Otevřít menu Zavřít menu

V hledišti – V Budějovicích se na hokeji zasmějete

Konec několikaměsíčního čekání, hokejová liga se rozjíždí, hvězdy jsou opět připraveny zářit pro vás, pro diváky. No, startu extraligy si u nás všimne nejspíš jen ten, kdo na něj netrpělivě čeká, jinak se liga ani jednotlivé kluby v masírování veřejnosti kampaní příliš nepřetrhnou. O to milejší překvapení ale je, když klub připraví na první zápas něco navíc tak, jak se to podařilo v Českých Budějovicích.

[sws_blue_box box_size=“616″] Zápas: HC Mountfield České Budějovice – HC Vítkovice Steel

Datum: 14.9. 2012

Stadion: Budvar Aréna

Počet diváků: 4096 (64% kapacity)

Poměr cena/zážitek: 7/10 [/sws_blue_box]

Na hokej sice dorazilo na jihu Čech na první kolo proti Vítkovicím jen 4096 diváků, což je o něco méně, než by si vedení přálo, nicméně kdo přišel, neprohloupil. Zápasu předcházel pěkně stylizovaný nástup hráčů mezi roztleskávačkami a ohnivými efekty. Domácí borci vjeli na led bez helem, aby se domácím pěkně ukázali. Poněkud úsměvně pak působila scénka, kdy k ledu přimrzl slavnostní koberec, který musela četa několik desítek sekund odškrabávat, čímž pozdržela začátek utkání.

Klub letos slaví 85 let, což je poznat na dresech domácích týmů podle výšivky (podobnou letos nosí třeba i Pardubice), ale také podle působivého intra před zápasem, který historii klubu krátce připomíná a dokáže fanoušky slušně nabudit. Škoda, že k výročí pak v průběhu zápasu nebyl žádný odkaz. Průběh zápasu byl jinak odveden slušně, v přerušeních hrála atraktivní hudba, na stadionu byla pozitivní atmosféra, přestože se domácím na ledě příliš nedařilo.

Zábavně působily i obě přestávky. V té první se odehrávalo obligátní střílení puků na prázdnou bránu, které ale bylo docela zatraktivněno – na 25 vystřelených puků měl soutěžící jen 20 vteřin. Bomba ale přišla v druhé pauze, která náležela partneru utkání, firmě Bauhaus. Ta zavřela do velkých nafukovacích koulí dvě fanynky, které si měly dojít pro cenu na durhou stranu kluziště. Nakonec asi po dvou minutách vyhrála ta, která po cestě spadla méněkrát (tedy asi jen dvacetkrát). Odměna byla sladká – vysokotlakový čistič, cena útěchy pro druhou: dvacetikilové bourací kladivo. Bauhaus měl svým klipem navíc obsazenou každou komerční přestávku a na každém sedadle v aréně ležel jeho katalog. Povedená akce.

 

 

Klub na letošní sezonu přichystal několik novinek, ve většině z nich poslouchal svoje fanoušky, čímž u nich jistě sklidil plusové body. Fanoušci žehrali na úroveň občerstvení, takže do nové sezony se jde s novým provozovatelem občerstvení (neznámo, jak to fungovalo dříve, ale na pivo se čekalo opravdu jen pár vteřin)a s novým fanshopem (i s takovým logem, jaké České Budějovice mají, si můžete koupit pěkný textil…). Fanklub se navíc přesunul do lepšího sektoru jak požadoval, pro jeho členy j navíc zřízena speciální permanentka.

Na stadionu nejvíc oceníte, že můžete z jednoho konce po chodníku přímo na tribuně dojít až na druhý konec, život bují i o přestávkách na chodbách. Zejména děti se těší, když domácí zvítězí. Hráči totiž obkrouží led a nadšená mládež si s nimi plácá nalepená na mantinel.

Malá výtka pak směřuje k moderátorovi, který není špatný, ale mohl by být víc zapojen do dění a víc komunikovat s fanoušky a k práci s kostkou. Na tu sice není pořádně vidět, nicméně klub by jí mohl více využívat k vlastnímu promu. Vůbec jsme se nedozvěděli, kdy a s kým hrají Budějovice příští domácí zápas, tím spíše, že v něm František Ptáček překoná extraligový rekord v počtu odehraných zápasů, což se také neakcentovalo.

Suma sumárum – Je vidět, že klub vykročil správným směrem, pochopil moderní trendy ve sportovním marketingu – naslouchá fanouškům a plní jejich přání. Postupně se snaží trendy uplatňovat, pomalu se mu daří dělat ze sportovního utkání kulturně-společenskou zábavu. Klub vykročil správným směrem, má na čem stavět, ale stále jej čeká hodně práce.

 

[sws_blue_box box_size=“616″] Která věc se vám nejvíce líbila a mohla by být inspirací pro ostatní kluby?

Nápaditý přestávkový program, kvůli kterému se vyplatí zůstat o pauze na svém místě.

Co byste pořadatelům nejvíce vytknul?

Nízké selfpromo a lepší komunikace moderátora s diváky. [/sws_blue_box]

 

 

 

KHL: Medveščak Záhřeb – Orli Znojmo (Dom Sportova, Záhřeb), Hodnocení:9/10

1.hokejová liga: Piráti Chomutov – HC Olomouc (Multifunkční aréna Chomutov), Hodnocení: 9/10

Premier League: Chelsea F.C. – Blackpool F.C. (Stamford Bridge, Londýn), Hodnocení: 8/10

NHL: Philadelphia Flyers – Pittsburgh Penguins (Wells Fargo Center, Philadelphia), Hodnocení: 10/10

Tipsport ELH: Rytíři Kladno – HC Kometa Brno (Městský zimní stadion Kladno), Hodnocení: 2/10

KHL: Severstal Čerepovec – HC Lev Poprad (Ice Palace, Čerepovec), Hodnocení: 6/10

Serie A: AC Milán – SSC Neapol (San Siro, Milán), Hodnocení: 3/10

KHL: HC Lev Poprad – Avtomobilist Jekaterinburg (Zimný štadión mesta Poprad), Hodnocení: 5/10

 

SHARE
SHARE

Napsal
Radim Kadlec

Autor je velký sportovní fanoušek, který cestuje po světových stadionech a rád se nechává bavit, a to nejen sportovními výkony, ale i tím, jak kluby pracují s fanoušky.


Nejčtenější

Tagy

Mountfield České BudějoviceVítkovice Steel

SportBiz newsletter

Odebírejte novinky plné sportovního marketingu




Děkujeme za Váš email.