Otevřít menu Zavřít menu

Jak prodat olympijskou vítězku?

Nedávno proběhla českými médii zpráva o tom, že se manažerskému týmu kolem olympijské vítězky ve skifu žen Mirky Knapkové dvakrát nepodařilo tento její úspěch monetizovat u komerčních partnerů.

Dá se to považovat za neúspěch jejího managementu? Nebo je to dnes skutečně nemožné marketingově prodat olympijské zlato? Protože má SportBiz chytré čtenáře, rozhodl jsem se je oslovit s tímto jednoduchým zadáním:

Představte si, že jste marketingový manažer Mirky Knapkové. Do další olympiády v Riu 2016 zbývají tři a půl roku. Co byste udělali, abyste zvýšili marketingový potenciál nejlepší světové skifařky?

Tady je výběr nejzajímavějších odpovědí. Dlužno dodat, že některé návrhy jsou velmi kreativní.

Strategie

Urceni strategie…cile …kdo ma ty penize, ktery chci …jak ho oslovim a co jsem ochotna udelat a co nejsem. Myslim si, ze v dobe faku a pr kampani je potreba udelat neco, aby lidi videli ze jsem opravdovej! Ze jsem srdcar a ze to co delam miluju a mam rad!!!

Dan Trávníček

Pokusil bych se téma nízké marketingové (sponzorské) odezvy dostat jako zajímavou zprávu do médií (splněno článkem na iDNES.cz). Udělal bych z toho všeho takovou menší reality show (které jsou, ať již chceme nebo ne, v dnešní době tolik úspěšné). Samozřejmě ideální by bylo, pokud by takový nápad vzala za svůj některá z televizí (jistě by se muselo hodně zapracovat na poutavosti celého konceptu), ale účel by určitě splnila i prezentace formou tištěných medií či prostřednictvím internetu, fb a dalších sociálních sítí a to i za pomoci zajímavých videí.

Veřejným cílem této show by se tak stalo téma „Jak více zpopularizovat úspěch“ či „Jak se hledají sponzoři pro další šíření slávy a úspěchu českého sportu potažmo celé České Republiky.“ Lidé by se tak mohli sami zapojit se svými nápady, které by následně byly realizovány, oni by tak poté fandili nejen svému „příspěvku“, ale i samotné Mirce. To vše by bylo doplňováno záběry (fotografiemi) z tréninků, zajímavostmi z přípravy, stravování. V podstatě aby bylo i vysvětleno jak je tento sport obtížný (kolik odříkání a dřiny se za úspěchem Mirky skrývá), čím je zajímavý a jak je i finančně náročný…

Jiří Kos

Tým

Vytvoreni si kvalitniho teamu kolem sebe, ktery bude uklizet cestu a pujde po zvolene linii o ktere budou informovani vsichni v teamu. trener, partner.

Dan Trávníček

Komunikační kanály

Začal bych asi ve virtuálním prostoru, poladil stránky (úvodní je prázdná?) snažil se o lepší využívání FB a Twitteru.

Radim Doležal

Těsnější kontakt s fanoušky za pomoci sociálních sítí, aby se z ní nestala letní verze Sáblíkové.

Radek Dlouhý

Content

Můj pohled na Mirku Knapkovou je srovnávací s Jaroslavem Kulhavým. Oba dělají sport, ke kterému má přístup omezený počet fanoušků a který není mediálně moc vděčný. Oba sportovce před cca 4 lety znali spíše jen zarytí fanoušci sportu, oba jsou ve svých sportech světovou špičkou atd. Aktivita na facebookovém účtu Knapkové mi přijde příliš „suchá“, nevidím žádnou snahu o virální videa, fotografie, které by její stávající fanoušci sdíleli a nalákali tak na stránku další a další uživatele. Spíš je v tom duchu informování o výsledcích a dalších věcech. Naproti tomu Kulhavý má svou fanpage, ale i osobní účet, kam přijímá žádosti o přátelství i lidem, které v životě neviděl. Jeho aktivita na FB je více osobní, nedává statusy, kolikátý dojel v závodě, ale spíše jak se cítil, chlubí se novým materiálem od týmu apod, a to všechno vtipnou a jeho osobitou formou.

