Nejlepší projekty, počiny a aktivity v českém sportu v roce 2015

Chyběl vám nějaký projekt či počin v nedávno vyhlášených kategoriích toho nejlepšího, co v roce 2015 nabídl český sportovní marketing? Po vyhlášení nejlepších krátkodobých kampaní, dlouhodobých komunikačních platforem, klubového obsahu, ligového a svazového obsahu, obsahu produkovaného sportovci a aktivacích partnerství, nás čeká otevřená kategorie ostatních kreativních počinů, co se nevešly do některé z výše uvedených kategorií.
Co jsme hledali? Jednoduše výjimečné projekty, které nelze jasně zařadit do již vyhlášených kategorií. Proto na vás nečeká pět, ale hned jedenáct nejlepších projektů a počinů, u kterých jsme hodnotili jejich unikátnost, kreativitu, smysl a samozřejmě také samotnou realizaci. Následujících 12 počinů je uvedeno bez ohledu na pořadí.
28 hodin stream za Číšu Víta Beneše
Fotbalový obránce Jablonce Vít Beneš se rozhodl pro netradiční gesto. V počítačové hře FIFA uspořádal charitativní stream dlouhý 28 hodin na podporu nemocného Mariána Čišovského. Diváci mohli po celou dobu vysílání posílat finanční podporu, která putovala přímo k bývalému stoperovi Plzně.
Benešovým cílem bylo vybrat alespoň 50 tisíc korun. Sám do soutěže věnoval tři páry kopaček, čímž chtěl diváky v přispívání podpořit. Délku vysílání zvolil podle čísla, které Čišovský nosí na dresu. Nakonec se podařilo vybrat necelých 100 tisíc korun.
Rebranding českého florbalu
Florbal je kometou českého sportu posledních let. Nejen, že se vyšplhal až na druhé místo, za takřka nedostihnutelný fotbal, ve velikosti členské základny, ale udává směr i na poli marketingu. Jako první sport v Česku ustupuje od užívání názvu svazu ve své komunikaci, novou identitou se odpoutává od děrovaného míčku a opírá se o národní symboly a prvky jako čepel hokejky či brankářská maska.
V soutěži, které se zúčastnili i špičkoví česká designová studia, zvítězil Dynamo design. V odborné komisi spolupracoval designér Alan Záruba, toho času též kreativní ředitel televize Nova. Vizuální styl se navíc nezměnil jen na centrální úrovni, ale i na úrovni nejvyšších soutěží. Nové logo tak dostala i extraliga žen, superliga mužů či vyvrcholení celé florbalové sezony, tzv. Superfinále. Florbalový rebranding byl oceněn také v zahraničí, když jej americký portal Under Consideration zařadil mezi nejlépe hodnocené rebrandingové projekty.
Speciální video k ME do 21 let ve fotbale
Propagační video mistrovství Evropy fotbalistů do 21 let vzbudilo pozdvižení. Česká legenda Pavel Nedvěd v něm zatouží zahrát si na šampionátu, na němž ve své kariéře neuspěl a plastický chirurg ho promění v blonďatou „jedenadvacítku“. Spot si z pozice režiséra vzal na starost Jakub Kohák a kromě Pavla Nedvěda si v něm zahrál i Tomáš Ujfaluši a svůj dílek slávy si utrhli i v té době aktuální členové české jedenadvacítky. Spotů vzniklo několik, vysílání některých však bylo zastaveno ze strany UEFA.
70 let FK Jablonec
FK Jablonec oslavil v roce 2015 výročí 70 let existence kopané v Jablonci nad Nisou. K této příležitosti klub vytvořil výroční logo, které se stalo součástí komunikace směrem k fanouškům i veřejnosti. Zápasové kampaně byly doplněny historickými videi slavných vítězství a součástí programu se staly rozhovory s osobnostmi. Výročí vyvrcholilo oslavami během prvního utkání nové sezóny SYNOT ligy, kde se odehrály dva hudební koncerty, zápas staré gardy a proběhlo představení členů Klubu jabloneckých legend, výstava historických artefaktů, dresů, trofejí i kronik a velký závěrečný ohňostroj.
Navíc klub publikoval i stostránkový moderní magazín a vyrobil dokumentární video o historii od roku 1945, ve kterém účinkuje celkem 28 osobností jabloneckého fotbalu. Fanoušci si také mohli pořídit výroční merchandising včetně repliky slavných dresů LIAZ ze sedmdesátých let.
