Otevřít menu Zavřít menu

Na Slovanu se ve skvělé atmosféře musí fanoušci bavit sami

Když chcete jít v Bratislavě na hokej, musíte si lístek na stadion vydražit. Chodit na Slovan je teď totiž na Slovensku velmi in. Klub, který má ve znaku orla nápadně se podobajícímu starému logu Pittsburghu, zažívá po devadesáti letech své existence takřka znovuzrození. Po modernizaci haly kvůli mistrovství světa 2011 a loňském vstupu do KHL chodí na domácí zápasy pravidelně přesně 10 550 diváků, což znamená vyprodáno. Pár lístků zůstalo v kase jen při druhém domácím zápasu proti Rize.

 

[sws_blue_box box_size=“616″] Zápas: Slovan Bratislava – HC Lev Praha

Datum: 3. 2. 2013

Stadion: Slovnaft Aréna

Počet diváků: 10 550 (100% kapacity)

Poměr cena/zážitek: 8/10 [/sws_blue_box]

 

Od listopadu dává klub všechny lístky do aukce, což se zdá být poměrně chytré. Vstupenky se totiž prodají přesně za svou tržní hodnotu, čímž se v tomto případě maximalizuje ekonomický zisk, navíc se snižuje riziko černého trhu. Na šlágr proti pražskému Lvu tak stála vstupenka 36 eur (zhruba 925 korun), takovou cenu za hokejové utkání si můžou dovolit snad jen kluby v NHL.

Rovnice hodně fanoušků = skvělý zážitek platí samozřejmě i v případě Slovanu. Celé město hokejem opravdu žije, což je patrné už při procházce centrem, kdy potkáváte spoustu „civilistů“ s klubovými čepicemi. Atmosféra je parádní už před zápasem kolem stadionu, kdy se fanoušci scházejí na pivo v jedné z několika hospod, které jsou přímo v budově Štadionu Ondreja Nepelu. Zavítat mohou i do dosti miniaturního fanshopu, který rozhodně neodpovídá současnému věhlasu klubu. Kromě dresů a dalších běžných věcí lze zakoupit i pěknou kolekci textilu Slovan since 1920. Zápasový magazín je zdarma.

Produkce? Bída!

Samotný vstup na stadion je díky množství vstupů i turniketů pohodový. Stadion je opravdu pěkný a moderní, v ochozech ale chybí fanshop, k dispozici je jen jeden provizorní stánek, občerstvení je na úrovni. Tribuny jsou pěkně strmé a všech deset tisíc lidí sedí v „lower bowl“, takže žádní fanoušci nejsou od dění odříznutí galerií.

Kdo by ale čekal, že kulisa zápasu v NHL bude mít i podobnou produkci, bude jistě zklamán. Až do samotného začátku utkání svítí na kostce pouze logo Slovnaft arény. Žádný line-up, sestřih, nic… V průběhu utkání se diváci baví sami za občasné podpory solidního announcera. Atmosféra je skvělá, většina z deseti tisíc fanoušků se aktivně zapojuje. Z produkce na kostce a jakémsi oboustranném poprsníku nad ní je nejlepší (a vlastně jedinou) pořádnou aktivitou počítačově vymodelovaný drsně vzhlížející orel, který fanouškům za zvuků písniček od Scooteru kyne při vstřelené brance, ale i o přerušení. To je bohužel z tvorby domácího štábu vše. Přestávka byla odbyta vystoupením maldé krasobruslařky, po utkání hráči fanouškům vsedě na ledě poděkují podobným ceremoniálem, který známe i z našich stadionů.

Je zajímavé sledovat, nakolik je fanouškovské nadšení (díky kterému klub vypravuje na závěr základní části už třetí letadlo na zápasy venku) dílem koncepční práce klubu a nakolik jen jakousi vlnou, které hrozí, že opadne. I podle několika oslovených Bratislavanů se zdá, že managament žádnou výjimečnou činnost k podněcení zájmu nevyvíjel a že zatím připadá Slovákům nový produkt KHL atraktivní sám o sobě.

Co myslíte, jak dlouho vydrží Slovanu vyprodaná aréna? Budou fanoušci dál chodit na Čerepovce a Chanty-Mansijsky, nebo se návštěvy vrátí do obvyklých extraligových pěti tisíc? Podobný případ velkého nadšení a následného pádu u nás známe z příkladu pražské Slavie.

[sws_blue_box box_size=“616″] Která věc se vám nejvíce líbila a mohla by být inspirací pro ostatní kluby?

V zaplněném stadionu hezky vypadala prezentace vybraného dětského domova, který se na zápas dostal zdarma. Bylo jim věnováno jedno z přerušení, děti měly namalované plakáty a transparenty a po jejich vyhlášení moderátorem sklidily bouřlivý potlesk.

Co byste pořadatelům nevíce vytknul?

Podcenění tvrodby audiovizuálního programu na multimediální kostce.

Doporučil byste zážitek ze zápasu i svým přátelům: 7/10 (maximum je 10) [/sws_blue_box]

 

fan_experience_slovan_lev

 

Premier League: Chelsea F.C. – Blackpool F.C. (Stamford Bridge, Londýn), Hodnocení: 8/10

NHL: Philadelphia Flyers – Pittsburgh Penguins (Wells Fargo Center, Philadelphia), Hodnocení: 10/10

Tipsport ELH: Rytíři Kladno – HC Kometa Brno (Městský zimní stadion Kladno), Hodnocení: 2/10

KHL: Severstal Čerepovec – HC Lev Poprad (Ice Palace, Čerepovec), Hodnocení: 6/10

Serie A: AC Milán – SSC Neapol (San Siro, Milán), Hodnocení: 3/10

KHL: HC Lev Poprad – Avtomobilist Jekaterinburg (Zimný štadión mesta Poprad), Hodnocení: 5/10

 

SHARE
SHARE

Napsal
Radim Kadlec

Autor je velký sportovní fanoušek, který cestuje po světových stadionech a rád se nechává bavit, a to nejen sportovními výkony, ale i tím, jak kluby pracují s fanoušky.


Nejčtenější

Tagy

HC Slovan Bratislava

SportBiz newsletter

Odebírejte novinky plné sportovního marketingu




Děkujeme za Váš email.