Otevřít menu Zavřít menu

Chceme-li být lídrem českého sportu, musíme hrát prim i v digitální komunikaci, zní z ČOV

Nejvyšší nárůst fanoušků na Facebooku v Evropě. To je sdělení, kterým se Český olympijský výbor rád chlubil po Olympiádě v Soči, která nebyla úspěšná jen pro české sportovce, ale také pro Tomáše Housku, který má digitální komunikaci v ČOV na starosti. Olympiáda je ale pouze nejviditelnější část aktivit ČOV, na sociálních sítích chce zasáhnout především mladé. "Od nás neuslyšíte, že děti nesportují kvůli počítačům a tabletům. Naopak s nimi chceme mluvit v online prostředí a přes něj je ke sportu přitáhnout," říká Houska.

Plnit Facebook během olympiády, to jde samo, ne?

Jednoduché to je možná na první pohled. Pozornost v souvislosti s hrami si snažil na Facebooku urvat každý. To, že jsme z olympijských výborů uspěli nejlépe v Evropě, si vysvětlujeme dobrou strategií a vlastním zapojením sportovců.

Jaké byly vlastně vaše cíle v digitální komunikaci před Hrami v Soči a jak byly naplněny?

Sport se v období kolem olympijských her těší maximální možné pozornosti nejen sportovních fanoušků, ale celé společnosti vůbec. Chtěli jsme toho využít a oslovit i lidi, kteří nejsou skalními fanoušky sportu, nebo k němu nemají bližší vztah. Nyní chceme zájem veřejnosti udržet a digitální komunikace, která zcela přirozeně zapadla do našeho celkového mixu, je ideální prostředek.

Jaké digitální platformy ČOV užívá?

houska

Tomáš Houska, PR a New Media Specialist

Hlavní jsou samozřejmě weby, které necílí pouze na pár „bafuňářů“, ale na prezentaci sportu. Máme hlavní doménu www.olympic.cz, která je rozcestníkem k dalším stránkám jako např. www.olympic.cz.cz/ceskosportuje. Pro Olympijský park jsme měli vlastní stránky. Používáme Facebook, Twitter a Youtube. Pro letošní hry jsme připravili i dvě mobilní aplikace – ZOH 2014 a speciální appku k Olympijskému parku.

Mobilní aplikaci jste měli už při Hrách v Londýně. Je ve světě běžné používat aplikace k podobným projektům?

Projekt Olympijského parku byl unikátní sám o sobě. Takže nemáme srovnání a můžeme ho maximálně porovnat s jinými velkými eventy – třeba s hudebními festivaly.  Park navštívilo přes 400 000 lidí z celé republiky a appku si stáhlo 83 386 uživatelů. To je mimořádný úspěch. Z aplikací jsme měli obecně velikou radost. Druhou appku ZOH 2014 si stáhlo 217 419 uživatelů. Dle hodnocení Google Play to byla nejúspěšnější eventová aplikace v historii ČR. Obecné aplikace k hrám dělají samozřejmě i jiné státy. Je to skvělá platforma pro užitečnou prezentaci partnerů – my jsme na ní spolupracovali s T-Mobilem.

Hlavním lákadlem aplikace k Letné bylo generování vstupenky zdarma a speciální obsah. Ten jsme drželi i pro appku ZOH 2014, kde byly unikátní fotky a blogy. Sami uživatelé si aplikace chválili a dali jim skvělé hodnocení – v průměru 4 hvězdy z 5

Jak moc je pro ČOV důležitá digitální komunikace? Změnilo se nějak její vnímání?

Chceme-li být lídrem českého sportovním prostředí, musíme hrát prim i v digitální komunikaci. S mladou generací, kterou primárně oslovujeme přes sociální sítě, se o sportu bavíme jako o  aktivním životním stylu a zábavě. Od nás neuslyšíte, že děti nesportují kvůli počítačům a tabletům. Naopak s nimi chceme mluvit v online prostředí a přes něj je ke sportu přitáhnout.

Jak moc se o tyto věci zajímá pan předseda Kejval?

Hodně. Navíc věří svému týmu a umožňuje nám volnější styl prezentace sportu pod hlavičkou ČOV. Proto například pro Facebook si neschvalujeme, co a jak budeme ten který týden komunikovat, což hodně urychluje práci. Ale třeba náhledy a funkce mobilních aplikací před hrami schvaloval osobně. Jako člověka z prostředí byznysu a sportu ho přirozeně zajímají výsledky a v digitální komunikaci tomu není jinak.

