Otevřít menu Zavřít menu

zprávy

Královské hokejové studio a influenceři na ledu!

Biz | Hokej

Velké sportovní akce již tradičně přitahují zvučné značky a jména. S letošním mistrovstvím světa v hokeji, které proběhne v květnu v Bratislavě a Košicích, tomu není jinak a mezi hlavními sponzory připravujícími strategii i pro český trh najdeme kromě stálé Škodovky, Coca-Colu nebo Krušovický pivovar. Hokejovou vlnu využívají k propagaci i další firmy a fanoušci tak můžou hrát například o lístky nebo dresy hned na několika frontách.

Co dělají čeští sportovci na sociálních sítích? 😎

Biz

Instagram, Facebook nebo Twitter, to jsou platformy, které ke komunikaci sportovců už neodmyslitelně patří. Od fotbalistů a hokejistů, přes tenisty a atlety, až po biatlonisty, skejťáky nebo bikery. Na "sockách" najdete prostě všechny. Největším zástupem followerů se pak zpravidla pyšní hvězdy individuálních sportů (i když Petr Čech se tomuto tvrzení trochu vymyká). Díky nasdíleným postům zjistíte, co se zrovna teď děje, ať už ve sportovní nebo více osobní sféře. U méně klasických sportovních odvětví pomáhají sociální média i k utváření a udržení komunity kolem konkrétního sportu.

Petr Nitsche: Marketéři budou muset najít balanc mezi sportem...

Biz | Hokej | Interview

Český hokej na klubové i reprezentační úrovni je již neodmyslitelně spjatý s marketingovou agenturou BPA sport marketing, ve které vede hokejové oddělení Petr Nitsche. Ten v rozhovoru pro SportBiz hovoří o tom, jaký zájem je o partnerství s hokejem, jak vzniklo partnerství se Scanií a kam se podle něj bude dál vyvíjet sportovní marketing.

Dřina, kritika, ale i veselé okamžiky: taková byla biatlonová...

Biz

Odchodem populární Gabriely Koukalové a odtajněním osobního příběhu v kontroverzní knize Jiná, se dostala tvář českého biatlonu do těžké situace. K zlepšení měl pomoci nový norský styl tréninků, který však fanouškům očekávané medaile nepřinesl a ti se svou nespokojenost nebáli dát najevo. Největší oporou se stala mladá naděje týmu Markéta Davidová, která vybojovala ve světovém poháru několik pódiových umístění a výrazně pomohla i ve štafetovém závodě v německém Oberhofu.

Tottenham Hotspur zpátky doma

Fotbal

Fotbalisté Tottenhamu si po dvou letech v exilu znovu zahráli na svém stadionu. Slavné White Hart Lane nahradil stánek pro více než 60 tisíc fanoušků, který svou premiéru zažil 3. dubna v duelu Premier League proti Crystal Palace.

Ženský fotbal v Česku přepisoval rekordy!

Biz | Fotbal

Ačkoliv fotbalistky Slavie ve čtvrtfinálovém dvojzápase Ligy mistryň podlehly favorizovaném Bayernu Mnichov a mezi nejlepší čtyři celky neprošly, zapsaly se do historie českého sportu. Na první duel na stadionu v Edenu totiž dorazilo 6 882 diváků, kteří přepsali rekord v návštěvnosti klubového ženského fotbalového zápasu u nás! A navíc přispěli i k tomu, že vznikl jeden z nejemotivnějších pozápasových rozhovorů poslední doby.

Rebranding: Nový start

Biz

Rebranding se často pojí s příchodem nových spoluprací a partnerů do sportovních organizací. Nové směřování společnosti, jiná vize a positioning, a také nově uzavřená sponzorství stojí často za vizuálními změnami značek. My jsme se na některé z nich podívali blíže.

VIDEO: Zdeněk Zikmund před SportBiz live 17

Biz

"Jedním z důvodů bylo, že chyběla jednotící linka, bylo potřeba najít zastřešující značku, vytvořit brand, který by vše spojil. A to jak směrem dovnitř, do organizace, tak samozřejmě navenek," říká tiskový mluvčí Českého hokeje Zdeněk Zikmund. Více o tomto diskutovaném tématu se dozvíte na SportBiz live 17.

