Otevřít menu Zavřít menu

Twitter v rukou sportovců aneb co se také může objevit na sociálních sítích

Využití sociální sítě Twitter nezná mezí. Mnoho sportovních hvězd užívá tuto síť pro přiblížení se svým fanouškům či pro prezentaci svých sponzorů. Nyní si však můžeme zapsat další způsoby, k čemu použít tweety.

Zatímco Facebook je dle studií Catalyst stále nejrozšířenější sociální sítí a Google+ zaznamenává výrazný 94% meziroční nárůst uživatelů, Twitter ukázal, že dokáže přinášet velice zajímavé bezprostřední dojmy či zážitky hráčů ostře sledovaných soutěží, avšak je na posouzení každého, zdali je ono využití v daný moment vhodné.

S emocemi raději daleko od Twitteru

David Taylor Price, levoruký baseballista Tampy Bay Rays, patří k aktivním uživatelům Twitteru, když na svém účtu má již přes jedenáct tisíc tweetů. Hráč, jenž debutoval v MLB v září 2008, však ukázal po nepříliš povedeném výkonu proti Boston Red Sox, jak může být Twitter nebezpečným nástrojem, když se pustil do svých kritických followerů.

Přitom Price začal relativně nevinným příspěvkem:

Na tento příspěvek však zareagovalo několik fanoušků, kteří se snažili trojnásobného účastníka MLB AllStars rozhodit.  A povedlo se. Price se s několika z nich pustil do rozepří. Tím vše, ale jen začalo a osmadvacetiletý baseballista se ve tweetech opřel i do kritiky dvou studiových analytiků stanice TBS, Dirka Hayhursta a Toma Verducciho.

Tímto se strhla další lavina tweetů, kdy své kolegy bránili jiní sportovní reportéři či příznivci, kterým se vystoupení Davida Price nelíbilo. Ačkoliv se pak hráč o den později přes další tweet všem omluvil za své výroky, které se mu vymkly z rukou. Tento případ ukazuje, že by hráči měli zůstat v případě velkých emocí daleko od svých účtů na sociálních sítí.

Možná tohoto si je vědoma jedna z největších osobností basketbalu vůbec. Michael Jordan o sobě hrdě říká: „Nejsem na Twitteru, nejsem na Facebooku, jsem ze staré školy!“ Na jednu stranu se nabízí, proč nevyužije sociálních médií k ještě větší síle své pověsti a osobní značky.  Na druhou stranu příjmy, které doposud Jordan má jsou v takové výši, že marketingový potenciál, jež si nechává proklouznout mezi prsty je zanedbatelný a my můžeme jen tipovat, kolik followers by rodák z Brooklynu na svém účtu měl.

Twitter společníkem i na toaletě

Twitter však nemá jen využití v prezentování sebe sama či vyjadřování svých názorů. Kanadský hokejový útočník Joel Ward ukázal, že tweetování může zpříjemnit i prekérní situace. Jedna taková se útočníkovi Washingtonu Capitals stala, když si odskočil na toaletu na hotelu před utkáním v Dallasu a zasekli se mu dveře. Ward ukázal smysl pro humor a celou situaci za přispění svých spoluhráčů odprezentoval na svém twitterovém účtu.

Ochudit své followery však nenechali ani ostatní hráči Capitals a mezi nimi i Alex Ovechkin, kteří si jistě užívali celých 45 minut, co hotelová služba Joela Warda vysvobozovala.

Tyto případy vyvolávají otázky, zdali je vhodné, že hráči mají své sociální sítě vždy při ruce a mohou tak ventilovat své emoce či přinášet fanouškům nevšední zážitky. Jaky je na to váš názor?

 

SHARE
SHARE

Napsal
Vojtěch Šišma

Vojta je velkým fanouškem sportu a všeho kolem něj. Aktivně hrával florbal na nejvyšší úrovni, kdy jeho kariéru přerušily opakované operace kolene. Nyní se věnuje sportu spíše z té druhé strany a má za sebou již několik projektů jak ve florbalu, tak především v prostředí fotbalovém. V současnosti je výkonným ředitelem agentury 2Score. V minulosti byl členem komise Marketingu a medializace České florbalové unie či manažerem florbalového národního týmu.


Nejčtenější

Tagy

Twitter

podobné články

Kvantitou zeď sociálních sítí neprorazíš. Jaké jsou základní...

Hosté SportBiz live 14. Jak žijí na sociálních sítích?

Tomáš Berdych a H&M: Jak aktivovat partnerství na Twitteru

Sociální média v Gambrinus lize


SportBiz newsletter

Odebírejte novinky plné sportovního marketingu




Děkujeme za Váš email.