Otevřít menu Zavřít menu

Nejlepší dlouhodobé marketingové projekty v českém sportu v roce 2015

Český sport nabídl v roce 2015 spoustu zajímavých počinů a naší ambicí je představit ty nejlepší. Po krátkodobých kampaních dnes představíme pět nejlepších dlouhodobých marketingových projektů. Jejich rysem je to, že si dávají za cíl kontinuální práci s fanoušky a neomezují se pouze na jednu komunikační kampaň.

Podle čeho jsme vybírali?

Hodnotili jsme primárně unikátnost projektu, jeho smysl a samozřejmě také samotnou realizaci. Důležitým parametrem také bylo, jak se těmto projektům podařilo oslovit a aktivovat cílovou skupinou, případně i komerční partnery. Opět platí, že bylo vybíráno pouze z projektu vzniklých v roce 2015, nebo případně těch, které v roce 2015 doznaly významných změn a rozvoje.

Nadační fond Tomáše Berdycha

http://www.tomasberdychfoundation.org/

Tomáš Berdych patří dlouhodobě ke spotovcům, kteří si uvědomují příležitosti, jež nabízí poctivá komunikace s fanoušky na sociálních sítích. Před časem byl jeho twitterový účet vyhlášen jako nejlepší v rámci ATP Tour. Z podobného soudku je i nový projekt jeho nadace, která si klade primárně za cíl podporovat sportování dětí a dospělých, ale je aktivní i v jiných oblastech.

Jedním z projektů nadace je také projekt „Podej ruku sportu“. V rámci něj si podporovatelé nadace mohou koupit náramek a díky němu získat slevu na sportování či sportovní lekce celkem na 42 místech České republiky, ale další postupně přibývají.

 

berdych

 

Můj první gól (FAČR)

http://www.mujprvnigol.cz/

Projekt Můj první gól je celoroční informační kampaní zaměřenou na kontinuální podporu náborů fotbalových klubů na území České republiky. Jedním z pilířů jsou videopříběhy slavných fotbalistů, ale i lidí spjatých s fotbalem. Spojujícím prvkem všech příběhů jsou jejich první velké góly. Doposud bylo prezentováno celkem 63 osobností. Součástí projektu jsou i dvě speciální vánoční videa – v tom posledním vystupuje Petr Švancara, který v přestrojení pošťáka doručuje asociační fotbalový balíček mladým fotbalistům.

Za zmínku stojí i to, že projekt byl oceněn v rámci UEFA Grassroots Awards 2015 zlatou medailí v kategorii nejlepší projekty neprofesionálního fotbalu.


Hokejka (BPA Sport Marketing)

http://www.hokej.cz/hokejka

Hokejka vznikla jako komunitní projekt pod hlavičkou hokej.cz s cílem spojit fanoušky, hráče, rodiče hráčů i partnery českého hokeje. Z pohledu koncového uživatele se jeví největším benefitem možnost sledovat živé přenosy z hokejové extraligy. Kromě toho projekt slibuje v blízké budoucnosti čerpání výhod od partnerů formu cashbacku, ale také zážitkové ceny a možnost se účastnit různých akcí a soutěží.

V současnosti je do projektu zaregistrováno fantastických 45 tisíc lidí. Registrování uživatelé obdrží po zápisu jedinečné ID, které jim otevírá bránu k hokejovým akcím. Své ID pak členové mohou užít v on-line prostředí, nebo s pomocí chytré karty Hokejka. Ta se dá nahrát a používat též v mobilní aplikaci Mobile-pocket.

 

hokejka

 

Spolek 28

http://www.spolek28.cz/cs

Spolek 28 vzniknul v reakci na zákeřnou nemoc, která postihla bývalého hráče Viktorie Plzeň Mariána Čišovského. Jeho předsedou je dnes už bývalý fotbalista Pavel Horváth. Během své krátké doby spolek realizoval hned několik projektů zaměřených na získání finančních prostředků nejen pro léčbu Mariána Čišovského, ale i ostatních pacientů bojujících s Amyotrofickou laterální sklerózou.

Mezi nejvýznamnější projekty Spolku28 patří projekty „Srdcovka“ a „Kopeme za Čišu“. V případě toho první se jednalo o exhibiční turnaj osobností, v případě druhého o dražbu sportovních relikvií. Dražbě se dostalo podpory napříč českým sportem, od klubů i jednotlivých sportovců jako například od Pavla Nedvěda, Radka Štěpánka či Romana Kreuzigera. Jen v samotné aukci se vybralo 1,5 milionu korun.

 

kopemezacisu

 

Kids & Teens Club (AC Sparta Praha)

http://www.kidsparta.cz/

Žádný klub v Česku nemá tolik fanoušků a příznivců jako fotbalová Sparta. Ta si zároveň uvědomuje, že fanouškovství vzniká ve velmi mladém věku a jde tomu naproti. Sparta má celou řadu aktivit zaměřených na mladé školáky a teenagery, ale v roce 2015 spustila nový projekty „Kids Club“ a „Teens Club“. Ten je určen pro fanoušky od 0 do 10 let, resp. od 11 do 14 let,  a přináší svým členům jednak výhodné permanentní vstupenky, ale také slevy do fanshopu, různé soutěže a pozvánky na akce. Doposud se Spartě zaregistrovala do obou projektů celkem 1400 dětí.

 

ACS_Kidsclub

 

Jak to vidíte vy? Který projekt se vám líbil nejvíce? Nebo vám tam nějaký dlouhodobý projekt chybí? Napište nám do diskuze!

SHARE
SHARE

Napsal
Redakce

Nejčtenější

Tagy

AC Sparta PrahaPavel HorváthTomáš Berdych

podobné články

Rebranding AC Sparta Praha: Nová vizuální identita na Letné. Jak...

SportBiz Talks s Pavlem Pillárem

Doteď jsme měli jen logo, teď máme identitu, říká Kamil Veselý

Nejlepší sportovní eventy roku 2017


SportBiz newsletter

Odebírejte novinky plné sportovního marketingu




Děkujeme za Váš email.