VIDEO: Marek Pakosta před SportBiz live 17

Biz

"Nechtěli jsme se při tvorbě nového brandu svazovat. Neměli jsme hned od začátku představu, jak bude vypadat naše nové logo. Šli jsme skutečně především po tom obsahu, po tom promítnout, co je pro náš sport důležité," říká předseda Český volejbalu Marek Pakosta. Zajímají vás podrobností procesu rebrandingu Českého volejbalu? Pak doražte na SportBiz live 17.

VIDEO: Alan Záruba před SportBiz live 17

Biz

"Pokud změníte něco, na co jsou lidé zvyklí, ale co z hlediska vizuální úrovně nemusí být zrovna povedený systém, jste nemilosrdně odsouzen k velmi negativním komentářům. Ale každá taková negativní vlna se jednou přehrne," říká Alan Záruba, kreativní ředitel skupiny Nova a TV Markíza.

Slavné UFC poprvé v Praze

Biz | UFC

Listopad 1993, Denver v Coloradu, show začíná. Právě tehdy odstartoval svou pouť jeden z nejúspěšnějších aktuálních sportovních produktů vůbec – Ultimate Fighting Championship (UFC). Únor 2019, pražská O2 arena, UFC se blíží k pětistovce galavečerů a poprvé v historii zavítalo i do české metropole. Jak Češi jako fanoušci MMA obstáli? A co jim vlastně tato ojedinělá událost nabídla?

Český squash má novou tvář: letící míček má symbolizovat...

Biz

Česká asociace squashe připravila nové logo a vizuální identitu pro svoji veřejnou komunikaci. Specifický míček se dvěma tečkami a trajektorií letu má symbolizovat úspěchy nastupující mladé generace hráčů. A jasně sdělit, že ze squashe se stává populárnější sport, který má ambice dostat se na olympijské hry. „Logo je moderní, jednoduché a dynamické, což přesně vystihuje charakteristiku tohoto sportu,“ uvedl Tomáš Cvikl, předseda České asociace squashe.

Sportovní rebranding plný emocí

Biz

Logo je významnou součástí brandu, ale za rozhodnutím k rebrandingu je zpravidla mnohem více než jen rozmar z okoukaného loga. Pokud se organizace rozhodne k tak radikální změně, je to často dáno vývojem trhu a jeho měnícími se potřebami. Konečnému návrhu by měl předcházet důkladný výzkum, který uspokojí potřeby zadavatele a zároveň zůstane konzistentní s celkovou brandovou strategií. Rebranding ve sportu se týká nejen velkých klubů a asociací, ale také menších týmů, které se rozhodly změnit svou vizuální identitu. Všechny organizace musí navíc počítat s emocemi dalších „majitelů“ v podobě fanoušků.

VIDEO: Tomáš Janča před SportBiz live 17

Biz

"Jsem rád, že takové organizace, jako jsou Český hokej a Český volejbal, se odhodlaly k tak velkému kroku a věřím, že jsme jim trochu té odvahy dodali i my," říká bývalý člen VV Českého florbalu Tomáš Janča. Nejen o rebrandingu Českého florbalu se více dozvíte na SportBiz live 17.

2Score: Stáž v grafickém oddělení

Nezařazené

Sportovně-marketingová agentura 2Score vypisuje stážový program. Zajímáš se o sportovní marketing? Jsi samostatný, chceš rozvíjet své grafické schopnosti, učit se novým věcem a podílet se na výstupech nejsledovanějších soutěží a sportovních subjektů u nás? Pak hledáme právě tebe!


Nejčtenější

Tomáš Křivda: Podařilo se nám spoustu dříve nemyslitelných...

5 kroků pro úspěšný sportovní sponzoring

Nejdůležitější je pustit správnou pasáž dobré písničky,...

Brigáda/Stáž: Správa sociálních sítí v 2Score