Otevřít menu Zavřít menu

Odpovědi hostů SportBiz LIVE I. na otázky na Twitteru

První setkání SportBiz LIVE přineslo čtyři výborné prezentace, ale chyběl větší prostor pro otázky z publika. Protože účastníci a diváci mohli pokládat své dotazy také prostřednictvím twitterového hashtagu #sportbizlive, mohli jsme se k těmto elektronickým dotazům vrátit a se spožděním nabídnout odpovědi hostů. Tady jsou.

 

 

Jiří Sládek:

Sociální sítě měly v marketingu MS v nohejbale 2012 velmi významnou roli. Komunikovali jsme prostřednictvím sítí Facebook, Youtube a Twitter. Především díky zapojení hráčů, kteří aktivně sdíleli obsah našich profilů, se podařilo docílit vysoké virality a dosahu příspěvků. Zásadní byla zpětná vazba od fanoušků, v průběhu šampionátu jsme zaznamenali na Facebooku téměř 2 000 reakcí.

Sociálním sítím jsem se věnoval já osobně z pozice manažera marketingu a komunikace, týden před mistrovstvím a v průběhu akce samotné spravoval profily další pracovník sekce marketing. Ten ještě čerpal z práce tří oficiálních fotografů, kameramana a reportéra. Kromě dvou fotografů byli všichni interními pracovníky organizačního výboru MS.

David Dinda:

Aktivita na sociálních sítích je pro nás jednou z dlouhodobých priorit. Prioritu zatím věnujeme Facebooku, kde máme i samostatné profily pro mikrokomunity fanoušků okolo našeho maskotu nebo týmu roztleskávaček. Snažíme se tvořit unikátní obsah přímo pro každý profil zvlášť, nevyužíváme Facebooku jako nástěnku pro odkazy na články na klubovém webu. Využíváme také Twitter, Instagram a hledáme správnou cestu pro aktivaci na Google+. Obsah vytváříme a spravujeme sami v rámci marketingového týmu zhruba tří lidí přímo v klubu.

Tomáš Křivda:

Sociální sítě jsou v rámci komunikace klubu s fanoušky jedním z hlavních kanálů. Umožňují komunikovat s fanoušky v reálném čase, zatáhnout je blíže do dění v klubu a především pak reagovat na jejich podněty či dotazy. Se sociálními sítěmi pracují v klubu dva zaměstnanci, kteří řídí skupinu externistů. Postupně se však zapojují také hráči, kteří si zakládají své profily na facebooku či twitteru.

Michal Krček:

Už vzhledem k počtu lidí, kteří se starají o celkový chod klubu, všechny aktivity si děláme sami. Všechno je to ale nahodilé. Navíc aktualizace profilů na sociálních sítí je směřováno spíše dovnitř klubu.

 

 

Jiří Sládek: U většiny menších sportů je práce se sociálními sítěmi stále v plenkách, ať už na úrovni klubů či svazů. Navíc počet uživatelů a čas strávený na sociálních sítích stále roste, takže v této oblasti vidím ještě velký potenciál pro rozvoj.

David Dinda: Myslím, že sociální sítě se ještě budou určitým způsobem rozvíjet. Komunita příznivců sportovních klubu na sociálních sítích bude postupně dorůstat věkově a zvýší se tak procento těch, kteří aktivity klubů sledují i mimo klasické webové stránky. Dnes je stále ještě řada fanoušků starší generace, která Facebook a Twitter nepoužívá. To se postupem dalších let určitě změní.

Tomáš Křivda: Věřím, že jsme teprve na počátku a postupně objevujeme možnosti, které nám sociální sítě nabízejí. Velký pokrok v práci se sociálními sítěmi přinesl přechod na mobilní platformu, kdy opravdu každý může v reálném čase pracovat se sociálními sítěmi a pro sportovní kluby je to příležitost, jak aktivovat fanoušky na stadionu přímo při utkání, tak ty doma. Sociální sítě pak mnohem zjednodušují zapojení fanoušků, kteří se sami stávají tvůrci obsahu o klubu a jeho ambasadory.

 

 

David Dinda: Dlouho jsem přemýšlel… A nenašel jsem nic, čím by nás hokejový svaz v tomto oboru inspiroval nebo nějak motivoval. Dost možná je to dáno tím, že svazoví funkcionáři řeší spíše sportovní problematiku než-li marketingovou a obchodní.

