Otevřít menu Zavřít menu

10 otázek pro Ondřeje Kaláta, web content managera HC Lev Praha

Jaké je to spravovat sociální sítě týmu Kontinentální hokejové ligy? Co všechno obnáší pozice web content managera v HC Lev Praha? Zákulisí webu a sociálních sítí jediného českého zástupce v prestižní lize poodhalí Ondřej Kalát v tradičním rozhovoru SportBizu. Tady je deset otázek a deset odpovědí.

Ondro, můžeš se stručně představit? Co jsi dělal a co děláš?

Mám úspěšně za sebou bakalářský obor žurnalistika na Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy a momentálně se snažím dokončit magisterský cyklus „mediální studia“ na stejné fakultě. Pracuji pro hokejový klub Lev Praha, což je jediný český tým, který působí v Kontinentální hokejové lize. Moje pozice se jmenuje web content manager.

Jak ses dostal k práci v HC Lev Praha?

Během studia na vysoké škole jsem externě pracoval pro Slavii Praha a staral se o klubový web. Poté jsem nastoupil na plný pracovní úvazek na Slovensku, kde vznikl hokejový klub Lev Poprad a současně s tím moje pozice web content managera. Klub ale po první sezoně v KHL zanikl a naopak v Praze vznikl nový HC LEV Praha. Po několika týdnech jsem dostal od tohoto klubu nabídku a nastoupil na podobnou pozici jako v Popradě.

Za co jsi v klubu odpovědný?

Moje kompetence za poslední roky výrazně překročily správu webu a redakce. V klubu jsme se snažili hlavně o rozvoj sociálních sítí. Především Facebook širokostí svého záběru a vlivu na fanoušky v některých směrech překročil web, a proto se snažím zaměřit právě na něj. Společně s tím, jak klub vznikal, mohli fanoušci díky sociálním sítím nakouknout do kuchyně příprav na KHL a v tomto trendu se snažíme pokračovat i v současnosti. Tým létá po Rusku a dalších zemích a v podstatě na polovinu těchto „tripů“ létám s ním a fotím, natáčím, dělám rozhovory a píšu články. Tento obsah potom posílám do českých médií a plním jím web Lva a sociální sítě. Zároveň jsem členem tzv. press služby, která se v rámci klubu stará o novináře.

Jaké byly tvé předchozí  zkušenosti s Facebookem? O jaké stránky ses staral?

Před pražským Lvem jsem měl na starost Facebook Slavie a Popradu. Čím víc se toto médium rozvíjelo, tím víc jsem se na něj zaměřoval. Na Slavii šlo tehdy v roce 2009 prakticky pouze o překlápění článků z webu, v Popradě přibyly fotky a v Praze už se Facebook stal v podstatě samostatným médiem, který má od webu odlišnou cílovou skupinu trochu jinou úlohu. Tím pádem se obě platformy do určité míry obsahově liší.

Jaká je klubová strategie a cíle v oblasti sociálních sítí?

Snažíme se, aby se fanoušek cítil, že je součástí týmu. Díky sociálním sítím se může velmi jednoduše podívat na místa, kam se za normálních okolností nedostane. Na tripech se snažíme fotit hokejové arény, místní fanoušky, ale také zajímavosti z měst. Třeba do Nižněkamsku nebo Novokuzněcku se drtivá většina fanoušků nikdy nedostane a je zajímavé se alespoň prostřednictvím sociálních sítí podívat, kde že to vlastě Lev hraje a jak to tam vypadá. Zároveň se snažíme přidávat příspěvky pokud možno v odlehčené formě. Hokej je zábava a chceme, aby se fanoušek bavil.

V čem vidíš největší přínos sociálních sítí pro klub?

Klub díky nim získává zajímavou zpětnou vazbu – může získat portfolio „svého fanouška“ (věk, odkud pochází apod.). To může přispět k vytvoření cílové skupiny pro marketingovou strategii. Navíc se dozví, co se fanouškům líbí a co jim naopak vadí. Jakmile se vám navíc povede vytvořit dojem „jste součástí týmu“, vazba a vztah fanoušků ke klubu sílí.

Kde hledáš inspiraci pro svou práci? Kdo z klubů KHL pracuje podle tvého názoru nejlépe se sociálními sítěmi a proč?

Samozřejmě největší inspiraci hledám u klubů NHL. Moc se mi líbí práce New York Rangers a Chicaga Blackhawks. Z mého pohledu jsou inovátory, co se týče fotek, grafik, soutěží či aplikací. V KHL se o něco podobného vcelku úspěšně pokouší Petrohrad. Z českých klubů bych vyzdvihl práci Chomutova a Pardubic.

Kolik fanoušků měla stránka v době tvého příchodu a kolik má teď?

Stránku jsem v květnu roku 2012 zakládal. Za pár týdnů se nám snad podaří překonat 20000 hranici.

Vyhodnocuješ si nějak aktivitu a reakce fanoušků stránky? Jak? Jaká data sleduješ? Na co fanoušci nejvíce reagují?

Samozřejmě sleduji lajky, komentáře a sdílení u jednotlivých příspěvků. Nejvíce lidé reagují na věci ze zákulisí klubu a také na vtipné příspěvky. Pokud se vám povede vtipný záběr na hráče v kabině, máte vyhráno. Velmi důležité ale v tomto směru je udržet jakousi pomyslnou hranici toho, co je ještě v pořádku, a toho, co už je moc a má zůstat v kabině. Facebook umí také vygenerovat zajímavé statistiky, na které také není od věci občas kouknout.

Jednu věc, co bys doporučil ostatním správcům stránek?

Každý post by měl přinášet novou a pokud možno zajímavou informaci. Pokud dáte před každým zápasem fotku z rozbruslení a napíšete „Lvi se připravují na zápas proti Čeljabinsku“ je to určitě dobré, může to ale časem zevšednit. Pokud ale přijdete s něčím, co fanoušci dlouho nebo nikdy neviděli (návrat hráče po zranění, novinka ve výstroji, hvězda soupeře poprvé v Praze) zájem o příspěvek bývá zpravidla vyšší.

Díky za rozhovor!

Foto: Petr Zbranek

 

SHARE
SHARE

Napsal
Vojtěch Šišma

Vojta je velkým fanouškem sportu a všeho kolem něj. Aktivně hrával florbal na nejvyšší úrovni, kdy jeho kariéru přerušily opakované operace kolene. Nyní se věnuje sportu spíše z té druhé strany a má za sebou již několik projektů jak ve florbalu, tak především v prostředí fotbalovém. V současnosti je výkonným ředitelem agentury 2Score. V minulosti byl členem komise Marketingu a medializace České florbalové unie či manažerem florbalového národního týmu.


Nejčtenější

Tagy

HC LevKHL

podobné články

V hledišti – Ruský hokej pod Tatrami


SportBiz newsletter

Odebírejte novinky plné sportovního marketingu




Děkujeme za Váš email.