Otevřít menu Zavřít menu

V hledišti: Eden v hávu UEFA

Na jeden večer se Praha stala centrem evropského fotbalu. Významnější utkání se v české metropoli nikdy nehrálo a nejspíše ani hrát už nebude. Vedení UEFA se rozhodlo, že souboj vítěze Ligy mistrů a Evropské ligy, tzv. UEFA Supercup změní místo svého konání, a tak hvězdné týmy Bayernu Mnichov a londýnské Chelsea vyběhly na trávník v Edenu.

[sws_blue_box box_size=“600″] Zápas: FC Bayern Mnichov – Chelsea FC

Datum: 30.8. 2013

Stadion: Stadion Eden, Praha

Počet diváků: 17 686 (95% kapacity)

Poměr cena/zážitek: 10/10 (maximum je 10) [/sws_blue_box]

K velkému utkání patří i velké přípravy a přesně ty se konaly i na edenském stadionu. Již dva týdny před utkáním se zde pokládal nový trávník, jenž před soubojem německého a anglického velkoklubu otestovali jen fotbalisté Slavie a Teplic. Samozřejmostí byl kompletní branding stadionu, díky kterému již zvenku bylo jasné, že se zde odehraje něco významného. Celý stadion byl „oblečen“ do barev a symboliky UEFA, jejích partnerů a samotného Supercupu.

Do utkání zbývaly dvě hodiny a před stadionem se již bavilo tisíce fanoušků, je nutno říci, že mnohem více byla slyšet němčina než jazyk Shakespearův. Pro fanoušky zde byla připravena menší fanzóna, kde se o zábavu postarali partneři UEFA. Společnost HTC si připravila koberec s umělou trávou a branku, kde se odehrála soutěž HTC Král střelců.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Soutěže o HTC One se zúčastnila desítka střelců, která byla vybrána na základě emailových registrací a snažila se překonat režiséra, herce a fotbalového nadšence v jedné osobě, Jakuba Koháka, jenž se postavil do branky. Společnost Mastercard měla ve fazóně speciální Mastercard Playground. Zde fanoušci mezi sebou soutěžili například ve zpívání fotbalových chorálů.

Mezi natěšenými fanoušky chodilo i několik smutnějších, kteří se marně snažili sehnat vstupenku na souboj fotbalových gigantů. Získání vstupenek na toto utkání bylo velmi složité. Veškerou distribuci si vzala pod patronát UEFA. Několik tisíc vstupenek putovalo fanouškům Chelsea a Bayernu, velkou část si ponechala UEFA pro sebe a své partnery.

Pro „běžné“ fanoušky tak zůstalo zhruba 1500 vstupenek, které bylo možné získat jen registrací na webu UEFA, a poté musel fanoušek doufat, že bude vylosován zrovna on. Ceny vstupenek se pohybovaly od 45 do 130 eur.

Pokud některý z fanoušků hledal fanshop svého klubu, tak musel být zklamán. Jedinou možností k nákupu merchandisingu byl jeden pojízdný stánek před stadionem. K zakoupení zde byly dresy obou soupeřů (1890 Kč), další sortiment se vztahoval pouze k večernímu utkání. Fanoušci si mohli koupit šály, čepice, trička nebo míč a to vše se symbolikou „Supercup 2013“.

Velikost utkání byla znát i po vstupu na stadion. Za postranní čarou přímo u trávníku mělo svá předzápasová studia několik největších sportovních televizních kanálů, např. Sky sport. V útrobách stadionu byly pro fanoušky otevřeny desítky stánků s občerstvením.

Malým překvapením byla značka piva, jelikož se čepoval Zlatopramen místo fanoušky očekávaného Heinekenu, který je partnerem UEFA. Zlatopramen však patří do pivovarnické skupiny Heineken, a tak jeho přítomnost na Supercupu v Praze má svou logiku.