Tomáš Křivda: Aktuální situace v českém fotbale není příliš dobrá a z dlouhodobého hlediska se například se značkou Gambrinus liga příliš nepracovalo. To se však nyní výrazně mění a se vznikem Ligové fotbalové asociace (LFA) berou kluby prostřednictvím marketingové komise LFA z velké části marketingovou činnost do svých rukou a společně se ve spolupráci s experty z různých oblastí marketingu a PR snaží situaci změnit. První projekty již běží a na dalších se v rámci LFA usilovně pracuje. V průběhu tohoto roku má vzniknout marketingový manuál pro kluby, na který navážou workshopy pro marketingové pracovníky klubů. V rámci společnosti STES již probíhají interní změny, které by měly podpořit koncepční práci s Gambrinus ligou v marketingové, obchodní i mediální oblasti.

Michal Krček:

Vzhledem k tomu, že hokejbal jako sport je na úbytě a svaz nemá žádnou vizi ani plán, jak tomu čelit, musíme si pomoct sami.

 

 

David Dinda: Těší mě, že nám fanoušci na sociálních sítích v podstatě stále přibývají. Každý den se dá vysledovat nárůst nejen na hlavních profilech, ale také na samostatných miniprofilech (třeba maskota). Aktivita fanoušků je myslím na slušné úrovni. Myslím, že pro kluby je to skvělá zpětná vazba, která nestojí žádné finanční prostředky.

 

 

David Dinda:

Nerad bych se pouštěl do nějakého rozsáhlejšího hodnocení práce jiných. Každý z těch dalších sportovních klubů má nějaké své limity (finanční, personální…). Přesto si myslím, že florbal má dobře našlápnuto, jsou tam mladí lidé, kteří mají nápady a hýří aktivitou. Basketbal hraje nejvyšší soutěž a z mého pohledu má asi největší potenciál tvořit diváckou show a zábavu. Zatím tento potenciál zůstává nevyužitý. A fotbal je momentálně pro mnoho lidí nečitelný, často se mění lidé v klubové struktuře, trenéři, hráči. Nestačí se vybudovat fanouškovské vazby a tak přestože se klub přestěhoval na krásný nový stadión, musí si svou pozici teprve tvrdě vyšlapat.

 

 

Tomáš Křivda

V roce 2005 jsem do Sparty nastoupil na praxi jako asistent do marketingového oddělení. Byl jsem tenkrát ve správnou chvíli na správném místě a využil jsem příležitost setkat se se zástupci majitelů klubu. Ti se v rámci několika pohovorů zajímali o můj pohled nejen na marketingovou, ale i obchodní a sportovní činnost klubu. Na základě těchto pohovorů a oboru mého studia se nakonec rozhodli dát mi šanci. V průběhu praxe jsem po několika týdnech spolupráce dostal nabídku na pokračování ve formě stálého úvazku. Tu jsem okamžitě přijal, avšak reálně jsem nastoupil až po dalším půlroce, který jsem strávil studiem na univerzitě ve Španělsku a stáží v tamním fotbalovém klubu. Po návratu do ČR jsem již nastoupil na plný úvazek jako projektový manažer a zástupce ředitele komunikace, kvůli čemuž však začala hodně trpět má docházka na přednášky a cvičení na vysoké škole. Školu se mi však podařilo dokončit v termínu a od roku 2008 jsem ve Spartě na plný úvazek. V klubu jsem postupně působil v oddělení komunikace, následně v obchodním oddělení a dnes jsem vedoucím marketingového oddělení.

 

SHARE
SHARE

Napsal
Tomáš Janča

Tomáš Janča se sice zajímá o sport i marketing, ale narozdíl od marketingu jej aktivní sport nikdy neživil. V agentuře 2Score měl na starosti strategické a kreativní vedení sportovně-marketingových projektů. Byl členem výkonného výboru České florbalové unie, kde byl zodpovědný za oblast marketingu. Nyní vede organizační výbor pro florbalové MS 2018 v Praze.


Nejčtenější

Tagy


SportBiz newsletter

Odebírejte novinky plné sportovního marketingu




Děkujeme za Váš email.