Otevřít menu Zavřít menu

Adidas našel nového Nedvěda

Výrobci sportovního vybavení, především ti fotbaloví, využívají obvykle pro propagaci svých produktů nejlepší střelce nebo nejrychlejší hráče. Adidas se rozhodl jít jinou cestou a podporuje hlavně dříče typu Pavla Nedvěda. Českou hvězdu zapojil i do své aktivace kopaček Nitrocharge v ČR, v rámci které fotbalista vybral svého potenciálního nástupce.

Nadlinková komunikace adidasu včetně úchvatného TV spotu určeného pro celosvětový launch nové řady kopaček Nitrocharge byla k nepřehlédnutí. Společnost se jejím prostřednictvím jasně vyslovila k tomu, kdo je cílovou skupinou nového produktu. Neomezuje se pouze na střelce, ale umožnila upozornit i na hráče, kteří jsou často ve stínu hvězd týmu přehlíženi. Fotbalisté, kteří se nevzdávají, i když se nedaří a bojují od začátku zápasu až do jeho konce, jsou pro adidas tím pravým „motorem týmu“. Byl to velice chytrý tah, jelikož kampaň oslovuje i méně nadané fotbalisty, kteří se díky Nitrocharge a silné vůli mohou také stát hvězdami. Průměrných hráčů je na světě rozhodně více než talentů typu Messiho či Ronalda.

Produkt sám o sobě má vlastnosti, které by fotbalistům měly pomoci maximalizovat energii, kterou do fotbalu vkládají, a přispět tím k lepšímu výkonu.

Prodej nových kopaček v ČR aktivoval adidas prostřednictvím projektu adidas Nitrocharge – Hledá se motor určené pro fotbalisty ve věku od 15 do 18 let. Ti mezi sebou soupeřili o roční kontrakt se společností adidas v hodnotě 50 000 Kč, zájezd pro svůj tým na utkání Bayernu Mnichov a sportovní vybavení adidas pro spoluhráče.

On-line i off-line

Tvářemi aktivity se stali Pavel Nedvěd a Petr Jiráček. Klip s druhým jmenovaným odstartoval úvodní fázi soutěže, která proběhla na webové platformě www.hledasemotor.cz. Úkolem každého soutěžícího bylo vytvořit vlastní profil, pravidelně ho aktualizovat o fotky i videa a získat co nejvíce doporučení od svých známých, rodiny a trenérů. Během čtyř týdnů se do této fáze zapojilo až 370 fotbalistů a webová stránka soutěže dosáhla téměř 300 tisíc zobrazení. Třicet nejlepších fotbalistů v hlasování získalo pozvánku do druhé fáze na Final Camp do Prahy.

2

Cílem celodenního soustředění bylo otestovat fotbalisty v reálných cvičeních sestavených speciálně pro tuto příležitost. Jejich autorem byl bývalý kondiční trenér české fotbalové reprezentace Aleš Kaplan. Ten společně s Václavem Němečkem a Pavlem Nedvědem na závěr představil nový motor českého fotbalu.

Adidas dokázal prostřednictvím projektu oslovit veliké množství lidí v online prostředí, komunikovat hlavní sdělení nového produktu a zároveň akci převedl i do skutečného fotbalového prostředí a reálných výkonnostních testů. Na finálové soustředění přijeli fotbalisté téměř ze všech koutů republiky a vzájemně poměřili síly v zajímavé soutěži, která nesla prvky populární Superstar.

3

Výraznou roli v projektu zajisté hrála osobnost Pavla Nedvěda. Nejenže setkání s fotbalistou bylo odměnou pro všechny účastníky, kteří by rádi šli v jeho stopách, ale zároveň jeho přítomnost na Final Campu přilákala média a jeho aktivní zapojení do role porotce dodalo celému konceptu zcela nový náboj.

SHARE
SHARE

Napsal
Svatopluk Smysl

Sváťa se v prostředí sportovního marketingu pohyboval poměrně dlouho. Realizoval aktivace sponzoringu například pro Českou spořitelnu, Hyundai, T-Mobile nebo Mattoni. Dva roky v éře „galacticos“ úzce spolupracoval s FK Jablonec, kde měl kromě jiného na starosti zápasové kampaně a program pro fanoušky. V současnosti už nahlíží na sportovní byznys ze strany klienta.


Nejčtenější

Tagy

Adidas

podobné články

Koronavirus urychlil u velkých značek přechod marketingu a prodeje...

Souboje v rámci odvětví. Ambush kolem MS v Brazílii

4 postřehy k účinnosti partnerství s MS ve fotbale

Čtyři důvody toho, proč se akcionáři adidasu minulý týden...


SportBiz newsletter

Odebírejte novinky plné sportovního marketingu




Děkujeme za Váš email.