Otevřít menu Zavřít menu

Zprávy ze světa sportovního byznysu: Tiger Woods, ManU, Ferrari a NBA

Biz

Golfová legenda a aktuálně až patnáctka golfového žebříčku Tiger Woods dal sbohem své manažerské agentuře IMG. Zajímavé na tom je, že tuto skutečnost oznámil prostřednictvím svého účtu na Twitteru. Po Shaquillovi O'Nealovi je to v krátké době již druhý elitní sportovec, co dal před tradičními médii přednost těm digitálním.

Tiger Woods opouští IMG společně se svým agentem Markem Steinbergem, se kterým spolupracuje již 15 let. Steinberg chce po 19 letech v IMG rozjet svůj vlastní agentský byznys zaměřený zejména na golf.

IMG byla založena v roce 1960 právníkem Markem McCormackem, který v zastupování hráčů viděl jako první obrovskou obchodní příležitost. Jeho vůbec prvním klientem byla golfová legenda Arnold Palmer. McCormack se postupně stal legendou sportovního marketingu a z původně pětisetdolarové firmy vybudoval globální kolos. Kromě sportovců je IMG dnes aktivní i v klasické hudbě a konferenčním byznysu.

Steinbergův krok souvisí i s tím, že sportovní gigant IMG postupně tlumí svou agentskou činnost a začíná se soustředit na své mediální aktivity, organizování sportovních akcí a rozvoj sportovních soutěží (především v Asii). Mezi nejznámnější klienty IMG patří FIFA, kriketová IPL, Wimbledon, NFL nebo Manchester City.

Příklad IMG ukazuje i jasný trend ve sportovním byznysu – jeho nejvýnosnější součástí je dnes produkce, packaging a distribuce sportovních programů (viz ESPN).

Woods v uplynulém týdnu zároveň oznámil, že poprvé od roku 1994 nebude startovat na US Open – příčinou je nedoléčené koleno a achilovka. Woodsova neúčast je pro pořadatele citelná rána – přes všechny své trable je Tiger pořád velký tahák a nese s sebou příběh a emoce, kvůli kterému lidé sport sledují.

[sws_divider_basic]

Usain Bolt se s novináři podělil o své budoucí plány. Až skončí s atletikou, tak se chce věnovat fotbalu, a to na té nejvyšší úrovni. Kdyby si mohl vybrat, rád by hrál za Manchester United.

httpv://www.youtube.com/watch?v=9nHtSVqynB4&feature=player_embedded#at=17

Ve fotbale se před lety pokusil prosadit i další jamajský rodák a sprinter Ben Johnson. Ten se po opakovaném dopingovém skandálu rozhodl zkusit své štěstí jako kondiční trenér jednoho z Kadáfího synů a nikoho menšího než Diega Armanda Maradony.

Pravda je, že se Usain Bolt s hráči Manchesteru United již několikrát setkal, takže to spojení není úplně vycucané z prstu.

Jak by mohli v United ze jména Bolt profitovat? Minimálně až do olympijských her v Londýně v roce 2012 nehrozí, že by Bolt nějak aktivně s fotbalem koketoval. Olympiáda je jako nejsledovanější sportovní událost na světě pro sportovce zlatý důl – což obzvlášť platí pro takovou globální hvězdu jakou je Usain Bolt.

Nicméně i tak může Manchester ve spolupráci s Boltem čas od času vypustit zprávu o jejich vzájemné náklonosti a dále toto své spojení přiživovat dalšími střípky do neuvěřitelného příběhy sportovní transformace elitního atleta. Bolt občas navštíví jejich trénink, ukáže jim něco ze své kuchyně, oni ho nechají kopnout do balónu a posadí ho do své lóže na exponovaném zápase.

Po Boltově olympijském vítězství (a třeba i světovém rekordu) bude jeho mediální hodnota na vrcholu a přijde čas to vycashovat. Manchester může pozvat Bolta do své přípravy a třeba jej i vyzkoušet v nějakém nevýznamném zápase – třeba na světové túře v Asii. Pro Manchester a sponzory zlatý důl. A teď si představte, kdyby náhodou měl Bolt opravdový talent na fotbal.

[sws_divider_basic]

K zajímavé situaci došlo v americkém baseballu. Konkrétně se jedná o populárního pálkaře New York Yankees Alexe A-Roda Rodrigueze, který se stal jednou z tváří úspěšného výrobce kokosvé vody firmy Vita Coco. Na tom by nebylo nic zvláštního, kdyby Rodriguez zároveň nebyl významným investorem přímého konkurenta Vita Coco – společnosti Zico.

Rodriguez tento rozpor vysvětlil tím, že kokosové vody od Zica po přechodu na koncentráty ztratily původní chuť a účinky. Na to reagoval šéf Zico tvrzením, že Rodriguez byl s produktem vždy spokojený a že má videa, kde jej doporučuje i po změnách v přípravě tohoto nápoje. Zároveň baseballistovi vzkázal, že je připraven jeho investici okamžitě vykoupit.

[sws_divider_basic]

Jsou to zhruba čtyři roky, co cigaretová značka Marlboro odstoupila od svého loga na vozech Ferrari ve Formuli 1. Své pozice však nevyklidila úplně – minimálně až do roku 2015 se bude i nadále objevovat na uniformách mechaniků této stáje. Spojení Marlbora a Ferrari již trbá od roku 1984. Do roku 1997 bylo Marlboro i titulárním sponzorem italské stáje.

[sws_divider_basic]

Největší zábava na konec. Roztomilá věc se podařila americkému retailovému řetězci Macy’s, i když právě v Macy’s asi z toho moc nadšení nebudou. Jako prodejci merchandisingových předmětů NBA chtěli v Macy’s podpořit prodej suvenýrů letošního vítěze NBA. Bohužel si to však spletli a místo Dallas Mavericks ve svém inzerátu v Miami Herald pogratulovali místním Miami Heat.

SHARE
SHARE

Napsal
Tomáš Janča

Tomáš Janča se sice zajímá o sport i marketing, ale narozdíl od marketingu jej aktivní sport nikdy neživil. V agentuře 2Score měl na starosti strategické a kreativní vedení sportovně-marketingových projektů. Byl členem výkonného výboru České florbalové unie, kde byl zodpovědný za oblast marketingu. Nyní vede organizační výbor pro florbalové MS 2018 v Praze.


Nejčtenější

Tagy

Alex RodriguezDallas MavericksIMGManchester UnitedMiami HeatNBANew York YankeesTiger WoodsUsain BoltVita CocoZico

SportBiz newsletter

Odebírejte novinky plné sportovního marketingu




Děkujeme za Váš email.