Nejlepší partnerské aktivace v českém sportu v roce 2015

Předposlední kategorií, ve které vybereme to nejlepší z českého sportu za rok 2015, jsou partnerské aktivace. Partnerstvím se v tomto případě rozumí všechny způsoby nastavení sponzorského vztahu (cash, barter, mediální partnerství). Nevybírali jsme ty největší aktivační kampaně, které v Česku v uplynulém roce proběhly. Dokonce jsme nutně nevybrali ani ty nejefektivnější - k tomu je zapotřebí neveřejných údajů.
Naším cílem bylo jednoduše vybrat a ocenit ty, které se nějakým způsobem vymykali průměru, a to jak nápadem, tak i exekucí. Aktivační kampaně, které šly mimo vyšlapanou cestu. Volili jsme pouze z těch projektů, které buď vznikly v roce 2015 nebo byly v roce 2015 významně inovovány. Následující výčet je opět uveden bez ohledu na pořadí.
Krušovice a MS v hokeji
Pivní brand Krušovice byl oficiálním partnerem loňského MS v hokeji v Česku. Svou hokejovou komunikaci pivní značka navázala na dlouhodobý koncept „Král“. Co se Krušovicím povedlo ze všeho nejvíc je velká série 17 krátkých sponzorských vzkazů. Ty vtipně propojují svého Krále s hokejem a fanděním.
Na malém prostoru se povedlo uchovat atmosféru značky a zároveň pobavit televizní fanoušky, což se u sponzorských vzkazů většinou ani nečeká. Tam kde jiní nasazují nekonečné rotace jednoho nudného spotu, získala značka Krušovice pozornost lidí, kteří byli zvědaví, o čem ten spot bude tentokrát.
Ostatní sponzoráky najdete zde
Česká asociace stolního tenisu a film Padesátka
Stolní tenis je sport, který se v současnosti pohybuje pod radarem velké části sportovních fanoušků. Proto bylo překvapením, když se Česká asociace stolního tenisu stala partnerem filmu Padesátka, který se jinak točí zejména kolem běhu na lyžích. Pingpongové scény ve filmy, ale i stoly na slavnostní premiéře. Nenásilné spojení, oslovení trochu jiné cílové skupiny.
Doufáme, že ČSTA tímto ukázala cestu i jiným sportům. Co přináší filmy a televizní/online seriály sportovním značkám? Zásah velkého množství lidí, a to na poměry všech sportů, nejen těch menších.
HC Sparta a Dáme jídlo
Další z těch drobnějších aktivací, která ale plní svůj cíl a přináší benefity pro obě strany. Jedná se o partnerství hokejové Sparty a online objednávací služby Dáme jídlo. Pokud jste si objednali jídlo ve druhé polovině ledna a měli jste štěstí, mohla vám dovézt jídlo sparťanská dvojice Tomáš Rolinek a Michal Barinka. Jasný příslib pro fanoušky a zároveň dobré oslovení komunity hokejových fanoušků se službou, která se jim může hodit.
Běhej lesy
Když sport se stane součástí produktu partnera, je jasné, že se nejedná o obyčejné partnerství. V roce 2015 proběhla poprvé série běhání v lese, která je podporovaná Lesy ČR. Spojení jasné a logické, netřeba víc vysvětlovat. Do lesa též patří děti, které mají své vlastní závody.
Dejme Lužánkám Švanci! a Starobrno
Projektu „Dejte Lužánkám Š(v)anci“ jsme se již věnovali v rámci nejlepších krátkodobých kampaní roku 2015. Hlavním komerčním partnerem projektu byla pivní značka Starobrno, která je úzce provázána s brněnským sportem – nejtěsněji s hokejovou Kometou. Starobrno se pravidelně objevovalo v rámci celého komunikace celé akce.
Značce Starobrno nešlo uniknout – byla vidět na zápasových dresech, ve videoklipu, na autogamiádě přímo v pivovaru a také na oficiálním vizuálu kampaně měl Petr Švancara v ruce půllitr tohoto piva. A jako oficiální pivo se Starobrno samozřejmě také hodně pilo. Starobrno si zaslouží pochvalu za pohotové spojení s mimořádnou a pozitivní akcí.
Která partnerská aktivace zaujala nejvíc vás? Bylo ještě něco jiného, co podle vás také stojí za zmínku? Napište nám.