4 výjimečné sportovní virály

Je zřejmé, že sport virálním videím svědčí. Poprvé přinesl SportBiz deset sportovních virálů. Podruhé to bylo třináct. Tentokrát to jsou sice jenom čtyři videa. Ta ovšem stojí za to. Každé je jiné, všechny však mají jedno společné – stala se velmi populární.
Budweiser
Existuje lepší způsob, jak se přiblížit srdcím kanadských spotřebitelů než prostřednictvím ledního hokeje? Sotva. Právě přes hokej se americká pivní značka Budweiser rozhodla posílit svou přítomnost na kanadském trhu.
A udělala to fantasticky. Budweiser se rozhodl natočit dokument o dvou amatérských hokejových týmech z ontarijského města Port Credit. Alespoň toto řekl oběma zúčastněným týmům. Ve skutečnosti měl Budweiser za lubem úplně něco jiného – natočit a zdokumentovat překvapení obou týmů, když na jejich bezvýznamný zápas vtrhnul nečekaný dav nažhavených fanoušků, roztleskávaček a profesionálních komentátorů. Jaká byla reakce hráčů? Podívejte se sami.
httpv://youtu.be/y0qZYqdsYAg
Getafe
Představte si, že jste fotbalový klub, hrajete v Madridu a nejmenujete se ani Real, ani Atlético. Jak se odlišit a podpořit prodej permanentek před začátkem sezóny? S originálním nápadem přišel klub Getafe CF.
Před letošní sezónou vytvořili v Getafe video, které získalo obrovský ohlas, a to jak díky nápadu, tak i provedení. Klub v něm apeluje na své fanoušky, aby darovali sperma a rozmnožili tak svou populaci. Celé video programově evokuje pornofilmy z osmdesátých let. Malé upozornění – toto video není určeno nezletilým. Nebo naopak je? Přesvědčte se sami.
httpv://www.youtube.com/watch?v=VyXab_NbPK8
Gazetta dello Sport
Na začátku to vypadá jako zcela běžná předzápasová rozcvička na San Siru. Na trávník vybíhají všechny milánské hvězdy (mj. Gattuso, Seedorf, Ibrahimovič), ale i fotbalisté z Bari. Jejich rozcvička je však hodně netradiční, až ulítlá. Baletní kreace, frisbee, stínový box, telefonování. Italskému sportovnímu deníku Gazzetta dello Sport se díky dvojníkům skvěle povedlo pobavit a zmást internetové uživatele.
httpv://www.youtube.com/watch?v=gWRP10Mm5cU&feature=player_embedded
Farmers Insurance
Profesionální golf nikdy moc netrpěl nedostatkem peněz. S nástupem evropských hráčů a konkurenci ostatních sportů však v posledních letech poklesl v USA zájem o golf mezi mládeží – a to navzdory jeho ještě větší dostupnosti.
Jak oživit zájem o golf mezi mladými? Jak prezentovat golf jako vzrušující sport, který je sexy a má budoucnost? Samotná PGA spustila oficiální kampaň ukazující mladou golfovou krev, ale ta na sociálních médiích zcela vybouchla.
Co však na internetu neuvěřitelně zafungovalo, bylo následující video pojišťovací značky Farmers Insurance, která dala dohromady čtyři nadějné americké golfisty (mj. vítěze letošního Masters Bubbu Watsona) a natočila s nimi hodně nevšední videoklip po názvem „The Golf Boys“. Hodně negolfové video, ale o to účinnější.
httpv://www.youtube.com/watch?v=PM2NocuEihw&feature=player_embedded
Všechna tato videa lze označit za virální. Všechna přinášejí velmi silnou emoci, která je však pokaždé jiná. Budweiser cílí na konání dobra, Getafe baví s lechtivým přesahem, Gazzetta dello Sport pracuje s momentem překvapení a Farmers Insurance rozjíždí nefalšovanou a odvázanou zábavu, která ostře kontrastuje s tím, jakou image má golf. A právě proto je tak výrazné.