Oslavy 70 let jablonecké kopanéJak jste si užili nedělní oslavy 70 let? #fkjablonec #70let
Zveřejnil(a) FK Jablonec dne 4. srpen 2015
School Match FBŠ Bohemians
Hrát utkání v 10 hodin a ve všední den? Ano, i takový čas může zaplnit halu, když se připraví zajímavý koncept. Klub FBŠ Bohemians Praha využil přízviska florbalu, že jde o sport školáků a uspořádal zápas superligy proti Spartě v dopoledních hodinách. Oba kluby spolupracovaly na propagaci a zejména komunikaci se školami, které uvolnily své žáky na dané utkání. Vstupné bylo pro žáky a pedagogy zdarma. Hlavní bylo tedy nezaspat, což akcentovala pozvánka k utkání (výše). Výsledkem bylo 1185 diváků a atmosféra, která nadchla i samotné aktéry utkání.
Kromě vlastního utkání byl připraven bohatý doprovodný program samozřejmě i s možností zahrát si florbal. V přestávkách hlavního utkání měli žáci příležitost zúčastnit se nejrůznějších soutěží. Své štěstí zkusili také v soutěži o nejlepší transparent s florbalovou tématikou, který si s sebou přinesli. Vítězný transparent vyhrál pro svoji školu florbalový set.
Volejbalová kapela Rock’n’balls
Významné akce na území České republiky měl v roce 2015 na svědomí i volejbal. Utkání světové ligy plnila haly v Českých Budějovicích, Liberci a Opavě. Zajímavou kulturu dostala tato utkání díky speciální volejbalové kapele Rock’n’balls. Živá kapela tak místo DJe vyplňovala přerušení hry během všech utkání českého národního týmu. Zajímavá tradice a originální nápad, který již volejbalu nikdo nevezme.
Samson v dresu Motoru České Budějovice
Unikátní, ale kontroverzní nápad, jak podpořit euforii během hokejové baráže o extraligu měli v Českých Budějovicích. Sochu Samsona na kašně na náměstí Přemysla Otakara II. oblékli fanoušci uskupení Motorfans do žlutého vyvedení dresu Motoru s číslem 750, čímž připomněli výročí založení města.
Ojedinělý čin na území České republiky našel inspiraci v americké Philadelphii, a ačkoliv byl posvěcen od radnice, u památkářů se pochopení nedostalo. Motor je v Českých Budějovicích nezpochybnitelnou sportovní jedničkou a hokejem žije celé město, proto také samotný akt obléknutí Samsona vzbudil velký zájem fanoušků i médií. Navíc Samson nebyl vybrán náhodou. Jedná se symbol víry, odhodlání a statečnosti, což přesně korespondovalo s vyvrcholením celé úspěšné sezony. Leč do extraligy nakonec tento kamenný obr nepomohl.
Retro úbory Sokola Pardubice
Minulá sezóna patřila v prostředí pardubického florbalu klubismu a odchovancům. Ta letošní se zase nese v duchu oslav 20 let existence florbalového klubu. Proto se klub vrátil o několik desítek let zpět ke kořenům sokolnictví a nafotil snímky členů A týmu v tradičních historických cvičebních úborech.
Hráče, tak na fotografiích ke kampani zdobí sokolská bílá tílka a červené šortky. Ale nezůstalo jen u fotografií. Klub dokonce k jednomu utkání florbalové superligy zahodil současné dresy a hráči nastoupili právě ve zmíněném úboru opatřeném pouze čísly, jmenovkou a povinným logem soutěže. Klub tak ukazuje, že je nejen největší florbalový klub ve východních Čechách, ale také patří ke sportovním klubům, které umějí využít kreativní komunikaci.
Pardubický florbal bude slavit v nadcházející sezóně 20 let své existence. K této příležitosti se hráči A týmu vrátili o…
Zveřejnil(a) Sokol Pardubice dne 2. září 2015
Bob a Bobek na hokejové tour po Česku
O organizačním úspěchu hokejového MS v České republice nemůže být pochyb. Stejně tak o vhodném výběru maskota, respektive maskotů celého šampionátu. Skotačení králíků z klobouku kouzelníka Pokustona si užíval a kvitoval každý účastník utkání, dokonce i ti u televizních obrazovek. Celé šílenství kolem těchto příjemných a milých stvoření začalo již dávno před šampionátem.
