Otevřít menu Zavřít menu

zprávy

RESET

Mekáč ví, co platí na fanoušky

Americký fotbal | Biz

Říká se, že nejlepší nápady jsou často ty nejjednodušší. Loňský počin společnosti McDonald’s je toho důkazem. Fastfoodový řetěz využil v současnosti docela běžné technologie panoramatického zoomu a ve spolupráci s Pittsburgh Steelers vytvořil úplně novou a efektivní platformu pro komunikaci své značky.

Jak se prodává baseball v USA – ukázky i tipy

Analýzy | Baseball

Začátkem dubna začala Major League Baseball - nejtradičnější z amerických profesionálních soutěží. A podle údajů o sledovanosti byl její start nejsilnější za posledních několik let. V St. Louis dokonce otevírací zápas místních Cardinals překonal absolutní historický rekord – duel se San Diego Padres přitáhnul k televizní obrazovce každou sedmou domácnost v regionu. Podívejme se na několik zajímavých marketingových počinů, které novou baseballovou sezónu doprovázejí a mohou být inspirací i pro ostatní.

Jak si (ne)utrhnout ostudu aneb ambush marketing po česku

Analýzy | Hokej

Jsou dva způsoby, jak spojit svou značku se sportovní události. Můžete se stát oficiálním sponzorem, nebo si na něj můžete pouze hrát. To první stojí licenční poplatky, to druhé ne. Pokud to uděláte šikovně, může být legitimní cesta, jak prezentovat svou značku. Maloobchodní řetězec Lidl se o to teď pokusil. A zpackal, co mohl.

10 užitečných návodů, jak mohou sportovní kluby naplnit svůj...

Analýzy

Video se stává uživateli nejpreferovanějším druhem obsahu na internetu. Založit si účet na YouTube dnes svede během pár minut každý teenager. Problém však nastává při tvorbě samotných videí. Sportovní kluby častou tápou a přistupují k nim jako k nudnému homevideu. Tento článek přináše deset ukázek, jak se to dělá ve světě.

7 šílených způsobů, jak zabavit fanoušky o přestávce

Analýzy

Sportovní marketing samozřejmě nekončí tím, že přivedeme fanoušky na stadión. Tím všechno teprve začíná, protože jim musíme vytvořit takový zážitek, aby měli důvod se vrátit i příště. I když je pochopitelně klíčové je samotné dění na hřišti, zábava však může probíhat i během přestávky. Tento článek přináší sedm videí ze Severní Ameriky, kde jsou podobné aktivity nesmírně populární a leckdy nabývají formu hodně šílených soutěží.

Inspirujte se největší kampaní v dějinách Adidasu

Analýzy | Fotbal

Adidas měl vloni docela úspěšný rok. Může za to děkovat především mistrovství světa ve fotbale, jehož je bavorská firma již dlouhodobě oficiálním sponzorem. Posilněn tímto úspěchem, Adidas spustil v polovině března největší marketingovou kampaň ve své historii. Podívejme se, jak tato kampaň vypadala. Na závěr ještě naznačíme, jak se z ní mohou poučit a inspirovat sportovní marketéři.

5 čerstvých marketingových inspirací z Gambrinus ligy

Analýzy | Fotbal

Aktuální ročník Gambrinus ligy je ve svých dvou třetinách. Zatím je vše otevřené – boj o titul, o evropské poháry, ale i o záchranu. Mezi osmou Slávií a předposledním Brnem je rozdíl pouhých čtyř bodů. Kluby potřebují podporu svých fanoušků více než kdy jindy. Podívejme se, jak se jim právě teď daří je přesvědčit, aby přišly povzbudit svůj tým.

Nejnudnější sport na světě. Opravdu?

Analýzy

Kriket je jako baseball na sedativech. To kdysi řekl hollywoodský herec Robin Williams a velmi trefně tím vystihl dojem, který tato hra v lidech zanechává. Z pohledu evropského a amerického diváka je kriket skutečně jen stěží pochopitelná nuda. I přesto je dnes druhým nejpopulárnějším sportem planety a dá se očekávat jeho další růst.

Baníčku (ne)jsme s tebou – opustíš nás?

Analýzy | Fotbal

Pokud o věrnost, tak jsou čeští fotbaloví fanoušci na tom asi tak stejně jako Tiger Woods. Nejlépe to ilustrují příběhy dvou velkých prvoligových klubů, které po velkém flámu zažívají obrovskou kocovinu. Navíc to nevypadá, že by to mělo být brzo lepší.

2 úžasné inspirace pro sportovní sponzory

Biz

Další plachta v hale, další logo na webu a jednou za rok autogramiáda v obchodě – to jsou největší šlágry, které jsou sportovní kluby a pořadatelé soutěží schopni v Česku nabídnout svým potenciálním sponzorům. Na příkladu dvou úspěšných konceptů z tenisového sponzoringu si ukážeme, že to jde dělat i jinak.

Zápas hvězd NBA jako neodolatelné lákadlo pro diváky i sponzory

Analýzy | Basketbal

Sportovní organizace již dávno poznaly, že mohou svým fanouškům zpříjemnit čekání na vyřazovací boje v play-off a nabídnout jim lákavou podívanou i v průběhu sezóny. To má nejčastěji podobu tzv. all-star zápasů doplněných o nejrůznější dovednostní soutěže prezentující to nejlepší, co je v dané lize k dispozici.

Hokejová Plzeň a jedna praktická lekce z komunikace s fanoušky

Analýzy | Hokej

  Alfou a omegou pro fungování sportovního klubu jsou jeho vztahy s fanoušky. Všechny ostatní subjekty (sponzoři, média, veřejný sektor) jsou sice pro ekonomiku klubu klíčové, ale jejich význam je odvozený. Pokud o klub nejeví fanoušci zájem, nebude zajímavý ani pro ty ostatní.

Nejlepší sportovní fanoušci jsou v Mladé Boleslavi

Analýzy | Fotbal

Podle čeho poznáme, který klub má nejlepší fanoušky? Pocitově to zcela jistě určíme podle atmosféry (nejen) na domácích zápasech. Zajímavé výsledky ovšem skýtá podrobnější analýza návštěvnosti a naplnění kapacity na domácím stadionu. Její výsledky jsou jednoznačné – pakliže bereme v úvahu dva nejpopulárnější české sporty, tak nejlepší sportovní fanoušci jsou v Mladé Boleslavi.

Jednoduchý recept na to, jak prodávat sport v televizi

Analýzy

Píše se rok 1960 a televizní stanice ABC, která právě koupila vysílací práva na univerzitní zápasy amerického fotbalu (NCAA), přemýšlí, jak s těmito právy naložit. Není to tak, že by univerzitní fotbal nebyl populární, nicméně málokterého fanouška zajímají zápasy, ve kterých nehraje jeho oblíbený tým. Jak tuto bariéru překonat? Jak přinutit fanoušky kalifornského Stanfordu, aby sledovali zápas mezi nějakými Missouri Tigers a Oklahoma State?

Fandí Češi fotbalu více než Brazilci?

Analýzy | Fotbal

Jsem vůbec národ fotbalových fanoušků? Chodí u nás na fotbal dost lidí? Jak se to vezme. Je návštěvnost na českých fotbalových stadionech tragická? Analýza dat ze zahraničí ukazuje, že v žádném případě není.


Nejčtenější

Tomáš Křivda: Podařilo se nám spoustu dříve nemyslitelných...

5 kroků pro úspěšný sportovní sponzoring

Nejdůležitější je pustit správnou pasáž dobré písničky,...

Brigáda/Stáž: Správa sociálních sítí v 2Score