Otevřít menu Zavřít menu

Jak přitáhnout fotbalové diváky na stadion?

Ligová fotbalová asociace minulý týden zveřejnila rámcový plán, jehož cílem je zhodnotit produkt Gambrinus liga. Součástí plánu je mimo jiné ambice přilákat více diváků na prvoligové stadiony.

V rámci malého experimentu jsem požádal čtenáře SportBizu, aby přinesli své vlastní návrhy na to, jak tohoto cíle dosáhnout. Všechny tipy je možné sloučit do šesti hlavních doporučení. Jak tedy dostat fanoušky na zápasy?

Rozumné hrací časy

Už jste někdo v listopadu v pátek a v neděli mrzili do 22:00 na ligovém utkání Dukly a Bohemky? Šli byste do toho znovu? 🙂

Adam Sušák Sušovský

Kdybych měl ten stadion za rohem, tak by pro mě byla důležitá stabilní doba zápasu pokud možno o víkendu a ne o pracovním dnu.

Michal Berg

Upravit hrací měsíce na období, kdy se má hrát fotbal (není zimní sport).

Jan Rachota

Co se týká běžné základní sezony souhlasím s tím, že hrát v listopadu od 20.00, to je opravdu zážitek pro hardcore fans.

Michal Krček

Hodina vykopu lonskeho i predlonskeho finale poharu byla stanovena tak, aby se verejnou dopravou z mesta uz nikdo nedostal, nemluve o tom, ze Sigmaci to meli do Plzne 400 km, zatimco Spartani 100 km.

Marek Říkovský

Jednotné a rozumné termíny zápasů (večerní časy nejsou problém jako spíš všední dny).

Štěpán Hanuš

Můžu potvrdit, že pondělní zápas v 5 nebo v 6 hodin je peklo…když se bude hrát třeba od 8 večer, tak to takovej problém nebude, aspoň pro domácí.

Lukáš Waky Kratochvíl

Větší zábava (pro rodiny)

To se takhle nahonem těžko vymýšlí, ale co se postarat o zábavu ještě před utkáním? Malý koncert nějaký cool kapelky? Zábavný koutek pro děti, aby tam měla důvod jít celá rodina? Nebát se uspořádat módní přehlídku pro ženský, prezentovat nejnovější modely mobilů ještě před oficiálním uvedením na trh… Prostě z toho udělat víc šou pro každého.

Zdeněk Fekar

originální zábava před a o přestávce (ne fádní kopání na bránu…). doprovodný program pro děti a ženy (třeba i v průběhu zápasu – dětský koutky apod.)

Štěpán Hanuš

 

Promo akce

Mně se docela zamlouvá, jak to dělá Plzeň. Často dostanete k lístku další zadarmo a protože to tak má každý, tak ty lístky dostane někdo, kdo by jinak nešel. Tím se tam dostane nový člověk, který se třeba chytí a příště přijde zase, ale už za peníze 🙂

Lukáš Waky Kratochvíl

 

Posílení bezpečnosti

Nekompromisní postup vůči hulvátství na stadionech. Nejde zdaleka jen o demolování sedaček nebo házení pyrotechniky. Skoro se stydím napsat, že jsem fanoušek Baníku Ostrava. Ale je mi trapně, když se během zápasu skanduje „ACAB“, „Baník p…o“, vše prokládáno urážkami soupeře a jejich fanoušků. Naše fotbalové kluby nemají odvahu rozprášit ultras z kotle, naopak s nimi ještě aktivně komunikují, podporují je. Tvrdý postup by možná znamenal krátkodobě vzdor, úbytek diváků, méně fandění, ale dlouhodobě se to stoprocentně vyplatí.

Tomáš Hradil

Zavedení jasných pravidel vstupu na stadion a jejich dodržování (vstupní kontroly jako v zahraničí)

Štěpán Hanuš

 

Atraktivnější herní systém

Zúžení pivoligy na 14 týmů max.

Jan Rachota

Každopádně zmenšení ligy na 12 týmů. 4 nejlepší playoff. 1 zápas o mistra. Na jaře to vyšlo v Liberci dobře, ale finále LM je taky jedno.

Michal Krček

 

Lepší práce se značkou Gambrinus ligy

V poslední době mě naplňují „nové identity“ některých hokejových klubů, ať už to jsou Piráti Chomutov a nyní se těším na Hradec Králové. Možná i některým fotbalovým by v rámci propagace pomohla takováto změna a v maximálním rozsahu.

Ondřej Novák

 

Co by podle vás pomohlo návštěvnosti v Gambrinus lize? Souhlasíte se zmíněnými doporučeními? Doplnili byste něco?

 

SHARE
SHARE

Napsal
Tomáš Janča

Tomáš Janča se sice zajímá o sport i marketing, ale narozdíl od marketingu jej aktivní sport nikdy neživil. V agentuře 2Score měl na starosti strategické a kreativní vedení sportovně-marketingových projektů. Byl členem výkonného výboru České florbalové unie, kde byl zodpovědný za oblast marketingu. Nyní vede organizační výbor pro florbalové MS 2018 v Praze.


Nejčtenější

Tagy

Gambrinus ligaViktoria Plzeň

podobné články

Prezentace: Marketing Gambrinus ligy

Dubnové sportovní události, které se vyplatí sledovat!

SportBiz LIVE 9: Strategický fotbalový marketing

Visegrádská finanční liga


SportBiz newsletter

Odebírejte novinky plné sportovního marketingu




Děkujeme za Váš email.