici plechovek s Hradílkovo ilustrovanou podobiznou. Nejznámější brand mezi energetickými nápoji touto aktivitou připomněl, že si cení úspěchů mladých sportovců, které přijal pod svá křídla. Toto propojení navíc symbolizuje energičnost, dobrodružství a adrenalin, což je typické pro oba zúčastněné partnery.
Dětské hvězdy zítřka
Na začátku školního roku přišla s novou kampaní čokoláda Kinder společnosti Ferrero. Po kampaních „Staň se tváří Kinder čokolády“ a „Každé dítě může být Superstar“ se tentokrát zaměřila na oblast sportu. Na obalech Kinder čokolády se v limitované edici objevily dětské tváře českých a slovenských vrcholových sportovců v rámci kampaně „Poznáte hvězdy zítřka?“. Mezi ambasadory byli fotbalista Pavel Kadeřábek, rychlobruslařka Martina Sáblíková, kanoista Martin Fuksa či slovenská vodní slalomářka Jana Dukátová. „Díky vrcholovým sportovcům můžeme inspirovat děti a teenagery a podpořit je v tom, že se třeba jednou mohou stát skutečnými sportovci,“ uvedla marketingová ředitelka Ferrera Jana Špačková.
Touto aktivační kampaní se značka Kinder snažila podpořit děti v aktivním trávení volného času. Na sociálních sítích proběhla zároveň soutěž o finanční příspěvek, sloužící na rozvoj talentu sportovně aktivních dětí, a o setkání se svými sportovními idoly.
Která partnerská aktivace zaujala nejvíc vás? Bylo ještě něco jiného, co podle vás také stojí za zmínku? Napište nám.