Marek Hofman

Fotky, videa, clanky, – socialne!! Propojil bych se s jinym sportovcem, ktery me vytahne nahoru medialne a zacal bych cilene tepat v mediich.

Dan Trávníček

Poskytovat fanouškům zajímavé informace, které se nedají získat v novinách. Upozorňovat na důležité závody a akce v sezoně. Mohla by třeba sestavit i nějaky fitnessprogram za pomoci veslování, které je jistě dobré pro fyzičku a následně ho propagovat.

Radek Dlouhý

Pokusil bych se navázat spolupráci ideálně s Deníkem Sport a spustil projekt „Příprava na obhajobu“. Byla by zde mapována příprava Mirky na světový pohár a následně i olympiádu a to hned v několika rovinách, formou videa ( samotná příprava, komentáře Mirky a trenérú atd. zde by se dal zakomponovat i sponzor), formou článků na internetu a v novinách a v rozhovorech s trenéry, soupeři, partnery atd.

Jakub Mikšovský

Knapková by se měla snažit ukázat veřejnosti něco o svém sportu, seznámit jí, jak trénuje, jak se připravuje, co vůbec dělá zbylých 350 dní v roce (kromě závodů). Může se opět inspirovat Kulhavým a natočit seriál, jak se veslař připravuje. Já třeba vůbec nevím, jak taková příprava veslaře vypadá. Může udělat soutěž, kde by si vítězové zkusili potrénovat s Knapkovou na skifu nebo dvojskifu… Veřejnost zná Chalupu, Synka, Knapkovou, ale vodáků, který tomu sportu rozumějí, je málo. Musí být snaha ukázat více lidem tento sport a seznámit je s ním.

Marek Hofman

Sponzoři

Vytipoval bych si okruh potenc. reklamnich partneru a sel bych po ose- voda! ( nealko vody) sila, energie, zenska, moda, zlato, …nejlepsi neco ceskeho jako je Kofola, syry, mliko… a prodal bych to!

Dan Trávníček

Oslovil bych samotnou Mirku, co by sama chtěla propagovat, jestli chce vsadit třeba i na lokální stránku (je z brna, pokud si dobře vzpomínám), které značky má sama ráda a snažil se jí tam prodat i za velmi nízkou cenu. Hlavně jí nějak dostat do „reklamního prostoru“. bychPokud by tam už byla, tak už by bylo vidět, co vlastně prodávám a společně s příběhem by se již mohlo jít za velkými hráči. Prostě nezačínat z nuly, kde to už nejspíš nějaký roky je.

Radim Doležal

Jako sportovní manažer bych se snažil spojit s firmou nebo distributorem zdravotních pomůcek, doplňků výživy nebo ideálně kineziotejpy. Zde by spojení a příběh byl naprosto jasný a mohl by se dále rozvíjet. Instruktážní videa, propagace na přebalu výrobku, webová stránka s návody tejpování.

Ondřej Špalek

Ostatní aktivity

Pořádat sportovní kempy podobně jako Petr Čech.

Radek Dlouhý

Napadá mě třeba i spolupráce s Ondřejem Synkem (jsou dokonce u stejné agentury) a třeba i svazem na nějakém projektu pro zpopularizování veslování. Například, jak bylo navrhováno formou společných kempů a nebo většího možnost nahlédnutí fanoušků do zákulisí veslování. Vždyť jsme vlastně skifařská velmoc!

Petr Lundák

 

Jak byste prodali olympijské zlato vy? Doplnili byste ještě nějaký nápad? Nebo si myslíte, že to v dnešní době nepůjde?

 

SHARE
SHARE

Napsal
Tomáš Janča

Tomáš Janča se sice zajímá o sport i marketing, ale narozdíl od marketingu jej aktivní sport nikdy neživil. V agentuře 2Score měl na starosti strategické a kreativní vedení sportovně-marketingových projektů. Byl členem výkonného výboru České florbalové unie, kde byl zodpovědný za oblast marketingu. Nyní vede organizační výbor pro florbalové MS 2018 v Praze.


Nejčtenější

Tagy

Mirka Knapková

SportBiz newsletter

Odebírejte novinky plné sportovního marketingu




Děkujeme za Váš email.