Kdy vlastně ČOV pořádně vstoupil do digitálního světa?

Do startu kampaně Žijeme Londýnem v roce 2011 byla pro ČOV digitální komunikace spíše okrajovou záležitostí. Ke hrám v Londýně už ale vznikla mikrostránka. Začali jsme se věnovat sociálním sítím, udělali jsme moderní web ČOV a k hrám i první mobilní aplikaci v historii. V některých aktivitách jsme zůstali za očekáváním, ale ukázalo se, že digitální komunikace má pro ČOV smysl a začalo se na ní dlouhodobě pracovat.

Jak pracuje olympijský výbor bez olympiády

Jaká je vaše komunikační strategie na období mezi olympiádami?

Komunikaci na Facebooku povedeme ve dvou linkách, které se budou v klíčových tématech prolínat. Máme profil Český olympijský tým, který slouží jako hlavní platforma. Vedle toho budujeme značku Česko sportuje, která bude prezentovat sport jako zábavnou aktivitu. Stojíme teď před rozhodnutím, zda produkovat stále více speciálního obsahu pro online celkově a pohráváme si s myšlenkou videoblogů.

Při olympiádě je to asi jednoduché, sportovci jsou všude, ale jak je využíváte ke komunikaci, když olympiáda zrovna není?

Stránky sportovců i svazu sdílíme, spolupracujeme s nimi, odkazujeme na ně i na webu. Využíváme synergie i s některými partnery. Nekomunikujeme samozřejmě jen na Facebooku a Twitteru, ale komunikujeme celkově tak, aby se nositelem našich sdělení stali ideálně sami sportovci, influenceři a také běžní uživatelé sociálních sítích. Sportovci nejsou naši, ač si to mnozí myslí. Nemáme je pod smlouvu, nejsme s nimi v denním osobním kontaktu. To je na rozdíl třeba od klubu velká nevýhoda. Nemůžu seběhnout z kanceláře do šatny a vyfotit něco v kabině, jako třeba ve Lvu Praha nebo kdekoliv jinde.

Můžete přiblížit jak se stanou běžní fanoušci „nositeli vašich sdělení“?

Například na slavnostní představení olympijské kolekce jsme pozvali jako poděkování dobrovolníky z her v Londýně, ale i studenty vybraných škol a bloggery. Dohromady to bylo kolem 70 lidí ve věku 18-25 let, kteří se na akci fotili a materiály následně zveřejňovali na svých profilech. Zasáhli jsme tak i lidi, kteří nečtou noviny a nesledují běžné zpravodajství.

Plánujete pro fanoušky nějaké akce, do kterých by se mohli zapojit třeba ve spolupráci s vašimi partnery?

Ano, nyní běží v rámci kampaně Česko sportuje projekt Olympijského víceboje, který cílí na děti a učitele základních škol. Zapojilo se téměř 550 škol a opět sázíme i na digitální komunikaci.

 

Seminář pro čtenáře SportBiz.cz

ČOV pořádá pro zástupce sportovních svazů a odbornou veřejnost seminář, kde budou prezentovány poznatky z her a sportovní case study.

Prvních 10 čtenářů SportBizu, kteří se akreditují přes press@olympic.cz a do předmětu emailu uvedou „SportBiz“ získají volný vstup na seminář.

Seminář se bude konat 14.5. v Praze od 9 do 12 hodin.

SHARE
SHARE

Napsal
Tadeáš Drahorád

Tadeáš je od dětství sportovním fanouškem, a to zejména severoamerických profesionálních soutěží. Vedle sportovních výkonů ho zajímá spíše byznys a marketing. Má za sebou pětiletou redaktorsky-editorskou kariéru v Hospodářských novinách i několik realizovaných marketingových projektů.


Nejčtenější

Tagy

Český olympijský výborČOV

podobné články

Jan Exner: Ochrana olympijských symbolik má svůj účel a smysl

Česko sportuje spolupracuje s fenoménem mladé generace

SportBiz LIVE 10 – informace a registrace


SportBiz newsletter

Odebírejte novinky plné sportovního marketingu




Děkujeme za Váš email.