Zprávy ze světa sportovního byznysu: NFL, iDNES, ČT4 a nejlepší sportovní agent na světě

NFL upekla veliký obchod s pivovarem Anheuser-Busch InBev, jehož prémiová značka Bud Light se stala oficiálním pivem soutěže. Smlouva je podepsána na šest let a NFL si díky ní přijde celkem na 20,3 miliardy korun. To je v přepočtu na jeden rok téměř pětkrát více, než stojí banku Barclays titulární sponzorství anglické Premier League.
Anheuser-Busch se tak do NFL vrací po deseti letech, během kterých byla oficiálním pivem amerického fotbalu konkurenční značka Coors Light. Značka Bud Light se chystá vytěžit své partnerství s NFL v produkci zajímavého obsahu.
Jako pivní značka však podle pravidel NFL nemůže Bud Light použít videoobsah se záznamem aktivních hráčů – jen fanoušků, trenérů a bývalých hráčů.
Partnerství s NFL se Bud Light chystá aktivovat eventy v 60 městech, ve kterých chce tato pivní značka nechat soutěžit fanoušky amerického fotbalu v jejich fotbalových dovednostech a umožnit jim vyhrát výlet na příští Super Bowl.
Navzdory výše uvedenému však nemá pivovar MillerCoors cestu do NFL zavřenou. Sice nemůže ve své komunikaci využívat loga a jiných symbolů NFL, ale nic mu nebrání nakupovat reklamní čas v rámci televizních přenosů. MillerCoors má navíc uzavřeny smlouvy se dvěma třetinami klubů NFL – což mimo jiné pokrývá i druhý a třetí největší pivní trh v USA (Michigan a Texas).
[sws_divider_basic]
Zajímavou mediální iniciativu obnovil po letech internetový server iDnes.cz. Na svou facebookové stránku sportovní redakce tohoto online periodika umístila sčítání fotbalových fanoušků v ČR. Kdokoliv, kdo chce hlasovat, se musí stát fanouškem facebookové stránky Sport/iDNES.cz.
Aktuálně je suverénně na prvním místě pražská Sparta s téměř 12 tisíci fanoušky, druhá je s polovičním počtem hlasů Slavia, třetí aktuální šlágr Viktoria Plzeň. Podle údajů z Facebooku stránka Sport/iDNES.cz velmi slušných 41 a půl tisíce fanoušků.
Server iDNES.cz fanouškům nevěnoval pouze hlasování, ale celou speciální podstránku v rámci svého webu. Kromě aktuálních výsledků hlasování se tam objevují i profily těch nejskalnějších fotbalových fanoušků v Gambrinus lize (včetně fanoušků-celebrit)
Sčítání fanoušků je podpořeno doprovodnou soutěží pro ty fanoušky, kteří se do projektu zapojí. Cílem je uhodnout celkový počet hlasujících. Výhrou je letecký zájezd pro dvě osoby na olympijské hry do Londýna.
Jak bylo naznačeno, sportovní sekce iDNES.cz tímto projektem posiluje svou přítomnost na sociálních sítích a jejím prostřednictvím ještě „více“ prodat svůj obsah. To se jim zatím daří, i když stále je tam prostor pro vytěžení. Sport/iDNES.cz totiž denně navštěvuje zhruba 100 tisíc čtenářů (po sport.cz je to největší sportovní server v zemi) a ve sčítání fanoušků doposud hlasovalo jen 30 tisíc z nich.
[sws_divider_basic]
Nejvýznamnější a nejsledovanější sportovní kanál v Česku, ČT4, zase udělal další krok k potvrzení své pozice rovněž nejprogresivnější české sportovní stanice. Kromě nové webové stránky nabídne svým divákům i zbrusu novou aplikaci pro iPad.
Současná digitální prezence ČT4 čítá kromě facebookové stránky (pouze přes 5600 fanoušků), účet na Twitteru (165 followers) a stále lepší mobilní aplikace pro iOS a Android (odhadem desítky tisíc instalací).
Aplikaci vycházející z nového webu ČT4 sponzoruje sázková kancelář Fortuna a měla by být k dispozici ke stažení do konce srpna.
[sws_divider_basic]
Kdo je nezmiňovanější golfovou figurou současnosti? Po Steveovi Williamsovi, bývalém caddiem Tigera Woodse a současném parťákovi vítěze Bridgestone Invitational Adama Scotta, to je opět nehráč. Tentokrát jím je pro změnu sportovní agent Andrew „Chubby“ Chandler z britské firmy International Sports Management.
Proč zrovna on? Protože je agentem všech vítězů dosavadních tří majorů (Charl Schwartzel v Augustě, Rory McIlroy na US Open, Darren Clarke na British Open).
Poslední golfovým agentem, který měl po svými křídly takovou sestavu, byl slavný Mark McCormack a jeho firma IMG. Ten v šedesátých letech zastupoval Arnolda Palmera, Garyho Playera a Jacka Nicklause.
Právě v těchto dnech se hraje v Athletic Clubu v Atlantě posledné z letošních golfových majorů. Andrew Williams bude mít kromě již zmíněných vítězů k dispozici další triumfy jako například světovou dvojku Lee Westwooda a vítěze tří majorů Ernieho Else. Pokud se to někomu z nich povedu – stane se Williams suverénně nejlepším sportovním agentem roku 2011.