Nejlepší tvůrci digitálního obsahu mezi českými sportovními ligami a svazy v roce 2015

V minulých dnech jsme vám postupně představili nejlepší marketingové počiny v kategoriích krátkodobé kampaně, dlouhodobé marketingové projekty a content českých sportovců v roce 2015. Jako další v pořadí se SportBiz zaměřil na obsah komunikačních kanálů spojené kategorie pro českých sportovních svazy a ligy zároveň.
Do nejlepší pětice jsme vybrali ligy a svazy, které v uplynulém roce tvořily komplexní obsah napříč svými komunikačními platformami. Naším cílem bylo vybrat ty subjekty, které dokážou pravidelně distribuovat správné informace správnými kanály, a to ještě ve správný čas a v aktraktivním balení.
SYNOT liga
Česká nejvyšší fotbalová soutěž nabízí fanouškům prostřednictvím svých komunikačních kanálů každodenní obsah jak v hracím období, tak i v měsících, kdy se SYNOT liga právě nehraje. Mezi největší přednosti produkovaného obsahu patří mimo jiné nadstandardně graficky zpracované výstupy se statistickými informacemi.
Tvůrci contentu SYNOT ligy si jsou také velmi dobře vědomi potenciálu videa a tento formát se na komunikačních kanálech objevuje v hojné míře. V uplynulém roce tak fanoušci mohli zhlédnout videa týkající se historie, největších šlágrů soutěže, slowmotion, měsíčních sestřihů a řadu dalších.
Tipsport extraliga
Kvalitně zpracovaný obsah nabízela svým fanouškům také česká nejvyšší hokejová soutěž. Ta zachytila relativně včas nástup „nové“ sociální sítě Instagram a na české sportovní poměry nasbírala slušné číslo aktivních followerů. Drtivá většina výstupů na extraligovém Instagramu a Facebooku je nenásilně zasazena do charakteristické grafické identity TELH.
U videocontentu, který extraligové kanály nabízí, je určitě namístě vyzdvihnout aktivaci v rámci níž mají vedoucí muži statistiky Radegast index v helmě zabudovanou kameru a vzniká tak velice zajímavý pohled přímo z dění na ledě, který si mohou fanoušci vychutnat.
Český florbal
Florbal se jako sport těší v posledních letech v České republice rychle rostoucí popularitě. Svou roli na tomto faktu nese i velmi dobrá práce s komunikačními kanály a obsahem jako takovým. Ten je určen pro celou florbalovou obec, takže si na své přijdou příznivci mužského, ženského, reprezentačního i mládežnického florbalu. Český florbal je aktivní na několika komunikačních platformách, jak znázorňuje grafika níže.
Facebooková stránka nemá daleko k překonání hranice 100 000 fanoušků a prostřednictvím ní se mohou fanoušci zapojit také do vysílání florbalových utkání na ČT sport, kde jsou zveřejňovány jejich komentáře a kde mají možnost hlasovat o hráči utkání. Florbalisté představili v průběhu roku 2015 také svoji novou identitu, k jejíž prezentaci vzniklo i následující video, která jen na Facebooku získalo více než 90 000 zhlédnutí.
Český olympijský tým (Český olympijský výbor)
Příběhy a dění kolem českých olympioniků je téma, které bedlivě sleduje většina nejen sportovních příznivců. Content českého olympijského týmu, tak „tvoří“ sami čeští sportovci svými úspěchy, které jsou mimo jiné prezentovány na nejpočetnější české sportovní facebookové stránce s téměř 300 000 fanoušky. Najdete zde například fotky ze soukromí českých sportovců, které sympaticky zachycují sportovce v jejich každodenním životě – často se jedná o důsledné sdílení toho nejlepšího, co sami sportovci publikují ve svých kanálech.
Česká fotbalová reprezentace (Fotbalová asociace České republiky)
Podobně jako olympionici vsadila na autenticitu svého obsahu také česká fotbalová reprezentace. Na jejích komunikačních kanálech naleznete příspěvky týkající nejen reprezentačního A týmu, ale také mládežnických kategorií a žen. Pochvalu zaslouží především práce na Instagramu s více než 16 000 aktivními followery. Fanouškům jsou zde servírovány fotky a videa zachycující atmosféru v kabině na hřišti i s akcí týkající se české fotbalové reprezentace.
Milana to vždycky táhlo do brány! #Ceskarepre #mymamepostup #vzhurudofrancie #euro #takjsmeprvninoaco A photo posted by Česká fotbalová reprezentace (@ceskarepre) on