Otevřít menu Zavřít menu

zprávy

5 čerstvých marketingových inspirací z Gambrinus ligy

Analýzy | Fotbal

Aktuální ročník Gambrinus ligy je ve svých dvou třetinách. Zatím je vše otevřené – boj o titul, o evropské poháry, ale i o záchranu. Mezi osmou Slávií a předposledním Brnem je rozdíl pouhých čtyř bodů. Kluby potřebují podporu svých fanoušků více než kdy jindy. Podívejme se, jak se jim právě teď daří je přesvědčit, aby přišly povzbudit svůj tým.

Nejnudnější sport na světě. Opravdu?

Analýzy

Kriket je jako baseball na sedativech. To kdysi řekl hollywoodský herec Robin Williams a velmi trefně tím vystihl dojem, který tato hra v lidech zanechává. Z pohledu evropského a amerického diváka je kriket skutečně jen stěží pochopitelná nuda. I přesto je dnes druhým nejpopulárnějším sportem planety a dá se očekávat jeho další růst.

Baníčku (ne)jsme s tebou – opustíš nás?

Analýzy | Fotbal

Pokud o věrnost, tak jsou čeští fotbaloví fanoušci na tom asi tak stejně jako Tiger Woods. Nejlépe to ilustrují příběhy dvou velkých prvoligových klubů, které po velkém flámu zažívají obrovskou kocovinu. Navíc to nevypadá, že by to mělo být brzo lepší.

2 úžasné inspirace pro sportovní sponzory

Biz

Další plachta v hale, další logo na webu a jednou za rok autogramiáda v obchodě – to jsou největší šlágry, které jsou sportovní kluby a pořadatelé soutěží schopni v Česku nabídnout svým potenciálním sponzorům. Na příkladu dvou úspěšných konceptů z tenisového sponzoringu si ukážeme, že to jde dělat i jinak.

Zápas hvězd NBA jako neodolatelné lákadlo pro diváky i sponzory

Analýzy | Basketbal

Sportovní organizace již dávno poznaly, že mohou svým fanouškům zpříjemnit čekání na vyřazovací boje v play-off a nabídnout jim lákavou podívanou i v průběhu sezóny. To má nejčastěji podobu tzv. all-star zápasů doplněných o nejrůznější dovednostní soutěže prezentující to nejlepší, co je v dané lize k dispozici.

Hokejová Plzeň a jedna praktická lekce z komunikace s fanoušky

Analýzy | Hokej

  Alfou a omegou pro fungování sportovního klubu jsou jeho vztahy s fanoušky. Všechny ostatní subjekty (sponzoři, média, veřejný sektor) jsou sice pro ekonomiku klubu klíčové, ale jejich význam je odvozený. Pokud o klub nejeví fanoušci zájem, nebude zajímavý ani pro ty ostatní.

Nejlepší sportovní fanoušci jsou v Mladé Boleslavi

Analýzy | Fotbal

Podle čeho poznáme, který klub má nejlepší fanoušky? Pocitově to zcela jistě určíme podle atmosféry (nejen) na domácích zápasech. Zajímavé výsledky ovšem skýtá podrobnější analýza návštěvnosti a naplnění kapacity na domácím stadionu. Její výsledky jsou jednoznačné – pakliže bereme v úvahu dva nejpopulárnější české sporty, tak nejlepší sportovní fanoušci jsou v Mladé Boleslavi.

Jednoduchý recept na to, jak prodávat sport v televizi

Analýzy

Píše se rok 1960 a televizní stanice ABC, která právě koupila vysílací práva na univerzitní zápasy amerického fotbalu (NCAA), přemýšlí, jak s těmito právy naložit. Není to tak, že by univerzitní fotbal nebyl populární, nicméně málokterého fanouška zajímají zápasy, ve kterých nehraje jeho oblíbený tým. Jak tuto bariéru překonat? Jak přinutit fanoušky kalifornského Stanfordu, aby sledovali zápas mezi nějakými Missouri Tigers a Oklahoma State?

Fandí Češi fotbalu více než Brazilci?

Analýzy | Fotbal

Jsem vůbec národ fotbalových fanoušků? Chodí u nás na fotbal dost lidí? Jak se to vezme. Je návštěvnost na českých fotbalových stadionech tragická? Analýza dat ze zahraničí ukazuje, že v žádném případě není.

Fotbalové kluby jako mašiny na peníze

Analýzy | Fotbal

Již počtrnácté vydala letos konzultační a auditorská firma Deloitte svou zprávu o dvaceti nejvýdělečnějších fotbalových klubech světa. Jedná se o skvělě zpracovaný materiál, který analyticky rozebírá sílu největších fotbalových klubů v závislosti od toho, jak efektivně dokážou generovat své příjmy.

Tipsport a český hokej

Analýzy | Hokej

Sázková kancelář Tipsport se stala v loňském roce generálním sponzorem hokejové extraligy. Nahradila tímto společnost Telefónica O2, jež se rozhodla neprodloužit smlouvu se společností BPA - marketingovým partnerem nejvyšší hokejové soutěže. Jak se Tipsportu zatím daří svoje sponzorství vytěžit? Co se Tipsportu daří a v čem má rezervy?

Nejdražší fotbalové dresy světa

Analýzy | Fotbal

Čtyři největší severoamerické soutěže (NFL, NBA, MLB, NHL) zatím nepovolili reklamu na soutěžních dresech, a tak fotbalové dresy jsou stále zatím nejlukrativnější mediální plochou v současném profesionálním sportu. Deset nejvýdělečnějších fotbalových dresů planety dokáže každoročně svým klubům vygenerovat příjmy v celkové hodnotě téměř 200 milionů eur (rozpočet ČMFS pro rok 2010 byl rovněž 200 milionů, ovšem v korunách).

9 inspirací pro sportovní sponzoring

Analýzy

V době ústupu tradiční médií je sponzoring stále mezi spotřebiteli vnímán mnohem pozitivněji a méně invazivněji než directmailová zásilka v poštovní schránce, tisková inzerce či televizní spot. Sponzoring umožňuje oslovit spotřebitele v prostředí, ve kterém mají svůj gard trochu níže než obvykle.

10 trendů ve sportovním marketing pro rok 2011

Analýzy

Jaké budou v roce 2011 největší trendy ve sportovním marketingu? Jak těchto trendu již využívají ve světě? Co to znamená pro sportovní kluby, soutěže a sportovce?

Sociální média v Gambrinus lize

Analýzy | Fotbal

Fotbalové kluby v ČR a sociální média? Jde to vůbec dohromady? Kde to na síti dělají nejlépe a kde naopak nejhůře? Jaká je nejlepší praxe? Vůbec první pokus o systematické zhodnocení komunikace všech 16 klubů Gambrinus ligy na Facebooku.


Nejčtenější

Tomáš Křivda: Podařilo se nám spoustu dříve nemyslitelných...

5 kroků pro úspěšný sportovní sponzoring

Brigáda/Stáž: Správa sociálních sítí v 2Score

Nejdůležitější je pustit správnou pasáž dobré písničky,...

SportBiz Social HUB

Klasickému zpravodajství odzvonilo. Nejrychlejší informace z prostředí sportovního marketingu nabízí Social Hub – výběr toho nejpodstatnějšího ze sociálních sítí.

PROZKOUMAT