Adidas našel nového Nedvěda

Výrobci sportovního vybavení, především ti fotbaloví, využívají obvykle pro propagaci svých produktů nejlepší střelce nebo nejrychlejší hráče. Adidas se rozhodl jít jinou cestou a podporuje hlavně dříče typu Pavla Nedvěda. Českou hvězdu zapojil i do své aktivace kopaček Nitrocharge v ČR, v rámci které fotbalista vybral svého potenciálního nástupce.
Nadlinková komunikace adidasu včetně úchvatného TV spotu určeného pro celosvětový launch nové řady kopaček Nitrocharge byla k nepřehlédnutí. Společnost se jejím prostřednictvím jasně vyslovila k tomu, kdo je cílovou skupinou nového produktu. Neomezuje se pouze na střelce, ale umožnila upozornit i na hráče, kteří jsou často ve stínu hvězd týmu přehlíženi. Fotbalisté, kteří se nevzdávají, i když se nedaří a bojují od začátku zápasu až do jeho konce, jsou pro adidas tím pravým „motorem týmu“. Byl to velice chytrý tah, jelikož kampaň oslovuje i méně nadané fotbalisty, kteří se díky Nitrocharge a silné vůli mohou také stát hvězdami. Průměrných hráčů je na světě rozhodně více než talentů typu Messiho či Ronalda.
Produkt sám o sobě má vlastnosti, které by fotbalistům měly pomoci maximalizovat energii, kterou do fotbalu vkládají, a přispět tím k lepšímu výkonu.
Prodej nových kopaček v ČR aktivoval adidas prostřednictvím projektu adidas Nitrocharge – Hledá se motor určené pro fotbalisty ve věku od 15 do 18 let. Ti mezi sebou soupeřili o roční kontrakt se společností adidas v hodnotě 50 000 Kč, zájezd pro svůj tým na utkání Bayernu Mnichov a sportovní vybavení adidas pro spoluhráče.
On-line i off-line
Tvářemi aktivity se stali Pavel Nedvěd a Petr Jiráček. Klip s druhým jmenovaným odstartoval úvodní fázi soutěže, která proběhla na webové platformě www.hledasemotor.cz. Úkolem každého soutěžícího bylo vytvořit vlastní profil, pravidelně ho aktualizovat o fotky i videa a získat co nejvíce doporučení od svých známých, rodiny a trenérů. Během čtyř týdnů se do této fáze zapojilo až 370 fotbalistů a webová stránka soutěže dosáhla téměř 300 tisíc zobrazení. Třicet nejlepších fotbalistů v hlasování získalo pozvánku do druhé fáze na Final Camp do Prahy.
Cílem celodenního soustředění bylo otestovat fotbalisty v reálných cvičeních sestavených speciálně pro tuto příležitost. Jejich autorem byl bývalý kondiční trenér české fotbalové reprezentace Aleš Kaplan. Ten společně s Václavem Němečkem a Pavlem Nedvědem na závěr představil nový motor českého fotbalu.
Adidas dokázal prostřednictvím projektu oslovit veliké množství lidí v online prostředí, komunikovat hlavní sdělení nového produktu a zároveň akci převedl i do skutečného fotbalového prostředí a reálných výkonnostních testů. Na finálové soustředění přijeli fotbalisté téměř ze všech koutů republiky a vzájemně poměřili síly v zajímavé soutěži, která nesla prvky populární Superstar.
Výraznou roli v projektu zajisté hrála osobnost Pavla Nedvěda. Nejenže setkání s fotbalistou bylo odměnou pro všechny účastníky, kteří by rádi šli v jeho stopách, ale zároveň jeho přítomnost na Final Campu přilákala média a jeho aktivní zapojení do role porotce dodalo celému konceptu zcela nový náboj.