Velké sportovní akce lákají velké globální partnery. Jednoduché pravidlo platí i v případě blížícího se evropského šampionátu ve fotbale. Letos turnaj přitahuje sponzory více než kdy dříve. Jubilejní šedesátý ročník je totiž zcela inovativní svým formátem. EURO 2020 se uskuteční ve dvanácti městech dvanácti různých zemí starého kontinentu. A kdo jiný by měl být u toho než celosvětový lídr v oblasti cestovních služeb Booking.com.
Před devatenácti lety selhala, teď se XFL vrací zpět pod stejným názvem, ale s odlišnou vizí. Vince McMahon, známý díky úspěšnému wrestlingovému byznysu, zkouší dostat do hry další profesionální ligu amerického fotbalu. Ne snad, že by v dohledné době XFL mohla přímo konkurovat věhlasné NFL. Takové myšlenky jsou pravděpodobně vzdáleny několik intergalaktických let. Ale XFL vstupuje do hry v době, kdy se napříč severoamerickou sportovní komunitou stále častěji ozývaly hlasy, že by tamní masivní trh zvládl uživit více než jen dominantní NFL. Načasování pro spuštění XFL se zdá ideální, ale nově vzniklou soutěž čeká spoustu práce, aby se v kalendáři usadila na delší dobu než jak tomu bylo na počátku tisíciletí. Tehdy vydržela jedinou sezonu.
Do startu letních olympijských her v Tokiu už zbývá jen půl roku, japonská metropole se tak dostane do elitní společnosti měst, která hostila letní sportovní svátek dvakrát. Kromě tradičních sportovišť musejí pořadatelé připravit zázemí i pro čtyři nové sporty a také pro vracející se baseball a softball. Pojďme se na některá ze sportovišť pro Hry XXXII. olympiády podívat.
FOOTBALL BUSINESS Spring Summit, to je setkání více než dvou stovek klubových i ligových zástupců a expertů ze světa sportovního byznysu, které se uskuteční v rakouské metropoli již 27. února 2020. Jako mediální partner akce vám nyní SportBiz.cz nabízí možnost získat vstupenky za výrazně výhodnějších podmínek.
Nový projekt Univerzitní liga ledního hokeje (ULLH) byl vedením Českého hokeje představen před sezonou 2019/2020. Boj o Pohár Jana Palacha mezi osmi účastnícími se týmy už běží. O tom, kam univerzitní hokej v České republice míří, jsme si popovídali se sportovním manažerem Martinem Loukotou, který má projekt ULLH v rámci Českého hokeje na starost.
Největší a nejsledovanější sportovní událostí tohoto roku budou bezesporu Letní olympijské hry v Tokiu. To, že se blíží, výrazněji pociťují nejen sportovci a organizátoři, ale také olympijské výbory jednotlivých zemí. Ani ten český není výjimkou. Naopak – připravuje se svědomitě prakticky už od her v Koreji.
Jako fotbalový nadšenec v roce 2016 rozjížděl mobilní aplikaci pro svůj lokální tým TJ Sokol Družba Suchdol na Kutnohorsku, který se tehdy chystal na novou sezonu v okresním přeboru. O několik měsíců později už seděl v kanceláři nejslavnějšího českého fotbalového klubu. "Pracovat pro Spartu je výzva. Mám k našim fanouškům respekt, není to tak, že si něco vyzkoušíme a čekáme, jestli to bude fungovat nebo ne," říká Daniel Jehlička, který se na Letné stará o CRM a digitální marketing.
Chcete se podílet na komunikaci těch nejvýznamnějších českých sportovních subjektů na sociálních sítích, jako jsou například FORTUNA:LIGA či fotbalová reprezentace? Sportovně-marketingová agentura 2Score hledá posilu do svého týmu na pozici Social Media Specialist.
Chceš se podílet na fungování jednoho z nejvýznamnějších subjektů v oblasti sportovního merchandisingu? Společnost Footballmania hledá stážistu, který se cítí být ve sportu jako doma. Pozice je určená zejména pro vysokoškolské studenty, kteří hledají praxi, jsou hladoví po zkušenostech a informacích.
MS v ragby je třetí největší sportovní akce světa, hned po letní olympiádě a MS ve fotbale. Nejen návštěvností na stadionech, ale především sledovaností. Televizní sledovanost letošního šampionátu se zatím odhaduje na pět miliard diváků!
Na akci SportBiz LIVE 18 byly představeny základní výsledky výzkumu na téma esport v Česku realizovaného společností Ipsos.
Rapidní vzrůst popularity esportů v posledních letech nevyhnutelně přivábil zájem mainstreamových médií. Není divu, průmysl soutěžního gamingu začíná získávat stále více investorů a sponzorů. To je nápadné zejména při pohledu na finanční prémie, kterými jsou nejúspěšnější hráči odměňováni. V nejslavnějších esports turnajích už jde o miliony dolarů, tedy sumy, které směle konkurují nejbohatším sportovním událostem. Představíme si některé z akcí, které svým rozsahem rezonují daleko za hranicemi esports sféry.
Dynamická doba se spoustou interaktivních možností vytvořila most mezi sportem a gamingem. V poslední dekádě si esporty získávají čím dál větší pozornost a respekt. Jejich rostoucího potenciálu si čím dál častěji všímají i mainstreamová média. Aby také ne, vždyť vrcholné esports turnaje světového formátu se svým rozsahem, sledovaností a finančními dotacemi mnohdy rovnají gigantickým sportovním organizacím. Trend stoupající popularity esports se pochopitelně nevyhýbá ani České republice, a tak si pojďme představit některé z projektů, které v poslední době budí rozruch.
Během turnajů v bojových sportech sice nejsou v záři reflektorů, ale ani ti nejlepší fighteři by se bez nich neobešli. Řeč je samozřejmě o cutmanech, kteří se o zápasníky starají v zákulisí i přímo v oktagonu či ringu. Na česko-slovenské scéně působí už čtyři roky jako jediný profesionální tým Alpha Cutman Team, jehož zakladateli jsou Bohumil Vojkůvka s Jiřím Šigutem. „Držíme standard péče vysoko, vzděláváme se a jednou se třeba budeme moci jako cutmani opravdu živit,“ věří „Bobesh“ Vojkůvka, šéf party zdravotníků nadšených do bojových sportů a autor blogu "Cestou ranhojiče".
Bez generálního partnera by žádná ambiciózní soutěž nebo sportovní projekt nemohl plnohodnotně fungovat, ani motivovat soutěžící či nadchnout fanoušky. Vědomi si toho byli i iniciátoři vzniku české Univerzitní ligy ledního hokeje (ULLH), a tak pouhé tři dny před tím, než odstartovala vůbec první sezóna, oznámili jméno generálního partnera. Stal se jím Tipsport, sázková kancelář, která je dlouhodobým podporovatelem tuzemského hokeje.