Benefity, videa, společné focení. Kluby prodávají permanentky

Příprava na novou sezonu se již rozběhla. Kromě přestupů, nových sad dresů a informací z přípravných utkání plní klubové kanály i kampaně na prodej permanentek. Jaké novinky a výhody pro permanentkáře připravily české kluby?
Z pohledu marketingu je vracející se zákazník pro společnost ten nejcennější. To samé samozřejmě platí i pro klubové permanentkáře, u kterých navíc můžeme očekávat dlouhodobou ne-li celoživotní věrnost ke značce. Počet majitelů permanentek vzhledem k velikosti regionu je zároveň důležitým ukazatelem kvality fotbalového produktu.
Kluby mají velikou výhodu v tom, že od těchto zákazníků mají možnost jednoduše získat osobní údaje, které se pak stávají základem pro cílenou komunikaci i další marketingové aktivity. Cílem každého klubu by mělo být rozšiřovat základnu permanentkářů – podívejme se, co české kluby nabízí a jak prodej permanentek komunikují.
FC Baník Ostrava
Ostravští připravili pro své věrné zajímavou prodejní akci s bohatým doprovodným programem. Jeho součástí bylo focení fanoušků v uzavřeném sektoru L, který zakryje v nadcházející sezoně plachta s vyfocenými fanoušky. Navíc prvních 500 příchozích získalo pivo zdarma a každý měl možnost se pozdravit s legendami klubu a největším fanouškem Baníku Jarkem Nohavicou, který samozřejmě také koupil permanentku. Nezapomnělo se ani na děti a není se tedy divit, že mezi fanoušky přinesla akce jen pozitivní ohlasy.
Novinkou pro tuto sezonu je karta FCB, která funguje jako permanentka a zároveň jako karta pro zakoupení vstupenky na vybraná utkání. Určitě správný krok vpřed v zájmu zajištění bezpečnosti na stadionu i jako marketingový nástroj.
FC Viktoria Plzeň
Plzeň poskytuje svým permanentkářům kromě klasických benefitů, které nabízí téměř každý klub, i celou řad slev aplikovatelných po předložení permanentky. Tento model samozřejmě dobře umožňuje prezentaci partnera klubu, dalších spřátelených subjektů a budování vztahu mezi komunitou a klubem.
Základem by samozřejmě měly být slevy, které fanoušci skutečně využijí – oblečení, gastronomie a k zamyšlení je také množství slev, které by v případě budování snahy o vytvoření benefitního programu, mělo být vyšší. Jaké slevy byste od vašeho oblíbeného klubu čekali vy?
1.FK Příbram
Klub nenabízí pro permanentkáře žádné převratné výhody, ale natočil krátké video se třemi největšími hvězdami klubu – Švancarou, Řezníčkem a Slepičkou, kteří zvou fanoušky na speciální prodejní akci v lokálním Tipgames baru, kde se tito hráči objeví. Ve videu má hlavní roli Petr Švancara, který je i díky spolumoderování fotbalových utkání před kamerou jako ryba ve vodě. Přesvědčil by vás ke koupi permice?
1.FC Slovácko
Základem komunikace klubu z Uherského Hradiště je vizuál se sloganem „Hrajte s námi i v sezoně 2014/15“, na kterém můžete vidět „pohár“ pro mistra Moravy a hráče hrající karty s permanentkami. Poměrně hezky využitý potenciál a apel na hrdost klubu, který minulý rok po sportovní stránce prožil vynikající sezonu. Motiv hraní karet je ale v tomto duchu poměrně nesrozumitelný, nezapadající do kontextu, ale počkejme, zda klub naváže nějakou další doplňující aktivitou.
Je jasné, že každý klub je jiný. Ale obecně je potřeba se v rámci stanovení strategie prodeje permanentek zamyslet nad obsahem balíčku spojeného s koupí permanentky, druhy členství, cenovou politikou i nad obsahem a způsoby komunikace. Existuje podle vás nějaký univerzální recept, který umožní navýšení prodeje permanentek?