Organizátoři objevili vysoký zájem o tyto dvě postavy již v prosincovém utkání v O2 areně domácího výběru se Švédském a tak se Bob a Bobek vydali na tour po českých stadionech. Navštívili všechny arény extraligy a vybrané prvoligové. Za znělky z oblíbeného Večerníčku vystoupili na ledové ploše a ochotně se poté fotili i s replikou poháru pro vítěze světového šampionátu IIHF s fanoušky.
FC Zbrojovka Brno – online ticketingová kampaň Nebuď brambor
Své znuděné fanoušky chtěla probudit fotbalová Zbrojovka Brno. Interaktivní kampaní je namotivovala k tomu, aby nebyli „bramborové“ a vyrazili fandit přímo na stadion. Kampaň vymyslelo studentské centrum inovativní spolupráce UNIFER, které je založeno na principu příležitostí pro studenty VŠ, kteří pracují pod dohledem zkušených mentorů na reálných projektech.
Stránka www.nebudbrambor.cz si kladla za cíl namotivovat fanoušky, aby se zvedli od televize a šli svůj tým podpořit přímo na Městský stadion Srbská. Hrdinou kampaně byl „brambor“, jenž doma líně sleduje sport v televizi a nakonec přeci jenom na fotbal vyrazí. Kampaň byla podpořena zvýhodněným vstupným 1+1 zdarma.
Fotbalová lvíčata
Komunikace fotbalového šampionátu pro hráče do 21 let se nespoléhala jen na hvězdy z minulosti, respektive celého českého fotbalu (viz. výše), ale přinesla také kampaň představující v té době současné reprezentanty do 21 let a možné budoucí hvězdy českého fotbalu.
Kampaň probíhala pomocí série video medailonků všech hráčů s průřezem jejich fotbalové kariéry, jejímž cílem bylo právě tyto hráče přiblížit a představit fanouškům chystajícím se na největší fotbalový svátek roku 2015. Kampaň měla svou samostatnou mikrostránku s aktuálními informacemi z dění okolo výběru Jakubu Dovalila včetně facebookové stránky s infografikami a dalšími podrobnostmi.
Anketa Díky, trenére
Trenéři dětí a mládeže v Česku a všichni fanoušci sportu poznali v listopadu jméno toho nejlepšího trenéra mládeže, jenž vzešel z hlasování v soutěži Díky, trenére. Kampaň běžela webových stránkách dikytrenere.cz bez jakékoli mediální a reklamní podpory, směrem k médiím ji komunikovala agentura Konektor. Organizátoři vsadili zejména na sdílení a šíření povědomí o soutěži na sociálních sítích.
Soutěž podpořili známí trenéři a sportovci, např. trenér fotbalové reprezentace Pavel Vrba, badmintonista Petr Koukal, basketbalista Jiří Welsch, ragbista Robert Voves, golfistka Klára Spilková a režisér a sportovec Jakub Kohák. Projekt byl financován ze soukromých zdrojů, byl nezávislý a fungoval s minimálním rozpočtem na dobrovolnické bázi. Součástí projektu byl také dotazník kvalitativního výzkumu zaštítěného agenturou Ipsos, z něhož vzešlo deset finalistů.
Nejlepší trenér mládeže 2015, získal pobyt pro sebe a svého svěřence v některém ze světových tréninkových center v hodnotě sto tisíc a jeho klub či oddíl dostal 50.000 Kč na přípravu dětí. Stal se jím Michal Eisenkolb, florbalový trenér ze Sparty Praha.
Jak to vidíte vy? Který počin se vám líbil nejvíce? Je nějaký další, který by si podle vašeho soudu zasloužil zmínku mezi nejlepšími?
Které počiny byly vybrány v j jednotlivých kategoriích? Přesvědčte se zde: Nejlepší partnerské aktivace v českém sportu v roce 2015 Nejlepší komunikační kampaně v českém sportu v roce 2015Nejlepší dlouhodobé marketingové projekty v českém sportu v roce 2015
Nejlepší tvůrci digitálního obsahu mezi českými sportovci v roce 2015
Nejlepší tvůrci digitálního obsahu mezi českými sportovními ligamy a svazy v roce 2015 Nejlepší tvůrci digitalního obsahu mezi českými kluby v roce 2015