Zábava na hokeji? Že to jde, dokazují v Chomutově

I v Česku se dá udělat ze sledování hokejového utkání zábavná událost. Poměrně slušně to zvládá několik extraligových klubů, ale jeden z hrstky fan-friendly klubů hraje i soutěž o patro níž. V lize, o které se rádo říká, že je pralesní.
V buši se ale rozhodně nebudete cítit, když vyrazíte na hokej do Chomutova. Zbrusu nový stadion, který postavilo město společně s dalším areálem s pomocí dotace z EU, působí ve městě velmi svěže. Nachází se na velmi dobře dostupném místě, na kopci, kousek od náměstí. Hned při příjezdu vás zaujme opravdu velké a i pro obyčejné lidi dostupné parkoviště.
U zadního vchodu stojí polepený klubový autobus, u toho předního zase vlají vlajky Pirátu – na první pohled poznáte, kdo je tady doma. Zdánlivé detaily, ale ani to není dnes na českých stadionech běžné. Klub prošel kompletní změnou identity právě před sezonou, kdy se do nové haly stěhoval.
Stadion pro 5050 lidí (z nichž je 750 k stání) působí velmi útulně, ale i originálně. V každém ze čtyř rohů je jakýsi prosklený komín, každý má jinou funkci – v jednom jsou kanceláře a restaurace, v jednom party box pro partnery, v dalším zázemí pro manželky hráčů. Ze všech je ale vidět na ledovou plochu.
Ještě před utkáním jede na kostce vizuálně pěkně zpracovaná soupiska, opět využívající tradičního zpestření na vyřazovací boje – tentokrát minikampaň „Věřím“, následuje klip. Veškeré grafické výstupy mají jednotný vizuální styl, trochu zemotivnit by šel nástup hráčů na led, další pěknou vložkou byla státní hymna, která běžně není v reglementu první ligy.
httpv://www.youtube.com/watch?v=rFeHIbfI-RU
Samotný zápas měl vcelku pohodový průběh. O přerušení hrála hudba, nebo dostal prostor moderátor či velmi zábavný maskot klubu. Na člověka, který není z regionu, může poněkud úsměvně působit značné množství klipů na kostce, které mají těžařskou tématiku. Bez těchto firem by ale klub zdaleka neměl takové finanční možnosti, jako má teď.
Jedna přestávka byla vyplněna dílem ze seriálu, ve kterém hráč vzpomínal na minulá play-off. Video bylo doprovázeno i záběry z oné sezony. Program se tedy mění každý zápas. Jak skloubit nápaditost s jednoduchostí bylo předvedeno v dalších soutěžích pro fanoušky – v jedné z nich se za pozornosti celého stadionu na kostce objevilo do té doby neznámé telefonní číslo – kdo se na něj dovolal první, tak se po rozhovoru s moderátorem stal majitelem mobilního telefonu.
V další pauze pak soutěžící na tribuně tipoval, ve kterém z vchodů na protější straně se objeví maskot klubu. Pěkně nasvícená, jednoduchá akce s mnohem větším švihem než čtvrthodinové sledování soutěžících, neschopných trefit prázdnou branku. Ve druhé přestávce probíhala v jednom z komínů autogramiáda zraněného hráče, kterou mohli fanoušci chvíli sledovat i na kostce, stejně jako klip, ve kterém maskot v nákupním středisku coby oživlá socha lekal zákazníky. Opět velmi zábavné.
Návštěvnost i fanouškovská kulisa byla na slušné úrovni. Chomutov vyhrával, takže se fandilo. Ve třetí třetině přišla zajímavá vložka – na delší tribuně se postavil člověk (údajně vysloužilý člen kotle) a během hry začal do ztichlé haly mohutně křičet na kotel, ten mu sborově odpovídal. Oba konverzující si takhle vyměnili několik pokřiků a na závěr sklidili zasloužený potlesk.
Po vyhraném utkání moderátor vyzýval fanoušky, ať neodcházejí a vytleskají si své borce zpět, což se jim sice podařilo, ale až po několika minutách. Pak teprve se hráči s fanoušky rozloučili.
Po zápase je ještě otevřen klubový fanshop, kde se díky novému prostředí budete cítit jako v opravdovém krámě. Sortiment je na prvoligový klub široký, textil z kvalitního materiálu ale stojí odpovídající cenu. Naleznete ale i levnější produkty. Vybere si každý.
Chomutov je pěkným příkladem toho, jak se dá v českých podmínkách zábavně dělat hokejový zápas. Určitě v tom není nejlepší v republice, je však důkazem, že základem jsou dobré nápady a pěkné zpracování a ne vynaložené náklady, jak si lidé v mnoha klubech myslí.
[sws_blue_box box_size=“616″] Která věc se vám nejvíce líbila a mohla by být inspirací pro ostatní kluby?
Díky novému stadionu má Chomutov lepší možnosti než většina ostatních. Velmi povedený je fanshop a jeho sortiment a jednoduché, ale originální soutěže o přestávkách.
Co byste pořadatelům nevíce vytknul?
Stadion má poněkud nešťastně řešené ochozy – chodby jsou úzké a brání sociálnímu životu i umístění drobných zábavných stanic (fotka s figurou hokejisty apod.)
Doporučil byste zážitek ze zápasu i svým přátelům: 9/10 (maximum je 10) [/sws_blue_box]
Dosud byly v rámci rubriky “V hledišti” publikovány reportáže z těchto zápasů:
Premier League: Chelsea F.C. – Blackpool F.C. (Stamford Bridge, Londýn), Hodnocení: 8/10
NHL: Philadelphia Flyers – Pittsburgh Penguins (Wells Fargo Center, Philadelphia), Hodnocení: 10/10
Tipsport ELH: Rytíři Kladno – HC Kometa Brno (Městský zimní stadion Kladno), Hodnocení: 2/10
KHL: Severstal Čerepovec – HC Lev Poprad (Ice Palace, Čerepovec), Hodnocení: 6/10
Serie A: AC Milán – SSC Neapol (San Siro, Milán), Hodnocení: 3/10
KHL: HC Lev Poprad – Avtomobilist Jekaterinburg (Zimný štadión mesta Poprad), Hodnocení: 5/10
Partnerem této rubriky je cestovní kancelář sportzajezdy.cz – specialista na zábavní turistiku za sportem a kulturou.