Otevřít menu Zavřít menu

Pár důvodů, proč právě teď bude plážový volejbal velmi sexy sportem

V tuzemských podmínkách s krátkým létem nebude plážový volejbal nikdy konkurovat fotbalu, hokeji. V nejbližší době se mu ale dá předpovídat nárůst popularity možná historický. Server SportBiz.cz nabízí pár důvodů toho, proč? V diskuzi pod článkem se i vy můžete zapojit do sbírání dalších argumentů toho, proč plážový volejbal čekají dobré časy.

1) Olympiáda v Riu

Podobně jako při olympiádě v Sydney v roce 2000, tak i při dalších letních hrách bude plážový volejbal jedním z klíčových sportů (co do pozornosti v místě konání her a tím i globálně mu věnované). I Londýn se snažil právě plážový volejbal ukázat v tom nejlepším světle. Před dvěma lety pořadatelé olympiády vybíraly ty nejatraktivnější exteriéry města, lístky na jednotlivé turnajové dny byly pryč velmi rychle. V Brazílii se dá ale v tomto směru čekat doslova šílenství. Po fotbale jde u Brazilců o další takřka národní sport.

2) Český turnaj

Letos už nedávno po roční pauze proběhl. Příští rok se s ním už skoro napevno počítá. Turnaj světové tour, té nejvyšší kategorie, který hostoval v Praze, se vyplatil. Český volejbalový svaz dokázal najít sponzory. Pořadatelům se podařilo potenciál českých hráček v pavouku dobře prodat a zpopularizovat. K tomu největší hvězdy, pár Kolocová – Sluková, dokonce vyhrál.

3) Řada perspektivních hráček

Fanoušci i sponzoři se ovšem nemusejí upínat pouze ke Kolocové se Slukovou alias Kiki a Maki. Českých hráček (zatím spíš pouze hráček, hráčů ve světové špičce, byť širší zatím Česko moc nemá, k tomu o nich není ani tolik slyšet), které je možné sledovat, je víc. V Praze se dobře ukázaly třeba Vorlová s Nakládalovou, nebo Bonnerová s Hermannovou. Navíc jde ve všech případech o stále mladé talentované volejbalistky, tedy se dá čekat, že jejich výkonnost směrem k Riu ještě poroste.

4) Sponzoři u nás i globálně

Rozvoj plážového volejbalu v Česku se může opírat o jednu dříve ne tolik vyvinutou nohu. Ovocná piva a značky z tohoto segmentu. Móda ovocných piv s reklamními kampaněmi na podporu jejich konzumace je záležitost posledních několika let. A poměrně logickým partnerem pro propagaci je beach-volejbal. Léto, pláž, letní drink. Turnaje pořádané letos v Česku se snaží svýi penězi podporovat Staropramen a jeho řada Cool. Kiki a Maki mají jednoho ze svých největších sponzorů Gambrinus a právě jeho ovocná piva.

Ukázku toho, jak lze také dělat sportovní sponzoring přinesla nedávno dvojice Gálová – Třešňáková pod přezdívkou Beachcats. Prodávají reklamní prostor na vnitřní straně svých plavek.

Beze jména

A peníze na plážový volejbal ve světě je taky asi kde brát. Přibylo turnajů oproti kalendáři na rok 2013 a rozdá se na nich rekordní prize money přesahující v úhrnu 10 milionů dolarů.

SHARE
SHARE

Napsal
Michal Šenk

Michal Šenk je redaktorem sportovního byznysu Hospodářských novin. Kromě tradičních sportů, kterým se věnuje, jak to jen jde, rád žongluje, a to nejen se slovy. Pro web SportBiz.cz bude každé dva týdny nabízet "Pět důvodů proč". Do této rubriky se svými postřehy a nápady můžete zapojit i Vy.


Nejčtenější

Tagy

Beachcats

SportBiz newsletter

Odebírejte novinky plné sportovního marketingu




Děkujeme za Váš email.