Zprávy ze světa sportovního byznysu: Puma, Nike, NFL a Londýn 2012

Zatímco na globální úrovni svádí Nike se značkou Adidas, v Africe je jeho největším fotbalovým protivníkem Puma. Ta v posledních letech zcela zřetelně zacílila na rozvíjející se africký trh, a to již před mistrovstvím světa v JAR.
O síle značky Puma v africkém fotbale svědčí i to, že v listopadu loňského roku prezentovala nové dresy hned deseti afrických reprezentačních týmů (Kamerun, JAR, Ghana, Pobřeží slonoviny, Alžírsko, Senegal, Namibie, Togo, Gabon a Burkina Faso). Za pozornost stojí zejména dres JAR, který na sobě nese QR kód odkazující na online video s informacemi o přípravě dresu a rozhovory s jeho designéry a hráči.
Nike se rozhodla na africkou ofenzívu odpovědět svou vlastní kampaní, ve které prezentuje zástupce nastupující generace afrických fotbalistů. Konkrétně si k tomu vybrali brazilsky znějícího Gervinha z Pobřeží slonoviny, Maročana Adela Taabarta, Ghaňany Kwadwa Asamoaha a Ayewa Pelého. Na ukázku video s Gervinhem.
httpv://www.youtube.com/watch?v=D0nhXzHBswI&feature=player_embedded#!
Všechna „africká“ videa můžete zhlédnout na speciálním YouTube kanálu Nike.
[sws_divider_basic]
Těsně před nedávným Super Bowl oznámila NFL, že bude od příští sezóny vysílat na svém vlastním kanálu NFL Network o pět zápasů více než v uplynulé sezóně. Hlavním vrcholem aktuálního programu NFL Network bylo 8 živých přenosů za sezónu a přímý přenos z draftu NFL.
Od příští sezóny tak bude počet živých přenosů vysílaných pod hlavičkou Thursday Night Football bude třináct. Jak jsem psal dříve, NFL nedávno podepsala rekordní smlouvy na svá vysílací práva, a tak logicky nemůže nabídnout úplně konkurenční produkt. Proto NFL zvolila ten model, že bude vysílat zápasy jen ze začátku ligy, kdy je zájem inzerentů a potažmo televizí přece jenom o trochu nižší. Díky rozšíření nabídky na NFL Network si NFL zajistí, že každý z 32 týmů soutěže se alespoň jednou objeví v živém přenosu v hlavním vysílacím čase.
Kromě televizní expanze chce NFL také spustit zbrusu nový kanál NFL RedZone ve španělském jazyce. Tento kanál pokrývá v reálném čase vývoj všech zápasů hraných vždy v neděli odpoledne. Kromě živých vstupů ze všech stadionů jsou divákům prezentovány i highlighty a rychlé sestřihy.
[sws_divider_basic]
Mezinárodní olympijský výbor původně počítal s tím, že plochy pro outdoorovou reklamu v blízkosti olympijských sportovišť nabídne pouze oficiálním partnerům londýnské olympiády. Po dohodě s londýnskými mediálkami nabídnul je olympijským sponzorům exkluzivně prostřednictvím online aukce.
Ta však nedopadla úplně podle očekávání. Z očekávaného objemu 72 milionů liber se neprodala ani polovina, a tak je MOC nucen ustoupit ze svého původního požadavku a nabídnout reklamní plochy i jiným subjektům.
Podle dostupných zpráv to vypadá, že svou komunikaci budou moci poblíž olympijského areálu rozehrát také filmové a nahrávací společnosti, vydavatelé knih, univerzity, instituce působící v cestovním ruchu a pořadatelé velkých sportovních a kulturních událostí.
V souvislosti s londýnskou olympiádou je zajímavá ještě jedna zpráva. Koncem ledna přiznali pořadatelé olympiády, že byla prodána pouze jedna třetina všech vstupenek na olympijský turnaj ve fotbale. Proto se organizátoři her rozhodli na jaře letošního roku spustit speciální kampaň, ve které chtějí přitáhnout pozornost k fotbalovému turnaji. Cílovou skupinou by měly být primárně obyvatelé měst, kde se zápasy odehrají (kromě Londýna to jsou Glasgow, Newcastle, Coventry, Cardiff a Manchester).
Bude zajímavé sledovat, jak velkou pozornost fotbalových fanoušky tento turnaj získá. Olympiáda totiž začíná totiž přesně 26 dní po skončení letošního fotbalového Eura.