Zahájení utkání pojala UEFA velkolepě. Na trávníku se odehrálo několik minut trvající představení. Uprostřed hřiště se za hudebního doprovodu vlnily vlajky obou soupeřů a samotného Supercupu 2013, kolem nich se linuly dlouhé červené a modré stuhy, hřiště objížděly dívky s vlajkami na vozítkách Segway a mezi tím vším předvádělo několik desítek dívek, „oblečených“ do nafukovacích balonků, svou taneční sestavu. Speciální byl i nástup obou týmů, před nimiž na hřiště přinesly hostesky poháry pro vítěze Ligy mistrů a Evropské ligy.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Atmosféra během celého utkání byla vynikající. Přispěli k ní především fanoušci bavorského týmu, kteří povzbuzovali svůj tým po celý zápas. Tisíce fanoušků Chelsea, „vyzbrojených“ klubovými vlajkami, bylo o poznání tišší.

Po dramatickém utkání přišlo na řadu dekorování obou týmů. To se odehrálo na hlavní tribuně a pro fanoušky bylo promítáno na dvou velkoplošných obrazovkách. Po předání medailí a trofeje se hráči Bayernu vrátili na trávník a již před poloprázdnými tribunami se fotili v „oblouku“ pro vítěze UEFA Supercupu 2013.

UEFA Supercup 2013 bylo povedené fotbalové představení, které od organizace, přes fanoušky obou klubů až po samotný souboj na trávníku sneslo ty nejpřísnější měřítka.

[sws_blue_box box_size=“600″]Která věc se vám nejvíce líbila a mohla by být inspirací pro ostatní kluby?

Velkolepé zahájení utkání, které je ovšem pro běžné ligové střetnutí neuskutečnitelné.

Co byste pořadatelům nejvíce vytknul?

Absence stánků s merchandisingem na stadionu. [/sws_blue_box]

ScoreCard

 

Další reportáže:

Fußball-Bundesliga: FK Austria Wien – SV Josko Ried  3:3, Hodnocení 8/10

EL: Strømsgodset IF – Baumit Jablonec 1:3, Hodnocení 7/10

NHL: Tampa Bay Lightnings – Toronto Maple Leafs 5:2, Hodnocení: 7/10

MLS: New York Red Bulls – Sporting Kansas City 0:1, Hodnocení: 9/10

Scottish Premier League: Partick Thistle FC – Dunfermline Athletic FC 3:3, Hodnocení: 8/10

MLB: Milwaukee Brewers – Arizona Diamondback 2:9, Hodnocení: 9/10

Baráž TELH: HC Olomouc – Piráti Chomutov 2:3p, Hodnocení: 5/10

FA Cup: Manchester United – Reading FC 2:1, Hodnocení: 8/10

La Liga: FC Barcelona – Real Madrid (Camp Nou, Barcelona), Hodnocení: 10/10

KHL: Slovan Bratislava – HC Lev Praga (Slovnaft Aréna, Bratislava), Hodnocení: 7/10

Premier League: Chelsea F.C. – Blackpool F.C. (Stamford Bridge, Londýn), Hodnocení: 8/10

NHL: Philadelphia Flyers – Pittsburgh Penguins (Wells Fargo Center, Philadelphia), Hodnocení: 10/10

Tipsport ELH: Rytíři Kladno – HC Kometa Brno (Městský zimní stadion Kladno), Hodnocení: 2/10

KHL: Severstal Čerepovec – HC Lev Poprad (Ice Palace, Čerepovec), Hodnocení: 6/10

Serie A: AC Milán – SSC Neapol (San Siro, Milán), Hodnocení: 3/10

KHL: HC Lev Poprad – Avtomobilist Jekaterinburg (Zimný štadión mesta Poprad), Hodnocení: 5/10

 

SHARE
SHARE

Napsal
Jakub Masák

Jakub vystudoval sportovní management na UK FTVS. Tři roky působil na pozici marketingového manažera Pražského fotbalového svazu a následně se přesunul do fotbalové speciálky FootballMania, kde mimo jiné má na starost fanshop fotbalové Sparty. Mezi jeho nejoblíbenější sporty patří fotbal a hokej. Od dětství je fanouškem pražské Sparty. Ze zahraničních klubů má nejradši Real Madrid.


Nejčtenější

Tagy

Bayern MunchenChelsea FCUEFA Super Cup

SportBiz newsletter

Odebírejte novinky plné sportovního marketingu




Děkujeme za Váš email.